• Anonym (Osäke­r)
    Sat 1 Aug 2020 02:18
    8402 visningar
    150 svar
    150
    8402

    Är det för tidigt att fråga dejten

    Jag fick kontakt med en kille på nätet i juni och vi har vi setts 3 gånger IRL nu under sommaren.

    Vi har myst med inte haft sex än. Nu imorgon kväll kommer han hem till mig och kommer sova över. Jag känner mig osäker på hur seriös och intresserad han är av mig.

    Jag vill liksom inte ha sex med någon som bara är intresserad av att få sig ett knull.

    Blir det konstigt om jag frågar hur han känner? Samtidigt kan ju killar säga saker de inte menar bara för att få en att sära på benen.

    Han har varit väldigt på med att få till en ny dejt med mig. Jag har haft semester 3 veckor och varit bortrest så därför nu 3 veckor sen vi sågs senast.

    Tyvärr gått på några nitar tidigare sen jag blev singel för 3 år sen med killar som varit på som sjutton och verkat seriösta men som efter man har haft sex med dem på 3-4 dejten antingen ghostat eller plötsligt blivit väldigt mycket på jobbet för dem osv så kontakten runnit ut ur sanden.

    Jag har varit tydligen redan när vi börjat skriva att jag är ute efter något seriöst. Jag förstår om det kanske inte klickar alltid men då kan man ju skriva det istället för att ghosta eller skylla på att det är mycket just nu.

    Har redan en sk KK som jag haft i snart 3 år som jag träffar några gånger om året så vill hitta någon att inleda en seriös relation med.

  • Svar på tråden Är det för tidigt att fråga dejten
  • Anonym (...)
    Sat 1 Aug 2020 03:42
    #1

    Letar man efter något seriöst kanske man kan vänta med att sova över till lite längre än fjärde dejten...

    Om de sticker när de fått sex efter 3-4 träffar kanske du skall vänta tills 10e dejten nästa gång? Alternativt så kör ni på redan vid första mötet så vet du direkt om de sticker sedan eller vill ha mer.

  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 03:57
    #2

    Skulle aldrig ha sex första dejten med någon.

    Måste sova över innebära sex?

  • Anonym (Osäke­r) Trådstartaren
    Sat 1 Aug 2020 04:00
    #3

    Samma som sak som när man föreslår kolla film som 2-3 dejt och killen förväntar sig sex och blir då sur. "Du bjöd ju hem mig att kolla film. Varför gjorde du det om du inte vill ha sex med mig?"

  • Glinda från Oz
    Sat 1 Aug 2020 05:57
    #4
    Anonym (Osäker) skrev 2020-08-01 03:57:13 följande:

    Skulle aldrig ha sex första dejten med någon.

    Måste sova över innebära sex?


    När man dejtar så förväntas det ja. Sen har man alltid rätt över sin egen kropp och kan säga nej men vet man redan från början att man inte vill hade jag skippat övernattningen helt. 
  • Anonym (ooo)
    Sat 1 Aug 2020 07:58
    #5
    Anonym (Osäker) skrev 2020-08-01 04:00:07 följande:

    Samma som sak som när man föreslår kolla film som 2-3 dejt och killen förväntar sig sex och blir då sur. "Du bjöd ju hem mig att kolla film. Varför gjorde du det om du inte vill ha sex med mig?"


    Ja lite så är det faktiskt. Om du inte vill ha sex så får du kanske vara väldig tydlig innan han kommer, "att sova över innebär inte automatiskt att vi ska ha sex". Men du får säga det på något trevligt sätt så att han inte blir förolämpad. 
  • Anonym (ooo)
    Sat 1 Aug 2020 08:00
    #6

    Du kan ju alltid testa genom att säga på telefon eller om ni skriver "du kommer få sova i gästrummet/på soffan" - se vad han då svarar. Skrattar han och tror du skämtar så får du en lite lättsam öppning in i att säga just det du oroar dig för. Blir han snarare irriterad eller konstig på något vis, ja då vet du att det var mest sex han var ute efter. 

  • Sat 1 Aug 2020 08:39
    #7

    Det enda du kan göra är nog att fråga vad han är ute efter och vad han vill med er. Letar han efter en seriös relation eller vill han inte binda sig just nu, utan vet att han bara vill mysa ett tag. Självklart är det för tidigt för er båda att lova att det blir just ni i framtiden men det är ju bra att veta om ni ens är på samma våglängd och vill samma sak.

    Finns risker med att ta upp det: antingen skräms han iväg av att han upplever att du vill tvinga in honom i äktenskap på fjärde dejten, eller så säger och lovar han vad som helst för att komma till. Så tänk noga igenom vad du ska säga. Ha samtalet med honom första kvällen, känns det klockrent efter det så klart du kan ligga med honom men om du är tveksam så kan du bara förklara att du inte ligger runt och att du vill vänta. Är han seriös och ser dig som framtida ev flickvänsmaterial så respekterar han det och uppskattar nog också att du inte är så lättfotad. Om han bara är ute efter sex och blir sur för att han inte få det, ja då vet du, och har sluppit slösa dig själv på någon som inte förtjänar det.

  • Anonym (Hehe)
    Sat 1 Aug 2020 09:31
    #8
    Silverjenny skrev 2020-08-01 08:39:30 följande:

    . Är han seriös och ser dig som framtida ev flickvänsmaterial så respekterar han det och uppskattar nog också att du inte är så lättfotad. 


    En lättfotad tjej kan inte vara flickvänsmaterial menar du?
    Hehe.
  • Sat 1 Aug 2020 09:40
    #9
    Anonym (Hehe) skrev 2020-08-01 09:31:48 följande:

    En lättfotad tjej kan inte vara flickvänsmaterial menar du?

    Hehe.


    Jodå absolut, men jag tror inte att någon kille ser det som direkt negativt att hans tjej inte har knullat allt som rör sig. Eller vad tror du?
  • Anonym (Hehe)
    Sat 1 Aug 2020 09:43
    #10
    Silverjenny skrev 2020-08-01 09:40:28 följande:
    Jodå absolut, men jag tror inte att någon kille ser det som direkt negativt att hans tjej inte har knullat allt som rör sig. Eller vad tror du?
    Personligen så bryr jag mig inte om tjejen har legat med 0 eller 20.
    Jag tror många killar skulle uppskatta en tjej som inte knullat allt som rör sig.
    Hehe.
Svar på tråden Är det för tidigt att fråga dejten