• Rådvilltilltusen

    Behålla -inte behålla

    Hej,

    Är så fruktansvärt rådvill, konfunderad och kluven. Inga pekpinnar behövs men ärliga ord tack.

    Jag lever i ett lyckligt äktenskap sen många år tillbaka (är 37 år). Vi har en son på 11 år tillsammans. Jag är nu gravid (v.5) men tvekar starkt på om detta är det rätta för oss. Vi har det väldigt bra som vi har det. Allt är smidigt, sonen klarar sig själv (han vill inte ha ngt syskon;) Vi lever ett ganska hektiskt liv, där jobbet (vi är delägare) tar stor del av vårt liv men som vi oxå trivs med. Allt är egentligen ordnat väl, både vad gäller ekonomi, hem, jobb....MEN jag vet ärligt inte om jag är ?beredd? på att ge upp detta liv vi har Nu. Samtidigt känner jag mig lite för ?gammal? för att börja om igen.... Jag är inte heller supertaggad på att vara hemma och det blir inte så enkelt o vara föräldraledig och tänker om barnet kan följa med mig på jobbet (pappa har inte möjlighet att vara hemma) men jag vet helt enkelt inte om jag vill eller inte vill eller jo, jag både vill och inte vill. Jag har en tid för abort bokad men jag vet inte om jag klarar det. Min man stöttar mig i vilket beslut som än tas. Han är positiv och menar att allt löser sig men samtidigt känner han med mig som drar det tyngre lasset (för att det blir så hos oss) om jag/vi väljer att inte behålla. Jag behöver höra någon mer tanke. Tack på förhand.

  • Svar på tråden Behålla -inte behålla
  • VickanD

    Ingen här kan veta. Du säger ju själv att du är osäker och när man läser det du skriver så låter det inte som att du ens vill ha ett till barn. Det låter inte ens som att du vill ha en bebis eller känner för att prioritera det, så då tycker jag att du ska göra abort och prioritera sådant som du faktiskt vill prioritera.

  • Limath

    Jag är i en liknande situation, fast vi har tre barn sedan innan. Rent praktiskt och logiskt är det NEJ, men känslomässigt lutar jag åt ett JA. Tyvärr har jag inte min man med mig i det, och han kan inte tänka sig något annat alternativ än abort.

    Vet du vad det är som får dig att tveka, trots alla nackdelar med att behålla?

Svar på tråden Behålla -inte behålla