• Anonym (Bubbl­a)
    Fri 31 Jul 2020 21:23
    5840 visningar
    48 svar
    48
    5840

    Är jag den enda som fortf är singel efter fyra år sedan separation

    Hej,

    Jag har lite så där funderingar kring livet som separerad med barn så här fyra år efter separation från barnens far.

    Oftast känns livet helt ok med mina barn i lägre skolåldern och jobb och allt som vanligtvis hör livet till i denna fas. Det flyter på liksom. Men trots detta sköljer Ibland en stor våg av tvivel och oro över mitt liv (mig själv) över mig, typ ska jag alltid vara ensam, är jag den enda som är det så här länge? (Är nu snart i mitten av trettio). Jag har heltidsjobb och har nu, efter någon flytt så hittat ett Ok hem till mig och mina barn. Jag har förstås, särskilt två första åren efter sep träffat några män men inget som lett till något seriöst. Jag tänker inte välja någon ?bara för att? ha någon. Utan vill att det ska kännas rätt(hur klyschigt det än låter). Nu de senaste två åren har jag inte över huvudtaget ?letat? så jag kan ju såklart inte förvänta mig att något ske heller.

    Just nu är jag inne i en sådan period där jag känner att jag är den enda som är singel så här länge efter en separation och undrar ibland om man är udda. Får ibland kommentarer: hur kan du som är så snygg och har bra jobb inte ha hittat nån ny man. Ibland vet jag inte om det är pga hur de runtomkring ser på det (de verkar ju vara mer bekymrade) el om det är egen oro så att säga. Svårt att förklara men..., Jag vill jättegärna ha en relation men som sagt ska det vara på riktigt och inte vem som helst.

    Därför frågar jag er där ute som är eller har vart i liknande situation. Hur känner ni? Är ni / var ni oroliga att förbli singel eller har ni det harmoniskt i stunden och tar det som det kommer?

  • Svar på tråden Är jag den enda som fortf är singel efter fyra år sedan separation
  • Fri 31 Jul 2020 21:46
    #1

    5 år här, men jag söker ingen. Själv tycker jag inte det är konstigt alls. Varför skulle jag skaffa mig en ny karl?

    Min granne är skild sedan 4 år, och hon har inte heller någon ny.

  • Anonym (Minna­)
    Fri 31 Jul 2020 22:30
    #2

    Vid 34 år, efter fyra år som singel, slutade jag leta och skaffade istället barn på egen hand. Nu är det jag och dottern som är familjen. Just nu saknar jag inte en man, men det kan ju ändras...

  • Fri 31 Jul 2020 22:46
    #3

    Vill du ha en man? Jag tänker att du ska fundera på vad DU vill och ha det som utgångspunkt och sedan vad målet blir kan se annorlunda ut. Jag separerade 2018 skilsmässan avgjordes till slut i tingsrätten 2019. Tänkte mycket på att jag inte ville leva som singel. Jag hade Tinder i två veckor och messade med flera men det kändes inte rätt. Gick på en dejt med en kille som kändes rätt men inte alls vad jag tidigare tänkt på som en kandidat. Blev tokkär. Nio månader sedan nu. Så det känns bra men nu börjar tankarna om framtiden, leva ihop, hus, arbete, barn från varsitt håll. Inte bara enkelt. Kärleken finns där och jag börjar jobba på hans ort 10mil bort men att foga ihop familjerna...nja. Hos oss blir det isf ingen barnvecka och en barnfri. Utan tvärsom. Mycket att ta in i beräkningarna.

    Jag är rätt nyfiken på hur du dejtat och vad som inte funkat?

  • Anonym (Ensam & singel­)
    Sat 1 Aug 2020 07:03
    #4

    Jag blev dumpad för 8 år sedan och har varit singel sen dess.
    Är medlem på flera dejtingsidor men jag har inte lyckats att finna någon trevlig kille ännu.

  • Anonym (söker­)
    Sat 1 Aug 2020 07:19
    #5
    Anonym (Ensam & singel) skrev 2020-08-01 07:03:21 följande:

    Jag blev dumpad för 8 år sedan och har varit singel sen dess.
    Är medlem på flera dejtingsidor men jag har inte lyckats att finna någon trevlig kille ännu.


    Söker du enbart seriösa förhållanden. Letar alla singel tjejer efter seriösa förhållanden går det trögt 
  • Anonym (Singe­l)
    Sat 1 Aug 2020 07:47
    #6

    Hej,

    Nej du är inte ensam. Jag skilde mig i feb 2012 och var sen singel i 4-5 år innan jag vågade prova med en ny. Jag känner dock att jag trivs bäst själv även om jag nu haft ett förhållande i 3 år så funderar jag ändå på om inte livet som singel är bäst. Tills barnen blir myndiga iaf...

  • Anonym (söker­)
    Sat 1 Aug 2020 07:51
    #7
    Anonym (Singel) skrev 2020-08-01 07:47:32 följande:

    Hej,

    Nå funderar jag ändå på om inte livet som singel är bäst. 


    Är sex uteslutet för din del tills du träffar någon ny
  • Anonym (Kvinn­a38)
    Sat 1 Aug 2020 07:57
    #8

    Jag har varit singel efter ett långt förhållande i sju år nu och jag har lika rädslor/funderingar som dig. Är rädd att jag aldrig kommer att träffa någon igen. Vill inte leva ensam resten av livet, vill dela det med någon. Jag har dejtat killar ett tag från en dejtingsida, föll pladask för en av dem men han kände tyvärr inte lika tillbaka kom det fram efter att vi hade träffats under ca ett år och jag trodde att vi hade något på gång. Blev hjärtekrossad.

    Nu efter det så känner jag att jag bara behöver vara för mig själv, har blivit lite rädd att ge mig upp på hästen igen så att säga. Sen känns det som att många killar tycker att jag är udda pga att jag inte har några barn och varit singel så länge. De har frågat frågor, att hur kommer det sig att du inte har barn och att du inte träffat någon på så lång tid osv och att de tycker det är märkligt. Blir väl lite skraj av det också och vågar inte ge mig ut. Så nu har jag tänkt att bara ta hand om mig själv och försöka se det positiva med att vara singel. Men jag har hela tiden tankar och oro i bakgrunden att jag kanske inte kommer att träffa någon och att jag får leva livet helt ensam i fortsättningen pga att killar tycker jag är udda och konstig.

  • Anonym (Kvinn­a38)
    Sat 1 Aug 2020 08:03
    #9

    Glömde säga att jag också ofta även får höra från andra jag känner att det är ju konstigt att jag är singel eftersom jag ser så bra ut och är så fin som person osv. Då känner jag mig ännu mer udda och annorlunda haha. De menar ju säkert väl, som en komplimang, men det känns lite ledsamt.

  • Anonym (söker­)
    Sat 1 Aug 2020 08:10
    #10
    Anonym (Kvinna38) skrev 2020-08-01 07:57:07 följande:

    Jag har dejtat killar ett tag från en dejtingsida, 


    Var det mestadels yngre killar du såg 
Svar på tråden Är jag den enda som fortf är singel efter fyra år sedan separation