• Anonym (Anony­m)
    Mon 27 Jul 2020 16:16
    1847 visningar
    8 svar
    8
    1847

    diklofenak Positivt

    Har en person som står mig väldigt nära som blev positivt på ett urinprov, personen i fråga hade tagit diklofenak.

    Personen i fråga tar diklofenak vid smärta. diklofenak Blev dock receptbelagd den 8 juni. Men tabletterna var inköpta innan det blev receptbelagt drygt 1 år eller mer innan.

    Personen hade varit hemma hos några kompisar och druckit vin sen blivit tagen av polisen precis utanför sin port till sin lägenhet. blev fyllecell och där med ett urinprov.

    Det blev positivt.

    Nu är min fråga : vad händer nu, kommer det bli narkotikabrott. För det är ju inte samma sak som cannabis eller kokain. Personen kan inte bevisa att de är inköpta innan den 8 juni.

    Hoppas någon här har någon idé av vad som kan hända eller har varit i samma situation.

    Obs. Är ny här så vet inte riktigt om detta är rätt kategori eller hur man gör men testar mig fram.

  • Svar på tråden diklofenak Positivt
  • Mon 27 Jul 2020 16:21
    #1

    Inom vilken drogklass blev kompisen positiv på?

    Urin ska alltid skickas på analys, vilket polisen gör. Många mediciner kan ge utslag på narkotikapreparat såsom venlafaxin kan ge utslag på tramadol.

    Det syns enbart med hjälp av analys, vad som är vad.

    Jag arbetar med drogtester och har mycket kontakt med unilabs som är vår leverantör. Den om dikofenak har jag aldrig hört talas om att den kan ge utslag på andra preparat. Troligen ljuger din vän, sorry

  • Mon 27 Jul 2020 16:24
    #2

    Vänta, jag skrev snabbare än hjärnmassan hann med. Diklofenak kan ge utslag på Bensodiazepiner. Sorry

    Länkar källa.

    www.ferle.se/korsreaktion/

  • Anonym (M)
    Mon 27 Jul 2020 18:20
    #3
    riversnroads skrev 2020-07-27 16:24:14 följande:
    Vänta, jag skrev snabbare än hjärnmassan hann med. Diklofenak kan ge utslag på Bensodiazepiner. Sorry Länkar källa. www.ferle.se/korsreaktion/

    Om du scrollar ner till texten längst ner så ser du att man gör en grundligare analys om det finns tveksamheter. Diklofenak är inget man åker dit för. Det är bara receptbelagt, inte narkotikaklassat.
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Mon 27 Jul 2020 18:23
    #4

    Ja precis Bensodiazepiner.

    Allt hände för typ 2-3 veckor sedan men personen i fråga fick svaren idag.

  • Anonym (nonym­)
    Mon 27 Jul 2020 19:09
    #5

    Jag har tagit diklofenak tillfälligt mot smärta, ger det utslag på drogtest?? Om man tar det med alkohol då, eller...?

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Mon 27 Jul 2020 20:24
    #6
    Anonym (nonym) skrev 2020-07-27 19:09:01 följande:

    Jag har tagit diklofenak tillfälligt mot smärta, ger det utslag på drogtest?? Om man tar det med alkohol då, eller...?


    Ger positivt med som utan alkohol.
  • Mon 27 Jul 2020 20:55
    #7

    Det kan ge felaktigt utslag (s.k. korsreaktion) på benzo, ja. Det låter dock märkligt att få det beskedet såpass sent av polisen då det borde vara första beskedet (på stickan) medan andra beskedet (efter analys) bör i sådana fall fria.

    Det spelar ingen som helst roll att diklofenak är receptbelagt nu, det är ju inte narkotikaklassat.

    Men eftersom han blev drogtestad direkt efter en fest bör det indikera att han och/eller hans vänner är kända av polisen sedan tidigare. Det här med Diklofenak är vida känt bland missbrukare (och i synnerhet om man går på en substitutionsmottagning och måste lämna urinprover regelbundet, varvid sådana som oss brukar undvika att ta det för att slippa falska positiva resultat).

  • Tue 28 Jul 2020 15:43
    #8
    Anonym (M) skrev 2020-07-27 18:20:47 följande:

    Om du scrollar ner till texten längst ner så ser du att man gör en grundligare analys om det finns tveksamheter. Diklofenak är inget man åker dit för. Det är bara receptbelagt, inte narkotikaklassat.


    Precis, analys ska alltid skickas vid tveksamheter.

    Men diklofenak kan ge utslag på benso. För att säkerställa det positiva resultatet så måste en analys göras för att bena ut om det är benso, och i såfall vilken eller diklofenak
Svar på tråden diklofenak Positivt