• Sun 26 Jul 2020 10:52
    2081 visningar
    160 svar
    160
    2081

    Kommer du att vaccinera dig och/eller ditt/dina barn?

    Frågan gäller det kommande COVID-19-VACCINET!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer du att vaccinera dig och/eller ditt/dina barn?
  • Anonym (Osäke­r)
    Sun 26 Jul 2020 10:56
    #1

    Jag är osäker på om jag kommer vaccinera mig när det första vaccinet kommer. Jag är rädd för ev biverkningar ioma vaccinet känns framstressat. Jag tänker på vaccinet mot svininfluensan 2009, där en del barn fick biverkningar. Jag är absolut inte emot vaccin men jag är lite orolig för nya vaccin.

  • Sun 26 Jul 2020 12:39
    #2

    Jag kommer att vaccinera oss, så fort det känns hyfsat safe.

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Sun 26 Jul 2020 12:42
    #3

    Inte med första vaccinet!

  • Sun 26 Jul 2020 12:48
    #4

    Det beror på. Om vaccinet från Danmark blir färdigt och de får det att fungera, så gör jag nog det så småningom. Med övriga typer av vaccin vill jag gärna att man vet vad Covid-19 är först. Det finns många frågetecken hur sjukdomen fungerar, och att spruta in ett levande vaccin då känns lite osäkert. Men i slutändan kan det bli en solidaritetsfråga att ta vaccinet, för att mänskligheten ska få bukt med det här viruset. Svårt att veta i nuläget.

  • Sun 26 Jul 2020 13:08
    #5

    Tänker avvakta och se hur det går med de först vaccinerade.

  • Anonym (mamma­)
    Sun 26 Jul 2020 15:56
    #6

    Det känns för osäkert att vaccinera så fort det kommer ett vaccin.

    Kan inte låta bli att tänka på "narkolepsibarnen" hur de mår och hur de mått och deras framtid. Vilka biverkningar finns det till detta nya vaccin som mänskligheten kommer få ta del av.

    Jag väntar med detta tills det känns mer säkert för barnen och en själv.

  • Sun 26 Jul 2020 16:00
    #7

    Annat. Givetvis måste vaccinet finnas innan man kan besluta. Effektivitet? Biverkningar?


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Roll)
    Sun 26 Jul 2020 16:04
    #8

    Kanske efter något/några år inte förr!

  • Anonym (Givet­vis)
    Sun 26 Jul 2020 16:07
    #9

    Har förtur, och kommer göra det så fort som möjligt. Betydligt säkrare än att låta bli.

  • Mascar­aklump­ar
    Sun 26 Jul 2020 16:58
    #10

    Ja, men alla ni anti-vaccers kan glömma att få åka snålskjuts på min immunitet. Det finns inte en chans att vi stannar kvar i ett land där vaccinationstäckningen är 35%.

Svar på tråden Kommer du att vaccinera dig och/eller ditt/dina barn?