• Anonym (Fyfan­!)
    Sun 2 Aug 2020 02:12
    1315 visningar
    25 svar
    25
    1315

    Hans kompisar hetsar honom att vara singel istället

    Ikväll kom det fram av min pojkvän att hans singelkompisar säger åt min pojkvän att han ska vara singel istället än för att vara tillsammans med mig och att han kommer må mycket bättre. URSÄKTA!!?? Vi har varit tillsammans med varandra i flera år och jag har aldrig varit otrevlig mot hans kompisar men nu kommer jag definitivt vara det när jag stöter på dom! Fy vilka idioter det finns!

  • Svar på tråden Hans kompisar hetsar honom att vara singel istället
  • Anonym (====)
    Sun 2 Aug 2020 06:24
    #1

    Lite tankar...

    Om ni har varit tillsammans i flera år är ni nog vuxna sedan länge. Spelar det då verkligen någon roll för din pojkvän vad hans "kompisar" säger? Har din kille ingen egen vilja?

    Om han nu själv inte vill vara tillsammans med dig borde du ha märkt det. Har ni några större problem i förhållandet och han försöker skylla på andra för att kunna avsluta och bli singel?

    Är du säker på att din kille är ärlig mot dig? Kan han ha varit otrogen och har dåligt samvete? Eftersom du säger att de tror att han "kommer att må mycket bättre" käns det som om det ligger mer bakom ett sådant konstigt uttalande än bara en knäpp idé.

    Eller är "kompisarna" så avundsjuka på att ni har det härligt tillsammans att de vill förstöra. En del människor är inte så stora att de kan se att andras lycka gör gott utan vill gärna sabotera.

    I värsta fall får killen välja bort de människor som vill honom illa genom att förstöra för honom. Man kan göra slut med vänner också.

    Se till att "kompisarna" inte är i din närhet så slipper du störa dig på dem. Låt inte dessa människor förstöra ditt liv. Och låt ingen trampa på dig.

  • Anonym (RR)
    Sun 2 Aug 2020 07:09
    #2
    +2

    Det farligaste för en mans äktenskap är då fruns väninnor skiljer sig.

    Är det något liknande här, att dessa singelkillar försöker intala sig själva att de har så jävla roligt som singlar?

  • Sogol
    Sun 2 Aug 2020 07:34
    #3

    Det behöver väl inte innebära att du varit otrevlig mot dem. Men de kanske tycker att du och han inte passar ihop.

  • Anonym (Hmm)
    Sun 2 Aug 2020 08:13
    #4
    +2

    Spontant låter det som dålig stil och att de är omogna och själviska. Men så kom jag att tänka på ett par (som vi, ett par sedan lång tid) alltid tyckt borde göra slut, för hon är verkligen oerhört krävande och han är en toffel som ofta berättar att det inte är bra mellan dem. Men han tycks aldrig ha förmåga att ta sig ur det förhållandet. Och vi är inte de enda i kompiskretsen som önskat han skulle hitta någon annan. Sedan vad kompisarna pratar med honom om vet jag inte. Jag pratar inte med honom om det alls.

  • GGN
    Sun 2 Aug 2020 08:29
    #5

    Varför säger de så?

  • Anonym (44)
    Sun 2 Aug 2020 08:39
    #6
    +2

    Har han förändrats sedan ni blev ihop?

    Är ni lika kära som innan?

    Har en kompis som jag visserligen bara känner som singel tidigare, han blev ihop med en snäll tjej och de flyttade till hus och nu har de en son på 4 månader.

    Och han har förändrats. Från att vara en glad sprallig kille som alltid hjälper sina vänner, som man alltid kan tala med....

    Hans tjej blir trött vid 21, alltid, inte bara graviditeten, så då slutar kvällarna. Hon är fruktansvärt mörkrädd, så han måste alltid tala med henne i telefon, hemifrån ända tills hon står på översta trappsteget på jobbet (45 min) eller tills chefen kommer och säger till honom att han måste börja jobba nu inte prata i telefon.

    Tja finns massor, det jag mena är att hans vänner kanske inser att han blivit en annan person för att kunna gå in i förhållandet, och de kanske vill ha tillbaks den killen de känner?

    Du känner ju bara honom på ett sätt, hans kompisar har ju kännt honom från tidigare.

