• Mon 20 Jul 2020 22:06
    7401 visningar
    641 svar
    641
    7401

    Bf April 2021

    Startar igång en tråd för alla som har beräknad bf i april 2021. Sökte men hittade ingen, här kan vi följas åt! ??

  • Svar på tråden Bf April 2021
  • Thu 4 Feb 2021 20:16
    Anonym (GEN) skrev 2021-02-03 22:44:09 följande:

    Jag skulle behöva hjälp med om det är slemproppen eller flytningar som jag upptäckt. Är det okej att lägga in en bild?


    Vilken vecka är du i? :) med dottern började delar av min slempropp släppa runt vecka 33. Denna graviditet med lillebror har delar av den lossnat sen vecka 18. Är i slutet av vecka 29 nu. Att slemproppen lossnar är ingen induktion på att förlossningen är nära. Det kan dröja flera veckor innan förlossningen drar igång. Börjar den släppa tidigt så kan den återbildas. Förmodligen det som den gjort med mig. Födde dottern veck 40+3. Så att slemproppen börjar lossna i vecka 33 för mig var som sagt ingen indikation. :) har du inga andra besvär så är det inget du egentligen behöver söka vård för, men för att lugna så kan man ju ringa barnmorskan till att börja med. :)
  • Anonym (GEN)
    Thu 4 Feb 2021 22:42
    Jinthry skrev 2021-02-04 18:29:16 följande:

    Om det är slemproppen så skulle du nog se skillnaden. Den ser ut som en snorklump och är oftast blodblandad! Om det är som så att du misstänker att det är det, så åk in och bli undersökt. Hellre en gång för mycket, än för lite.


    Jag tycker det ser snorigt ut liksom, massor, men inget blod.

    Jag tror inte att jag behöver bli undersökt då slemproppen kan återbildas enda till ca vecka 37 eller något sådan. Det är mest att jag är nyfiken på om det är den då jag inte vet.
  • Anonym (GEN)
    Thu 4 Feb 2021 22:47
    Enmsik skrev 2021-02-04 20:16:06 följande:

    Vilken vecka är du i? :) med dottern började delar av min slempropp släppa runt vecka 33. Denna graviditet med lillebror har delar av den lossnat sen vecka 18. Är i slutet av vecka 29 nu. Att slemproppen lossnar är ingen induktion på att förlossningen är nära. Det kan dröja flera veckor innan förlossningen drar igång. Börjar den släppa tidigt så kan den återbildas. Förmodligen det som den gjort med mig. Födde dottern veck 40+3. Så att slemproppen börjar lossna i vecka 33 för mig var som sagt ingen indikation. :) har du inga andra besvär så är det inget du egentligen behöver söka vård för, men för att lugna så kan man ju ringa barnmorskan till att börja med. :)


    Jag går in i vecka 30 imorgon :) Jag väntar mitt andra barn, så jag vet att slemproppen kan återbildas enda till ca vecka 37 eller något sådant. Jag har inga andra besvär och är inte heller orolig. Det är mest att jag är nyfiken på om det är den då jag inte riktigt vet :) Hade liknande förra graviditeten, men trodde kanske att det var flytningar, men nu börjar jag fundera på om det kanske är slemproppen ändå :)
  • Fri 5 Feb 2021 07:26

    Hej.

    Är gravid och väntar 4e barnet 16e april. Börjar bli lite less här hemma utan att träffa folk så jag tänkte att jag kanske kan få lite sällskap här inne. Kul att så många ska ha i april. Någon mer som väntar 4e ? ????

  • Anonym (Mjao)
    Sat 6 Feb 2021 17:54
    Johannniii skrev 2021-02-05 07:26:46 följande:

    Hej.

    Är gravid och väntar 4e barnet 16e april. Börjar bli lite less här hemma utan att träffa folk så jag tänkte att jag kanske kan få lite sällskap här inne. Kul att så många ska ha i april. Någon mer som väntar 4e ? ????


    Hej hej, väntar 3:dje :) en lite sladdis. Och han ska tydligen komma 7 april, men hoppas på mars. Kanske är det min tur att då innan BF denna gång. Håller tummarna!

    Har världens boxare i magen som gör livet surt, lider lite av sura uppstötningar och förutom lite klassisk trötthet mår jag bra. Har gått igenom bebiskläder för nästa 2 år framåt idag. Sorterat, Lagt i backar och numrerat. Phu.

    Lite sämre m vagn och babyskydd - det har vi inget alls av än...

    Hur gamla är dina andra barn?
  • Sun 7 Feb 2021 20:10

    Hej tjejer!
    Tänkte fråga era tankar kring planering för förlossningsdagen Jag minns inte hur vi tänkte med dottern, då det var 10 år sedan, och då hade vi tur - jag vaknade av värkar natten till lördag, hon föddes natten till söndag, så allt var "klart" under helgen. Men nu - säg om jag vaknar eller får värkar under en vardag, ska min man gå till jobbet den dagen och vänta på mitt samtal (eller kanske t o m åka själv till BB där vi ska träffas - vi planerar att åka taxi) eller ska han stanna hemma/åka hem så fort allting börjar? Andra förlossningen brukar ju gå snabbare, så man vill inte stanna hemma för länge
    Hur har ni planerat in det?

  • Anonym (Mjao)
    Sun 7 Feb 2021 22:02
    brallison skrev 2021-02-07 20:10:45 följande:

    Hej tjejer!

