• Anonym (.)
    Thu 30 Jul 2020 13:51
    3747 visningar
    170 svar
    -1
    170
    3747

    Sur på min pojkvän. Han förstår mig inte.

    Jag och min pojkvän ses bara på helger, på grund av distansen och jobb/studier vilket gör att jag vill prioritera vår tid tillsammans när vi väl ses. Jag åker till honom på fredag och åker hem söndag på kvällen. Oftast är det jag som åker till honom för att han har bättre boendesituation än mig.

    Förra helgen så skulle vi ses, som vanligt, så efter jobbet på fredag åkte jag till honom och längtade efter honom. När jag kommer dit så umgås vi ett tag, sedan säger han att han har lovat sin vän att han ska hjälpa honom att bygga på sitt hus (han håller på att renovera osv). Jag säger ?Okej men hur länge tar det då?? Han säger max två timmar. Jag tycker inte att det låter så farligt, så visst. Han åker iväg och jag väntar hemma hos honom på kvällen. Efter ett tag skriver han att det kommer att ta någon timme till och det slutar med att han är där i lite över fyra timmar totalt. Spendera alltså fredagskvällen ensam och när han kom hem var det i princip bara att gå och lägga sig. Hade ju jobbat så orkade inte vara uppe så länge heller.

    Blev lite sur på honom men jag släppte det och tänkte att vi har ju hela lördagen tillsammans och typ halva söndagen. Lördagen börjar bra. På dagen går han och tränar, men sedan visar det sig att han ska hjälpa sin syster att flytta. Jag blir lite less när han säger detta och jag säger då till honom att om jag visste att det skulle bli såhär så hade jag inte kommit. Han säger att han fattar det men att han vill hjälpa till. Han lovar mig att inte vara borta så länge men än en gång slutar det med att han är där i flera timmar. Fick äta middag ensam och sitta själv i hans lägenhet och glo på tv, vilket inte var jätteroligt...

    Söndagen åkte jag hem på kvällen och jag var väldigt upprörd efter detta. Jag sa till honom att jag tycker att hans beteende är respektlöst och att det är väldigt elakt av honom att låta mig sitta ensam i hans lägenhet medan han gör annat halva helgen. Sa till honom att för mig är det viktigt att vi prioriterar varandra när vi väl ses, eftersom att vi bara ses på helgerna. Han blev sur när jag sa det här och han tolkade det som att jag inte tycker att han ska hjälpa andra när de behöver hjälp.

    Vi tjafsar inte längre men det är fortfarande en sur stämning. Jag ska dit imorgon så jag hoppas verkligen inte att han gör om samma sak då. Han har lovat att han inte ska åka iväg någonstans nu när jag kommer, men jag känner mig fortfarande sur för jag har inte ens fått en ursäkt och han förstår mig verkligen inte i det här.

    Vad tycker ni? Är det jag som är helt ute och cyklar eller gjorde han faktiskt fel? Det är väl inte konstigt att jag blev upprörd?

  • Svar på tråden Sur på min pojkvän. Han förstår mig inte.
  • Anonym (.) Trådstartaren
    Thu 30 Jul 2020 13:55
    #1

    Det är inte första gången detta händer heller. Han brukar inte hålla på såhär, men det har hänt några gånger tidigare.

  • Anonym (Anna)
    Thu 30 Jul 2020 13:56
    #2

    Är också särbo. Vi prioriterar att involvera varandra i det som händer. Hade min särbo hjälpt nån att flytta, så hade jag absolut hjälpt till jag med. Då umgås man ju och gör nytta samtidigt. Ibland går nån av oss på aw på fredagar, men annars brukar vi göra det mesta ihop på helger.

  • sextio­talist
    Thu 30 Jul 2020 13:57
    #3
    +1

    Du blockerar ju hela hans helg (och din också).

    Både du och han måste tillåtas att ha även helgerna över till annat.

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Thu 30 Jul 2020 13:57
    #4
    Anonym (Anna) skrev 2020-07-30 13:56:16 följande:

    Är också särbo. Vi prioriterar att involvera varandra i det som händer. Hade min särbo hjälpt nån att flytta, så hade jag absolut hjälpt till jag med. Då umgås man ju och gör nytta samtidigt. Ibland går nån av oss på aw på fredagar, men annars brukar vi göra det mesta ihop på helger.


    Hade ont i ryggen till följd av mitt jobb och kände inte alls för att hålla på och hjälpa någon att flytta på min lediga tid.
  • Anonym (.) Trådstartaren
    Thu 30 Jul 2020 13:59
    #5
    sextiotalist skrev 2020-07-30 13:57:05 följande:

    Du blockerar ju hela hans helg (och din också).

    Både du och han måste tillåtas att ha även helgerna över till annat.


    Fast han sa ingenting om vad han hade planerat innan jag ens kom dit och för mig är det viktigt att vi är med varandra på helgerna för annars blir det för lite tid att ses och det räcker inte för mig i ett förhållande att ses bara varannan helg, men han sa inte ens något innan jag kom dit!
  • sextio­talist
    Thu 30 Jul 2020 14:02
    #6
    +1
    Anonym (.) skrev 2020-07-30 13:59:34 följande:

    Fast han sa ingenting om vad han hade planerat innan jag ens kom dit och för mig är det viktigt att vi är med varandra på helgerna för annars blir det för lite tid att ses och det räcker inte för mig i ett förhållande att ses bara varannan helg, men han sa inte ens något innan jag kom dit!


    Och för honom kanske det är viktigt att även göra eget på helgen.

    Du kanske få backa lite.
  • Anonym (.) Trådstartaren
    Thu 30 Jul 2020 14:04
    #7
    +1
    sextiotalist skrev 2020-07-30 14:02:17 följande:

    Och för honom kanske det är viktigt att även göra eget på helgen.

    Du kanske få backa lite.


    Men då kan man väl fan i alla fall vara ärlig och säga det INNAN personen kommer dit?
  • Thu 30 Jul 2020 14:07
    #8

    Förstår att du blev upprörd. Hade reagerat likadant, speciellt om det har hänt flera gånger innan.

    Hade sagt till honom att om han vill göra annat på helgerna och bara ses vissa helger så får vi göra slut (för det hade inte räckt för mig heller). Han hade åtminstone kunnat berätta för dig om sina planer innan du kom dit, så hade du själv fått avgöra om det hade varit värt att åka dit eller ej.

  • Thu 30 Jul 2020 14:09
    #9
    +1
    sextiotalist skrev 2020-07-30 14:02:17 följande:

    Och för honom kanske det är viktigt att även göra eget på helgen.

    Du kanske få backa lite.


    Fast man lurar inte sin partner att komma till en för att sedan dissa personen under helgen. Han skulle givetvis ha berättat om sina planer innan hon åkte till honom så hade hon själv fått avgöra om det hade varit värt att åka dit eller ej.
  • Thu 30 Jul 2020 14:09
    #10
    +1

    I din situation hade jag inte blivit arg över att han gjorde annat, det tycker jag att man måste kunna göra även om man bara ses på helgerna. Det är ju mycket annat som sker endast på helgerna, man ska inte sluta umgås och hjälpa vänner bara för att man träffat kärleken.

    Däremot hade jag blivit arg över att han inte berättade något i förväg. Som det blev nu hade du ju ingen chans att välja att göra något annat istället. Det hade jag blivit sur över.

Svar på tråden Sur på min pojkvän. Han förstår mig inte.