    Och jag har svårt att tro att de skulle säga en sådan grej om det inte låg någon liten gnutta i det, typ om din man klagat på något hemma, och så spinner de vidare på det?

    Har ni bråkat/inte varit överrens om något?

  • Anonym (Kansk­e)
    Sun 2 Aug 2020 08:51
    #7
    +2

    Jag har ett liknande par i min närhet. Det är min sambos bästa vän och hans fästmö. De har haft ett väldigt stormigt förhållande och han har gjort slut vid två tillfällen, men båda tillfällena lyckades hon få tillbaka honom. Under en period var han tom under övervakning för han var självmordsbenägen.

    Han har isolerat sig från nästan alla vänner medan hon såklart inte har gjort det... deras liv är format 100% efter henne. Hon ville ha barn, inte han - så hon såg till att bli gravid. Ett av många exempel... Numera är de aldrig med längre när vi hittar på något, men när de var det i början så blev det aaaaalltid bråk mellan dem. Över skitsaker verkligen... glömmer aldrig när hon blev förbannad på honom för att han inte hade gått bredvid henne när vi skulle gå från en bar till en annan haha. Eller när vi var på ett gemensamt bröllop och han hade råkat säga något om att hans sittplats var obekväm för då tog hon illa vid sig att hennes då skulle vara mer bekväm och att hon då var självisk som inte gav honom sin stol... de bråkade i timmar efter det och hon gick runt med armarna i kors på bröllopsfesten och han gick efter med huvudet sänkt. Såg hemskt ut... och nästa sommar ska de gifta sig. Herregud... det är sorgligt.

    Men hur som haver - därför vill ingen av hans vänner att han ska stanna i det förhållandet. Något de alla sagt till honom när han för 1000e gången kommit och gråtit till dem... men sen är det ju plötsligt jättebra mellan dem och allt är glömt och då är det ju såklart ingen som säger något. Så ibland är det inte bara avundsjuka eller själviska kompisar som ligger bakom såna kommentarer!

    Men om du behandlar honom väl och ni mår bra med varandra, så förstår jag att du blir upprörd. Han kanske pratar dåligt om dig till hans vänner? Annars tycker jag att det är väldigt märkligt att de säger sådant..

  • Sun 2 Aug 2020 09:52
    #8
    +2

    Jag tror att du behöver fundera på hur ert förhållande egentligen fungerar. Han är ju helt klart missnöjd i relationen eftersom de säger att han kommer må bättre då. Förmodligen har han beklagat sig mycket till vännerna.

    Jag har haft en del vänner genom åren som levt i usla relationer där jag och andra vänner ansett att de borde avsluta sina förhållanden.

  • Ess
    Sun 2 Aug 2020 10:44
    #9
    Anonym (44) skrev 2020-08-02 08:39:51 följande:

    Har en kompis som jag visserligen bara känner som singel tidigare, han blev ihop med en snäll tjej och de flyttade till hus och nu har de en son på 4 månader.

    Och han har förändrats. Från att vara en glad sprallig kille som alltid hjälper sina vänner, som man alltid kan tala med....


    Just den biten att han förändrats och inte hjälper sina vänner och kanske inte orkar höra allas problem, tycker inte jag är speciellt konstigt.
    Att flytta ihop innebär att ens prioriteringar förändras, sen när man skaffar barn så kommer vänner utan tvekan rätt långt ner i prioriteringen. 

    De personer som ställt upp till 110% för sina vänner som singlar brukar tyvärr bli föremål för sura miner och trista kommentarer när de skaffar sig ett eget liv som inte innebär att stå till vännernas förfogande hela tiden. 
  • Anonym (ace)
    Sun 2 Aug 2020 11:16
    #10

    Om ni varit ett par i flera år så handlar det antagligen om att de anser att du behandlar din partner illa på ett eller annat sätt. De anser att de sett det i er interaktion när de träffar er tillsammans, att de hör det när han pratar om dig och ert gemensamma liv.

    Låter helt fantastiskt att han har vänner han kan öppna sig för med sina känslor , och som vågar ge honom "obehagliga" råd.

    Du kanske ska fundera på vad det är som gör att hans vänner har fått denna uppfattning?

    Eller så är det en bunke omogna praktarslen, men det verkar konstigt att de fortfarande efter flera år inte skulle ha växt till sig, själva hamnat i relationer osv.

Svar på tråden Hans kompisar hetsar honom att vara singel istället