• Anonym (Ts)
    Sun 2 Aug 2020 15:00
    270 visningar
    14 svar
    14
    270

    Måste ha en inneboende - Hjälp!!!

    Jag verkligen måste ha en inneboende för att klara av ekonomin, hyra m.m.

    Min senaste flyttade ut för ett tag sedan efter att inte kunnat betala på 2 månader.

    Men hur ska jag våga ta in en okänd person i mitt hem nu i corona tider?

    Hade ni vågat?

  • Svar på tråden Måste ha en inneboende - Hjälp!!!
  • Anonym (U)
    Sun 2 Aug 2020 15:29
    #1

    Alltså va.
    Man är ju ute och jobbar handlar osv Och träffar massa folk. Är väl större risk där isåfall.
    Är dessutom lätt att testa sig nu för antikroppar osv

  • Sun 2 Aug 2020 15:36
    #2

    Ni får hålla samma avstånd som på jobbet, i affären osv och inte vara i köket samtidigt. Är du inte i riskgruppen så hyr ut du.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sun 2 Aug 2020 16:27
    #3

    Tack för era svar. Jag är inte i riskgrupp och jag har redan testat mig för antikroppar, tyvärr negativt men i alla fall.

    Då lägger jag ut annons nu

  • Mon 3 Aug 2020 20:19
    #4

    Det är klart att det är en större risk för dig att bli smittad än om du inte har en hyresgäst. Du kan ju inte påverka hur han eller hon rör sig i samhället. Ifall du undviker smitta till varje pris är det stor skillnad, men om du träffar folk, shoppar, festar mm så är det inte alls lika stor skillnad mot nu då det ändå finns smittrisker.

  • Anonym (J)
    Mon 3 Aug 2020 20:25
    #5

    Måste du så måste du... jag skulle absolut skaffa en inneboende om jag behövde för att klara av hyran.

    Vart flyttade din f.d. hyresgäst? Hoppas hen hade familj att bo hos?

    ( Jag menar absolut inte att det är ditt ansvar och att hen skulle få bo hos dig gratis. Undrar bara. Hoppas bara att hen hittade annat boende. Det är så många människor som fick problem på grund av coronan. )

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Mon 3 Aug 2020 20:36
    #6
    Anonym (J) skrev 2020-08-03 20:25:26 följande:

    Måste du så måste du... jag skulle absolut skaffa en inneboende om jag behövde för att klara av hyran.

    Vart flyttade din f.d. hyresgäst? Hoppas hen hade familj att bo hos?

    ( Jag menar absolut inte att det är ditt ansvar och att hen skulle få bo hos dig gratis. Undrar bara. Hoppas bara att hen hittade annat boende. Det är så många människor som fick problem på grund av coronan. )


    Min förra hyresgäst är inte svensk och kommer troligen bli utvisad till sitt hemland. Hon fick bo gratis hos mig alltför länge. Hon jobbar inte men vill verkligen stanna i Sverige, raggade på typ alla män hon såg. De sista månaderna hade hon dock en fast pojkvän.

    Tyckte om henne tills jag fick veta hur falsk hon var, kastade ut henne samma dag.
  • Anonym (J)
    Mon 3 Aug 2020 20:40
    #7
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-03 20:36:12 följande:

    Min förra hyresgäst är inte svensk och kommer troligen bli utvisad till sitt hemland. Hon fick bo gratis hos mig alltför länge. Hon jobbar inte men vill verkligen stanna i Sverige, raggade på typ alla män hon såg. De sista månaderna hade hon dock en fast pojkvän.

    Tyckte om henne tills jag fick veta hur falsk hon var, kastade ut henne samma dag.


    Då är det inte synd om henne , om hon är en falsk person.
  • Anonym (Hyra)
    Tue 4 Aug 2020 08:39
    #8
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-03 20:36:12 följande:

    Min förra hyresgäst är inte svensk och kommer troligen bli utvisad till sitt hemland. Hon fick bo gratis hos mig alltför länge. Hon jobbar inte men vill verkligen stanna i Sverige, raggade på typ alla män hon såg. De sista månaderna hade hon dock en fast pojkvän.


    Var kom hon ifrån varför fick hon inte stanna hos dig
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Tue 4 Aug 2020 09:59
    #9
    Anonym (Hyra) skrev 2020-08-04 08:39:47 följande:

    Var kom hon ifrån varför fick hon inte stanna hos dig


    Sydamerika och hon kan inte resa pga corona
  • Anonym (Hyra)
    Tue 4 Aug 2020 13:17
    #10
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-03 20:36:12 följande:
    Tyckte om henne tills jag fick veta hur falsk hon var, 
    Vad var det som gjorde att du tyckte om henne först. Är det en stor lägenhet? 
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Wed 5 Aug 2020 08:16
    #11
    Anonym (Hyra) skrev 2020-08-04 13:17:37 följande:

    Vad var det som gjorde att du tyckte om henne först. Är det en stor lägenhet? 


    Vi blev kompisar först. Hon är lätt att tycka om. Nej det är bara en 2a så hon fick sovrummet och jag sover i vardagsrummet.
  • Anonym (Hyra)
    Wed 5 Aug 2020 08:28
    #12
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-05 08:16:45 följande:
    Vi blev kompisar först. Hon är lätt att tycka om. Nej det är bara en 2a så hon fick sovrummet och jag sover i vardagsrummet.
    Kan du inte betala hela hyran själv? har du pratat med dina föräldrar om det 
  • Anonym (Falsk­?!)
    Wed 5 Aug 2020 08:50
    #13
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-03 20:36:12 följande:

    Min förra hyresgäst är inte svensk och kommer troligen bli utvisad till sitt hemland. Hon fick bo gratis hos mig alltför länge. Hon jobbar inte men vill verkligen stanna i Sverige, raggade på typ alla män hon såg. De sista månaderna hade hon dock en fast pojkvän.

    Tyckte om henne tills jag fick veta hur falsk hon var, kastade ut henne samma dag.


    På vilket sätt var hon falsk?!. Du borde vetat om hennes ekonomiska situation eller slutade hon bara betala hyra?

    Sen skaffa en manlig hyresgäst nästa gång om du tycker det är jobbigt att din inneboende träffar massa olika killar.
  • Anonym (Hyra)
    Wed 5 Aug 2020 09:02
    #14
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-05 08:16:45 följande:
    Vi blev kompisar först. Hon är lätt att tycka om. 
    Är hon bra på att snacka med killar. Låter som en glad utåtriktad tjej  
Svar på tråden Måste ha en inneboende - Hjälp!!!