• Sun 2 Aug 2020 10:41
    2030 visningar
    31 svar
    31
    2030

    Livet värt att leva om ingen gillar mig?

    Jag har insett att det inte finns någon som tycker om mig. Mina föräldrar har alltid tyckt sämst om mig jämfört med mina systrar, dom ställde alltid upp för dom men aldrig mig. Jag fick inte följa med farmor och farfar till landstället men dom andra fick det eftersom jag inte gillade att bada sa dom.  Min mormor var den enda som tyckt om mig men hon gick bort för några år sedan.

    Jag har aldrig haft en partner och jag minns inte ens när jag fick en kram senast. Och för någon vecka sedan så kollade jag på en film och dom sa "Utan kärlek vore inte livet värt att leva". Och det har suttit i mitt huvud sedan dess. Varför ska såna som mig som ingen gillar leva?

  • Svar på tråden Livet värt att leva om ingen gillar mig?
  • Anonym (T)
    Sun 2 Aug 2020 11:03
    #1

    Det finns helt säkert folk som tycker om dig fast du inte vet om det. Någon från skola eller jobb. Någon som har fina minnen från en tid med dig.
    Sen finns det ju en framtid där du kommer träffa människor som kommer gilla dig.

    Bara för du känner såhär just nu så betyder det inte att det alltid kommer göra det 

  • Sun 2 Aug 2020 12:22
    #2

    Ingen gillar mig heller, jag har slutat bry mig.

  • Anonym (känsl­o)
    Sun 2 Aug 2020 13:51
    #3
    +1
    Anonym (T) skrev 2020-08-02 11:03:23 följande:

    Det finns helt säkert folk som tycker om dig fast du inte vet om det. Någon från skola eller jobb. Någon som har fina minnen från en tid med dig.
    Sen finns det ju en framtid där du kommer träffa människor som kommer gilla dig.

    Bara för du känner såhär just nu så betyder det inte att det alltid kommer göra det 


    Om någon tycker om en borde man väl märka det eller? Jag förstår att du försöker muntra upp men ett sådant råd skulle mest få mig att känna mig ännu mer misslyckad eftersom man inte själv ser några tecken på detta Och vem vet något om framtiden? En människa som inte lyckats hittills kanske inte har så stor chans att lyckas i framtiden Ensamhet och dålig självkänsla blir ju inte bättre med tiden om personen inte stärks med kärlek och relationer. Hurtighet är mer sårande än sanningen enligt mig.

    Till dig TS får jag bara beklaga. Måste kännas för jävligt att vara du Förstår att du saknar bekräftelse och mänsklig ömhet och samvaro. Men som skrivs i kommentarens sista mening så behöver det ju inte vara så för resten av livet, kanske det du får trösta dig med och jobba för att vara en intressant och social person och försöka hamna bland människor du kan ha något gemensamt med.
  • Sun 2 Aug 2020 13:53
    #4
    Sprallig skrev 2020-08-02 10:41:10 följande:

    Jag har insett att det inte finns någon som tycker om mig. Mina föräldrar har alltid tyckt sämst om mig jämfört med mina systrar, dom ställde alltid upp för dom men aldrig mig. Jag fick inte följa med farmor och farfar till landstället men dom andra fick det eftersom jag inte gillade att bada sa dom.  Min mormor var den enda som tyckt om mig men hon gick bort för några år sedan.

    Jag har aldrig haft en partner och jag minns inte ens när jag fick en kram senast. Och för någon vecka sedan så kollade jag på en film och dom sa "Utan kärlek vore inte livet värt att leva". Och det har suttit i mitt huvud sedan dess. Varför ska såna som mig som ingen gillar leva?


    Har du inga vänner alls?
  • Sun 2 Aug 2020 13:56
    #5
    Anonym (T) skrev 2020-08-02 11:03:23 följande:

    Det finns helt säkert folk som tycker om dig fast du inte vet om det. Någon från skola eller jobb. Någon som har fina minnen från en tid med dig.
    Sen finns det ju en framtid där du kommer träffa människor som kommer gilla dig.

    Bara för du känner såhär just nu så betyder det inte att det alltid kommer göra det 


    Ingen har ju tyckt om mig hittils, så varför skulle någon börja göra det i framtiden?
    Dexter dot com skrev 2020-08-02 13:53:37 följande:
    Har du inga vänner alls?
    En tjejkompis. Men vi ses typ en gång om året efter att hon skaffade barn.

  • Anonym (T)
    Sun 2 Aug 2020 13:57
    #6
    Anonym (känslo) skrev 2020-08-02 13:51:57 följande:
    Om någon tycker om en borde man väl märka det eller? Jag förstår att du försöker muntra upp men ett sådant råd skulle mest få mig att känna mig ännu mer misslyckad eftersom man inte själv ser några tecken på detta Och vem vet något om framtiden? En människa som inte lyckats hittills kanske inte har så stor chans att lyckas i framtiden Ensamhet och dålig självkänsla blir ju inte bättre med tiden om personen inte stärks med kärlek och relationer. Hurtighet är mer sårande än sanningen enligt mig.

    Till dig TS får jag bara beklaga. Måste kännas för jävligt att vara du Förstår att du saknar bekräftelse och mänsklig ömhet och samvaro. Men som skrivs i kommentarens sista mening så behöver det ju inte vara så för resten av livet, kanske det du får trösta dig med och jobba för att vara en intressant och social person och försöka hamna bland människor du kan ha något gemensamt med.
    Det lät som hon liksom gett upp, så jag påminde om att saker kan förändras. Man utvecklas ju hela livet om inte annat.

    Jag är själv ett levande exempel på att man kan missa om någon gillar en. En person som jag inte ens pratade med i skolan har i efterhand berättat att hon alltid tyckt jag var helt underbar, medan jag trodde hon inte ens märkte av mig.
    Finns ju t.o.m. ett ordspråk att det alltid finns någon bakom en även om man inte ser denne. 
  • Anonym (Same here)
    Sun 2 Aug 2020 14:10
    #7

    Samma här. Har inga vänner. Nån kompis visst, men inga som man umgås med längre med utan mest skriver nångång över messenger. Är du en tjej ts så kan jag ge dig en Kram om du vill ? Är en kille.

  • Sun 2 Aug 2020 14:26
    #8
    Sprallig skrev 2020-08-02 13:56:53 följande:
    Ingen har ju tyckt om mig hittils, så varför skulle någon börja göra det i framtiden?
    Dexter dot com skrev 2020-08-02 13:53:37 följande:
    Har du inga vänner alls?
    En tjejkompis. Men vi ses typ en gång om året efter att hon skaffade barn.

    Gör du några försök till att skaffa vänner? Det är ju svårt att vara omtyckt om man inte umgås med människor.
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 2 Aug 2020 16:33
    #9
    smulpaj01 skrev 2020-08-02 12:22:19 följande:

    Ingen gillar mig heller, jag har slutat bry mig.


    Smulpaj, jag har alltid tyckt att din bild är så fin. Du ser ut som en fotomodell :) Ville bara säga det.
  • Sun 2 Aug 2020 16:47
    #10
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-02 16:33:51 följande:

    Smulpaj, jag har alltid tyckt att din bild är så fin. Du ser ut som en fotomodell :) Ville bara säga det.


    Det är inte jag så jag kan inte tacka för den kommentaren.

    Däremot har jag valt den bilden för att hon är väldigt lik mig.
Svar på tråden Livet värt att leva om ingen gillar mig?