• Sat 25 Jul 2020 22:59
    583 visningar
    5 svar
    5
    583

    Hans son skadar min son!

    Hej!

    Snabbfakta: ny man i mitt och mina tre barns liv. Ensam med mina barn. Han har två söner på deltid. Han är öm, kärleksfull, försynt och månar om mina barn. Hans yngre son funkar bra med mina barn men 10åringen mår mycket dåligt, sedan långt innan föräldrarnas skilsmässa, hans mående gör honom krävande och våldsam. Både mot sin yngre bror och mot min sexåring. Fysiskt farlig. Min lilla son får därför inte träffa honom nu. Samtidigt har jag bytt jobb för att närma mig mannens ort. Han kan inte flytta pga gemensam vårdnad. Jag är öppen för flytt och mina barn med, vi har börjat titta på hus men jag har nu sagt att jag har starka reservationer för om hans barn verkligen kommer kunna bo med mina. Dessutom måste uppfostran och husregler vara samma och efterföljas. Min lilla son lägger sig 19.30 och senast 22 på helger. Hans söner...ja det är en kamp med skrik och bråk från alla tre fram till 22/22.30 på vardagar och helgerna vill jag inte ens tänka på. De sover i hans säng, kommer aldrig funka för mig med tre barn över sex år i sängen. De har inte respekt för saker och slänger grejor överallt. Ja till och med petar loss kakel. Det är tjafs om precis allt och hjälper inte till regelbundet hemma alls eller städar efter sig. Ja detta är ju inte

    deras ansvar primärt utan hur de uppfostras. Min karl säger att han önskar att hans barn uppförde sig som mina.

    Jag älskar honom och mina barn vill också bo med honom men känner oro för 10åringen och vårt olika sätt att uppfostra. Jag tror att han är vår framtid och att vi skulle få det mycket bra tillsammans på många sätt med städning och barnuppfostran är ett stort problem. Jag vill inte bli tjatkärring, vägrar att uppfostra en vuxen man.

    Mina stora barn kommer vara hos mig heltid, den lille kommer vara borta varannan helg och jag tänker att det är samtidigt som mannens barn är med oss.

    Ibland tänker jag att han får ha kvar sitt hyreshus tills mans son kan bo här och att mannen får bo ned oss varannan vecka. Men jag vet inte vad som är bäst. Mottager gärna reflektioner och idéer!

  • Svar på tråden Hans son skadar min son!
  • Sat 25 Jul 2020 23:09
    #1
    +2

    Fortsätt vara särbos - för alla barnens skull.


    #inteensamaldrigglömd
  • S23
    Sun 26 Jul 2020 13:03
    #2

    Jag tycker absolut inte ni skall flytta ihop. En lösning där mannen bor med er varannan vecka är väl perfekt!

  • Sun 26 Jul 2020 23:14
    #3

    Flytta inte ihop
    Sätt barnen främst

  • Elin P
    Fri 31 Jul 2020 12:31
    #4

    Nej det låter som en dålig idé att flytta ihop. Fortsätt som särbo.

  • Fri 31 Jul 2020 12:39
    #5

    Hade ALDRIIIIG flyttat ihop med en sån människa. Aldrig.

Svar på tråden Hans son skadar min son!