• Anonym (Ledse­n)
    Thu 30 Jul 2020 14:15
    487 visningar
    59 svar
    59
    487

    Utesluter min dotter

    Jag och min sambo blev bjuden utomlands av hans föräldrar. Jag fick det i födelsedagspresent men min dotter var inte medräknad.

    Det gör mig så fruktansvärt ledsen och det gör så ont i hjärtat och är så besviken och på min sambo när han vet att jag har henne själv, hon har ingen fungerande pappa.

    Svärmor tyckte hon kunde vara själv hemma hon är 16år

  • Svar på tråden Utesluter min dotter
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Thu 30 Jul 2020 14:16
    #1

    Tillägger att jag tackande nej till resan och sa att jag tycker man inte utesluter en i familjen!

  • Anonym (L)
    Thu 30 Jul 2020 14:26
    #2
    -1 +1

    Var tacksam över att de ens väljer att bjuda ER på en resa!

    Din dotter är 16 år, hon kan väl vara ensam hemma så kan föräldrarna åka iväg ensamma ett tag? De kanske bara vill ha en vuxenresa och inte dra med barn. Dessutom kanske de inte känner din dotter så bra och därför inte vill ha med henne och räknar med att hon kan stanna hemma.

    Du verkar vara otacksam och fjantig.

  • Anonym (L)
    Thu 30 Jul 2020 14:27
    #3
    +2

    Och varför är du besviken på din SAMBO?? Vad ska han göra åt att hans föräldrar enbart bjöd er två??

  • Thu 30 Jul 2020 14:40
    #4
    -1 +1

    Vill bara tacka dig för att du är en bra och sund mamma som fattade att det skulle vara vidrigt att lämna flickan hemma. Oerhört viktigt att hon i er nya familjekonstellation får känna sig inkluderad. Särskilt om pappan inte finns med i bilden.Så många ärkenötter hade åkt ändå.

    En tanke kan ändå vara att det kanske skulle blivit en för dyr gåva för svärföräldrarna och att ni kanske hade ni kunnat lösa det genom att ni själva betalade flickans biljett. Din besvikelse kanske handlar mer om att din sambo i planeringen inte själv förstått vikten av att flickan skulle inkluderas.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Thu 30 Jul 2020 14:44
    #5
    Anonym (L) skrev 2020-07-30 14:26:30 följande:

    Var tacksam över att de ens väljer att bjuda ER på en resa!

    Din dotter är 16 år, hon kan väl vara ensam hemma så kan föräldrarna åka iväg ensamma ett tag? De kanske bara vill ha en vuxenresa och inte dra med barn. Dessutom kanske de inte känner din dotter så bra och därför inte vill ha med henne och räknar med att hon kan stanna hemma.

    Du verkar vara otacksam och fjantig.


    Jättesnällt av dom att bjuda på en resa men att jag inte ens prata med mig innan om vad jag tänker om att lämna henne själv hemma flera mil bort och jag kan inte ens vara hemma på någon timma om något skulle hända.

    Vuxenresa Vad skulle det vara?

    Otacksamt och fjantig!!

    Vad tror du ett hon tänker när hennes mamma och styvfar åker på utlandsresa och hon får inte följa med.

    Besviken på sambon att dom har planerat att åka utan henne när han vet hur illa hon har blivit behandlad av sin pappa lämnad och alla besvikelser hon har varit med om.

    Så då får jag vara otacksam och fjantig
  • Anonym (Anna)
    Thu 30 Jul 2020 14:44
    #6
    +1

    Hur länge har ni varit sambo? Det spelar lite roll i frågan tycker jag.

  • Anonym (Va)
    Thu 30 Jul 2020 14:47
    #7
    +2

    Om ni hade haft gemensamma barn eller hans sedan tidigare och de barnen blivit bjudna hade det inte varit ok. Nu verkar det som om så inte är fallet och då har inte barnet uteslutits. Det är väl relativt vanligt att man ger bort en resa för två, det står dig fritt att betala för barnet ifall du önskar att hon följer med.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Thu 30 Jul 2020 14:58
    #8
    Anonym (Va) skrev 2020-07-30 14:47:19 följande:

    Om ni hade haft gemensamma barn eller hans sedan tidigare och de barnen blivit bjudna hade det inte varit ok. Nu verkar det som om så inte är fallet och då har inte barnet uteslutits. Det är väl relativt vanligt att man ger bort en resa för två, det står dig fritt att betala för barnet ifall du önskar att hon följer med.


    Såklart Skulle jag betala för henne men man pratar om det i familjen först Vad jag tycker om att lämna min dotter hemma själv, det är ganska stort att lämna en 16åring själv hemma en hel vecka.

    Och på fullaste allvar hur ska jag kunna njuta av en resa så många mil bort och veta att man Kanske inte kan finnas där om det skulle behövas och veta att jag gör något som jag vet hon älskar sola och bada äta gott och bo på hotell
  • Anonym (L)
    Thu 30 Jul 2020 14:59
    #9
    +3
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-07-30 14:44:28 följande:

    Jättesnällt av dom att bjuda på en resa men att jag inte ens prata med mig innan om vad jag tänker om att lämna henne själv hemma flera mil bort och jag kan inte ens vara hemma på någon timma om något skulle hända.

    Vuxenresa Vad skulle det vara?

    Otacksamt och fjantig!!

    Vad tror du ett hon tänker när hennes mamma och styvfar åker på utlandsresa och hon får inte följa med.

    Besviken på sambon att dom har planerat att åka utan henne när han vet hur illa hon har blivit behandlad av sin pappa lämnad och alla besvikelser hon har varit med om.

    Så då får jag vara otacksam och fjantig


    Hon är 16, såvida hon är ?normal? så borde hon kunna klara sig hemma själv ett tag, annars finns det kanske någon hon kan vara med under tiden?

    Det är vanligt att man ger bort en resa för två och där barnen inte alltid är med. Kanske var det så dina svärföräldrar tänkte.

    Ja, du ÄR otacksam och fjantig... ge dig! Min mamma och bonuspappa har åkt ensam på resor när jag var lite yngre. Inte började jag gråta för det! Det är bara du som är barnslig och otacksam. Var tacksam för det du väl får.

    Om du vill att hon ska följa med så får du väl betala för det, helt enkelt.
  • Anonym (K)
    Thu 30 Jul 2020 15:03
    #10
    +1

    Är väl inte ett dugg konstigt.

Svar på tråden Utesluter min dotter