    Tänkte fråga era tankar kring planering för förlossningsdagen Jag minns inte hur vi tänkte med dottern, då det var 10 år sedan, och då hade vi tur - jag vaknade av värkar natten till lördag, hon föddes natten till söndag, så allt var "klart" under helgen. Men nu - säg om jag vaknar eller får värkar under en vardag, ska min man gå till jobbet den dagen och vänta på mitt samtal (eller kanske t o m åka själv till BB där vi ska träffas - vi planerar att åka taxi) eller ska han stanna hemma/åka hem så fort allting börjar? Andra förlossningen brukar ju gå snabbare, så man vill inte stanna hemma för länge

    Hur har ni planerat in det?


    Ja inga planer här, svårt det där. Sen jobbar vi båda hemifrån nu så det underlättar. Hade vi inte gjort det hade han fått åka ändå om det känns tidigt, mina förlossningar har tagit någon dag i sega förvärkar iaf. Av den typen att jag fixar det själv. Men det beror ju oxå på alla avstånd. Min man jobbar (vanligtvis) 5 min hemifrån och sen har vi 5 min till BB så löjligt nära. Svärföräldrarna är här på 15 min om det krisar.

    Så hur har det varit innan för dig? Har det gått snabbt?

    Jag väntar 3:an nu och har hört att det kan vara luriga i form av förväntan och så, allts veckan innan :)
  • Mon 8 Feb 2021 13:12
    Anonym (Mjao) skrev 2021-02-06 17:54:56 följande:

    Hej hej, väntar 3:dje :) en lite sladdis. Och han ska tydligen komma 7 april, men hoppas på mars. Kanske är det min tur att då innan BF denna gång. Håller tummarna!

    Har världens boxare i magen som gör livet surt, lider lite av sura uppstötningar och förutom lite klassisk trötthet mår jag bra. Har gått igenom bebiskläder för nästa 2 år framåt idag. Sorterat, Lagt i backar och numrerat. Phu.

    Lite sämre m vagn och babyskydd - det har vi inget alls av än...

    Hur gamla är dina andra barn?


    Hej. Mysigt med sortering. Vi väntar också en liten sladdis . Mina andra barn är 6, 7 och 9

    Har inget kvar till heller men köpt ny STOKKE sleepi och ska få babyskydd av en vän. Emmaljunga har jag kvar sedan de andra barnen då den inte blev använd så mkt för vi behövde köpa syskonvagn ganska tidigt ????

    Sorterat en del kläder men har inte mycket kvar från flickorna. Mer från sonen. Men vi väntar en flicka denna gången så.. haha har ultraljud 22 o möte 24 Med läkare om ev tidig igångsättning hoppas så att de går med på det. Hur tänker du och andra om detta med graviditeten och covid? Jag är så himla trött o huvudet av att ständigt tänka på att man inte får bli smittad och stressen när det sprids i skolan ????
  • Mon 8 Feb 2021 13:30
    Anonym (Mjao) skrev 2021-02-07 22:02:17 följande:
    Ja inga planer här, svårt det där. Sen jobbar vi båda hemifrån nu så det underlättar. Hade vi inte gjort det hade han fått åka ändå om det känns tidigt, mina förlossningar har tagit någon dag i sega förvärkar iaf. Av den typen att jag fixar det själv. Men det beror ju oxå på alla avstånd. Min man jobbar (vanligtvis) 5 min hemifrån och sen har vi 5 min till BB så löjligt nära. Svärföräldrarna är här på 15 min om det krisar.

    Så hur har det varit innan för dig? Har det gått snabbt?

    Jag väntar 3:an nu och har hört att det kan vara luriga i form av förväntan och så, allts veckan innan :)
    Ja, det underlättar definivt om båda jobbar hemma Jag jobbar också hemma, men min man måste till kontoret typ varje dag och det tar ca 30 min dörr till dörr för honom. Förra gången tog det 25 timmar från första värk till dottern föddes, men jag hoppas att det här gången ska det gå lite snabbare
  • Anonym (Mjao)
    Mon 8 Feb 2021 17:42
    Johannniii skrev 2021-02-08 13:12:25 följande:

    Hej. Mysigt med sortering. Vi väntar också en liten sladdis . Mina andra barn är 6, 7 och 9.

    Har inget kvar till heller men köpt ny STOKKE sleepi och ska få babyskydd av en vän. Emmaljunga har jag kvar sedan de andra barnen då den inte blev använd så mkt för vi behövde köpa syskonvagn ganska tidigt ????

    Sorterat en del kläder men har inte mycket kvar från flickorna. Mer från sonen. Men vi väntar en flicka denna gången så.. haha har ultraljud 22 o möte 24 Med läkare om ev tidig igångsättning hoppas så att de går med på det. Hur tänker du och andra om detta med graviditeten och covid? Jag är så himla trött o huvudet av att ständigt tänka på att man inte får bli smittad och stressen när det sprids i skolan ????


    Varför tidig igångsättning?

    Jag har UL den 18 och möte den 23 nästa gång :) Nästan samma.

    Jag jobbar hemifrån, går inte i affärer, träffar inga etc. Vi blir utsatta indirekt via barnen via skola och aktiviteter. Men hör inte mkt om smittspridning här även om det faktiskt finns nu där vi bor. Vi har sagt att typ sista veckan få inga barn gå på aktiviteter då jag inte vill att min sambo ska få ens ev förkylningssymtom - gå igenom FL utan honom är jag inte pigg på alltså.
Svar på tråden Bf April 2021