• Wed 22 Jul 2020 14:51
    250 visningar
    30 svar
    30
    250

    Vi som blev över

    Jag har en teori om att vi som inte lyckas få partners antingen är fula tjejer eller otrevliga killar. Alla andra funkar det för.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Vi som blev över
  • Anonym (Otur)
    Wed 22 Jul 2020 14:57
    #1

    Det kan vara bara otur också. Hur gammal är du? Har du aldrig haft någon?

  • Anonym (C)
    Wed 22 Jul 2020 15:03
    #2
    +3

    Blyga och/eller dåligt självförtroende går det inte heller så lysande för.

    Tror man inte man kan få nån, av vilken anledning det nu vara månde, så lär det bli självuppfyllande efter ett tag.

  • Wed 22 Jul 2020 15:51
    #3
    -1 +2

    Utseende har väldigt liten betydelse för tjejers möjlighet att få en man. Jag tror istället att otrevliga kvinnor och osäkra män har svårast att få någon.

  • Anonym (Tuppi­s)
    Wed 22 Jul 2020 15:54
    #4
    EllieA skrev 2020-07-22 14:51:19 följande:

    Jag har en teori om att vi som inte lyckas få partners antingen är fula tjejer eller otrevliga killar. Alla andra funkar det för.

    Vad tror ni?


    Alla får ligga.... Läs den boken
  • Steven­Diese
    Wed 22 Jul 2020 15:55
    #5

    Jag är både ful, otrevlig och kille och jag har haft tjej i den övervägande delen av mitt liv.

    När jag tänker efter har jag faktiskt övervägande dåliga egenskaper.

  • Anonym (fabul­ous)
    Wed 22 Jul 2020 16:01
    #6
    Tecum skrev 2020-07-22 15:51:02 följande:

    Utseende har väldigt liten betydelse för tjejers möjlighet att få en man. Jag tror istället att otrevliga kvinnor och osäkra män har svårast att få någon.


    Jag är en tämligen jobbig kvinna och har aldrig haft problem att få någon. När jag tröttnat på en man har jag bara tagit mig en ny, upptagen eller inte.

    Forskning från senaste 30 åren visar både då och nu att utseende hos kvinnor är viktigare för män än vice versa.

    En liten sammanfattning:

    https://medicalxpress.com/news/2020-06-women-men-partners.html

    A new international study has compiled the results of partner selection among heterosexuals with samples from 45 different countries and more than 14 000 people. The study has been published in a new article in Psychological Science.


    The results of the new study are more or less the same as psychologist David Buss found over 30 years ago.


    Buss laid the foundation for evolutionary psychology with his studies on gender differences in partner choice. The findings from the 1980s are still valid.


    "Evolutionary psychology's classic studies of gender differences in partner preferences have shown themselves to be robust over time and place," says Professor Leif Edward Ottesen Kennair at the Norwegian University of Science and Technology's (NTNU) Department of Psychology.


    In the 1980s, Buss surveyed 37 countries to find out which traits the different cultures found most attractive in a partner of the opposite sex.


    Buss found strong similarities between the sexes as well. "Friendliness" and "intelligence" were considered the most attractive qualities by both men and women.


    But in 36 of the 37 cultures, women believed that "good financial prospects" were more important than men did. Women also care more about a partner's intelligence and good health than men do.


    The priority of appearance was the opposite. In 34 of 37 cultures, men believed that "good looks" were more important than women believed them to be. Men therefore base their choice of partner on appearance to a greater extent, which may be because it is also biologically advantageous to have more attractive children.

  • Anonym (..)
    Wed 22 Jul 2020 16:10
    #7
    Tecum skrev 2020-07-22 15:51:02 följande:

    Utseende har väldigt liten betydelse för tjejers möjlighet att få en man. Jag tror istället att otrevliga kvinnor och osäkra män har svårast att få någon.


    Instämmer.
  • Wed 22 Jul 2020 16:11
    #8

    Jag tolkade det som att TS är ute efter en fast partner, inte ett ons? Jag tänker på rubriken, "vi som blev över." Men jag kanske har fel.

    För i det sammanhanget spelar utseendet mindre roll, i synnerhet för killar. Det påstår jag oavsett undersökningar. I undersökningar har män svårare att formulera vad de är ute efter hos en kvinna, då är det lättast att dra till med "bra utseende, fin kropp". Kvinnor är mer verbala.
    Och där har vi förklaringen till att en "jobbig" kvinna får en massa ligg men inte upplevs som flickvänsmaterial.

  • Anonym (50/50­)
    Wed 22 Jul 2020 16:27
    #9

    Kan vara så att fula kvinnor blir lättare ensamma.Men det stämmer inte alltid.Finns vackra singelkvinnor som är singlar av olika skäl.Och det finns rätt fula kvinnor som har kärlek i sitt liv.Männen däremot,är dom psykiskt sjuka,har massa komplex.Då är det lättare att förbli singel.

  • Anonym (fabul­ous)
    Wed 22 Jul 2020 17:43
    #10
    Anonym (..) skrev 2020-07-22 16:10:13 följande:
    Instämmer.
    Ni kan säkert gå runt och tro att himlen är grön och jorden platt också men ni har inte ett ben att stå på rent faktamässigt.
Svar på tråden Vi som blev över