• Anonym (Ts)
    Sat 1 Aug 2020 23:09
    1084 visningar
    6 svar
    6
    1084

    Kär i en man med barn

    Ok, nu har det hänt, det jag aldrig trodde skulle kunna hända. Jag har alltid sagt att jag aldrig skulle kunna träffa en kille med barn, för att jag inte är en barnmänniska och inte känt mig redo för något slags familjeliv. Har alltid avslutat kontakten med killar med barn.

    Jag själv har alltså inga barn, är 25 år. Väldigt fri. Men väldigt mogen och ansvarstagande.

    Nu har jag blivit helt tokförälskad, och han med. Allt känns så rätt. Han har två barn och jag känner att jag egentligen inte har något problem med det nu, vilket förvånar mig själv. Känner antagligen så för att jag är så förälskad och gillar allt med honom och bara lever på moln. Har inte träffat barnen än och det vill jag ska dröja.

    Jag vet inte var jag vill komma med den här tråden. Men jag är orolig att jag ger mig in i något som jag sen inte kan hantera när alla starka känslor har landat.

    Kan ett sådant här förhållande fungera? Jag som är så oerfaren.

    Skulle gärna vilja ha lite spontana tankar kring detta!

  • Svar på tråden Kär i en man med barn
  • Anonym (Katte­n)
    Sat 1 Aug 2020 23:33
    #1

    Gör som du vill,ditt liv.Det jag tänker på att du är ung person och har lättare att få chansen att träffa män utan barn.

  • Anonym (Krax)
    Sat 1 Aug 2020 23:45
    #2

    Hur ofta har han barnen? Har han dem på heltid ensam, varannan vecka, varannan helg eller aldrig? Och hur länge har du känt honom?

  • Sat 1 Aug 2020 23:59
    #3

    Hur det kommer att bli längre fram handlar ju om huruvida du är lösningsorienterad eller bara ser problem och hinder?

    Att få ett förhållande att fungera med nån som har barn och du inte har några kommer i vissa fall bli lite kulturkrockar men det går ju att lösa med rätt vilja och rätt inställning av er båda två.

    Ta en dag i taget och låt det vara något roligt att ta itu med.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sun 2 Aug 2020 02:25
    #4
    Anonym (Krax) skrev 2020-08-01 23:45:00 följande:

    Hur ofta har han barnen? Har han dem på heltid ensam, varannan vecka, varannan helg eller aldrig? Och hur länge har du känt honom?


    Varannan vecka! Vi har dejtat i några månader
  • Anonym (++)
    Sun 2 Aug 2020 07:12
    #5

    Och om du vill ha egna barn, kommer killen då vilja ha fler barn än de två han redan har?

  • Anonym (ooo)
    Sun 2 Aug 2020 07:17
    #6
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-02 02:25:40 följande:
    Varannan vecka! Vi har dejtat i några månader
    Då är det så kort tid så du kan egentligen inte veta något alls. Du kan inte veta om ni kommer fortsätta ihop, för efter bara 3 månader är man som du skriver, kanske så helt förälskade så man ser bara varann och tänker inte så mycket på vardagen. Nu har det varit sommar, semester osv, det är en annan sak när vardagen rullar in. Vänta minst 6 mån innan du träffar barnen, tycker jag. 

    Samtidigt är det bra att du får träffa dem så att du kan känna av hur du egentligen tänker om att han har barn. Du har inte mött dem alls än, du vet bara att han har barn men du vet inget om hur han är tillsammans med barnen, hur han kommer vara mot dig om han slits mellan att vara dig till lags eller att vara med barnen. Förhoppningsvis inget problem men det är ju bara att läsa trådar härinne så förstår man att sånt kan vara ett problem. 
    Ibland möter man folk som man tycker är helt fantastiska, men så ser man dem tillsammans med sina barn och ser tex en förälder som skapar ängsliga barn genom att man är för sträng och hård, inte kan se barnens behov, eller en curlingföräldrer som viker sig platt för ett bortskämt barn som får allt det pekar på. De flesta är nog helt normala föräldrar, men sånt här vet man inte förrän man varit med ett tag och sett samspelet mellan dem. Det kan påverka hur du tänker om en gemensam framtid, och tex om ni skulle skaffa gemensamma barn så småningom. 

    Stora frågor, jag vet, men jag tolkar ditt inlägg som att det är liknande du ändå börjar fundera på. 
Svar på tråden Kär i en man med barn