• Tue 21 Jul 2020 00:46
    1128 visningar
    6 svar
    6
    1128

    Flytningar innan mens-gravid?

    Hej, jag slutade med p-piller efter 15 år för 2 månader sedan pga att jag bara gick upp i vikt. (Sötsug och alltid hungrig)

    Jag och min sambo kör med kondom när det är ägglossning men annars utan.

    Har tagit stickor varje dag fram till nu och alla har visat neg..

    Jag har beräknad mens om 5 dagar. Nu har jag dock fått hur mycket lotionflytningar som helst! De tar aldrig slut och drar jag ett finger ?utanpå? så är det säkert 1.5 matsked med vitt på.

    Undrar nu om jag ändå haft ägglossning trots att testerna visat neg? Vad brukar ni ha för flytningar innan mens?? Vi planerar inte barn nu så är lite orolig då jag redan gjort 2 aborter för många år sedan och aldrig vill göra det igen.

    Förlåt för novellen...

  • Svar på tråden Flytningar innan mens-gravid?
  • Wed 22 Jul 2020 11:54
    #1

    Ingen? ????

  • Anonym (Anony­m)
    Wed 22 Jul 2020 12:00
    #2

    Klart du kan ha haft ägglossning. Stickor skulle jag aldrig lita på, det är inte säkert de visar utslag fast man med andra metoder vet 100 % att man har/haft ÄL. Du kan mycket väl vara gravid, men jag skulle absolut inte utgå från det bara pga att man har flytningar. Du får vänta på bim och göra ett grav-test.

  • Anonym (Mel)
    Wed 22 Jul 2020 15:53
    #3
    Eydihr skrev 2020-07-21 00:46:47 följande:

    Hej, jag slutade med p-piller efter 15 år för 2 månader sedan pga att jag bara gick upp i vikt. (Sötsug och alltid hungrig)

    Jag och min sambo kör med kondom när det är ägglossning men annars utan.

    Har tagit stickor varje dag fram till nu och alla har visat neg..

    Jag har beräknad mens om 5 dagar. Nu har jag dock fått hur mycket lotionflytningar som helst! De tar aldrig slut och drar jag ett finger ?utanpå? så är det säkert 1.5 matsked med vitt på.

    Undrar nu om jag ändå haft ägglossning trots att testerna visat neg? Vad brukar ni ha för flytningar innan mens?? Vi planerar inte barn nu så är lite orolig då jag redan gjort 2 aborter för många år sedan och aldrig vill göra det igen.

    Förlåt för novellen...


    Well, både jag och en tjej hade ökade lotionflytningar innan bim förra månaden. Hon var gravid, jag inte.. Normalt sätt är jag nästan helt "torr" innan mens dock.. Så trodde jag var gravid men icke.. :) så kan nog vara vilket som.. Håller tummarna att du då inte är gravid <3 uppdatera gärna om du vill
  • Fri 31 Jul 2020 02:33
    #4
    Anonym (Mel) skrev 2020-07-22 15:53:58 följande:

    Well, både jag och en tjej hade ökade lotionflytningar innan bim förra månaden. Hon var gravid, jag inte.. Normalt sätt är jag nästan helt "torr" innan mens dock.. Så trodde jag var gravid men icke.. :) så kan nog vara vilket som.. Håller tummarna att du då inte är gravid <3 uppdatera gärna om du vill


    Har fortfarande likadant men nu har jag haft mensvärk i en vecka och illamående idag.. blir tokig på detta. Ingen mens i sikte alls förutom värken.

    Testade neg i förrgår men väntar 2v till innan jag testar igen om inte mensen kommit.

    Tack för svar <3
  • Anonym (Mel)
    Fri 31 Jul 2020 05:08
    #5
    Eydihr skrev 2020-07-31 02:33:29 följande:

    Har fortfarande likadant men nu har jag haft mensvärk i en vecka och illamående idag.. blir tokig på detta. Ingen mens i sikte alls förutom värken.

    Testade neg i förrgår men väntar 2v till innan jag testar igen om inte mensen kommit.

    Tack för svar <3


    Det låter ju lite som att du skulle kunna vara gravid men det kan ju också vara andra faktorer som spelar in för illamående, mensvärk och ökade flytningar såklart.. När är din mens beräknad?
  • Anonym (53)
    Fri 31 Jul 2020 08:52
    #6
    Eydihr skrev 2020-07-31 02:33:29 följande:

    Har fortfarande likadant men nu har jag haft mensvärk i en vecka och illamående idag.. blir tokig på detta. Ingen mens i sikte alls förutom värken.

    Testade neg i förrgår men väntar 2v till innan jag testar igen om inte mensen kommit.

    Tack för svar <3


    Om du redan mår illa i graviditeten är du runt vecka 7, där det börjar för de flesta
Svar på tråden Flytningar innan mens-gravid?