• Mon 3 Aug 2020 10:51
    151503 visningar
    4359 svar
    +1
    4359
    151503

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Wed 10 Mar 2021 10:04
    Clemmentina skrev 2021-03-09 22:24:47 följande:

    Det tycker jag du ska testa! Äter du Pharmanords variant? Den ska vara bäst. Jag äter också inositol (har mest läst att det mest är för pcos) men kan tydligen hjälpa till med mognaden/kvaliteten på äggen också.

    Mensen kan komma nu! Fritt fram sedan i helgen och måste komma innan söndag och vi ska hinna påbörja en behandling innan påsk. ;) Fortfarande mensvärk här och ont i ena sidan....


    Tittade precis på paketet och såg att jag har samma som du. Tänkte äta 300 med start nu. Vill bara att mensen ska komma nu så att det går snabbare att komma igång nästa gång.

    Jag skulle egentligen vilja köra nu på en gång, men jag får hålla mig till tåls och vänta i en dryg månad nu..

    Hoppas hoppas hoppas att den kommer innan påsk!

    Hur länge sen var det du gjorde det senaste försöket nu? <3
  • Wed 10 Mar 2021 10:11
    Dhalia skrev 2021-03-09 20:09:21 följande:

    Massa kramar till dig :( körde du progynon denna gång? Har ni kört också embryoblot eller glue vad man nu kallar de för? Kanske testa med kortison om du kan hitta läkare som ger de? Kortison hade ju hunnat hjälpa att den fäster för de sänker immunförsvaret. Hoppas att ni kan testa något nytt :/


    Tack Dhalia! Jag körde varken progynon, kortison, embryoglue eller trombyl. Kliniken vill inte ge något sånt och säger att det bara handlar om embryot. Det är frustrerande att 3st jättefina blastocyster har satts in med 40% chans varje gång. Förutom en som hängde sig kvar i en vecka :)

    Jag blev sjuk nu när jag ruvade och tänkte yes! Haha! Men det gav inte något resultat den här gången.

    Får du testa något nu när du ska sätta in?

    Jag håller tummarna för dig idag, är du nervös? <3
  • Wed 10 Mar 2021 10:38
    Annna84 skrev 2021-03-10 10:11:29 följande:

    Tack Dhalia! Jag körde varken progynon, kortison, embryoglue eller trombyl. Kliniken vill inte ge något sånt och säger att det bara handlar om embryot. Det är frustrerande att 3st jättefina blastocyster har satts in med 40% chans varje gång. Förutom en som hängde sig kvar i en vecka :)

    Jag blev sjuk nu när jag ruvade och tänkte yes! Haha! Men det gav inte något resultat den här gången.

    Får du testa något nu när du ska sätta in?

    Jag håller tummarna för dig idag, är du nervös? <3


    Så trist när ni får så fina blastocyster. Kan tänka mig man fick upp hoppet då :( tycker det är lite dåligt att dem inte är mer villiga att testa efter man ändå testat att inte göra något.

    Jag skulle få trombyl och fortsätta ta lutnius 2ggr per dag fram till ultraljudet om det blir positivt.

    Jag är jättenervös och rädd att dem ska ringa innan. Dem skulle ringa innan 12 om de inte blir något. Hoppas de finns en stark :( hoppas drm kollar slemhinnan också om den är tillräckligt tjock.
  • Wed 10 Mar 2021 11:02
    Dhalia skrev 2021-03-10 10:38:37 följande:

    Så trist när ni får så fina blastocyster. Kan tänka mig man fick upp hoppet då :( tycker det är lite dåligt att dem inte är mer villiga att testa efter man ändå testat att inte göra något.

    Jag skulle få trombyl och fortsätta ta lutnius 2ggr per dag fram till ultraljudet om det blir positivt.

    Jag är jättenervös och rädd att dem ska ringa innan. Dem skulle ringa innan 12 om de inte blir något. Hoppas de finns en stark :( hoppas drm kollar slemhinnan också om den är tillräckligt tjock.


    Det kommer att gå bra! En timme kvar nu bara, men det är klart att du kommer att få en insatt idag.

    Men fy vad det är nervöst, och att få veta hur många som blivit befruktade också. Vilken tid ska du dit?
  • Wed 10 Mar 2021 12:55
    Annna84 skrev 2021-03-10 11:02:41 följande:

    Det kommer att gå bra! En timme kvar nu bara, men det är klart att du kommer att få en insatt idag.

    Men fy vad det är nervöst, och att få veta hur många som blivit befruktade också. Vilken tid ska du dit?


    Ja dem har inte ringt så något finns att få tillbaks. Är där nu och väntar har tid 1300. Aa de är ju så sjukt nervöst man vill ju höra något bra dem brukar ju få mycket fragmentering så har vi två som ser riktigt bra ut blir ja glad :)
  • Wed 10 Mar 2021 13:13
    Annna84 skrev 2021-03-10 10:04:13 följande:

    Tittade precis på paketet och såg att jag har samma som du. Tänkte äta 300 med start nu. Vill bara att mensen ska komma nu så att det går snabbare att komma igång nästa gång.

    Jag skulle egentligen vilja köra nu på en gång, men jag får hålla mig till tåls och vänta i en dryg månad nu..

    Hoppas hoppas hoppas att den kommer innan påsk!

    Hur länge sen var det du gjorde det senaste försöket nu? <3


    Utifrån att Q10 ska hinna få effekt är det inte dumt att det går en dryg månad till nästa försök. Det kan ta upp till tre månader att få full effekt. Tänk på att sprida ut intaget av tabletterna under dagen eftersom kroppen inte kan ta upp allt annars.

    Det hoppas jag med! Vi startade senaste ivf:en i oktober så det har snart gått ett halvår nu. Exakt tre månader idag sedan jag gjorde vul och fick missfall konstaterat.
  • Wed 10 Mar 2021 13:13
    Dhalia skrev 2021-03-10 12:55:25 följande:

    Ja dem har inte ringt så något finns att få tillbaks. Är där nu och väntar har tid 1300. Aa de är ju så sjukt nervöst man vill ju höra något bra dem brukar ju få mycket fragmentering så har vi två som ser riktigt bra ut blir ja glad :)


    Åh skönt att de inte ringde. Hoppas du får positiva besked!
  • Wed 10 Mar 2021 13:24
    Dhalia skrev 2021-03-10 12:55:25 följande:
    Ja dem har inte ringt så något finns att få tillbaks. Är där nu och väntar har tid 1300. Aa de är ju så sjukt nervöst man vill ju höra något bra dem brukar ju få mycket fragmentering så har vi två som ser riktigt bra ut blir ja glad :)
    åh så spännande snart är du ruvare!!!Glad fryser de endast blastocyster eller skulle de kunna frysa ett fint dag 3 embryo annars?
  • Wed 10 Mar 2021 14:32
    Clemmentina skrev 2021-03-10 13:13:05 följande:

    Utifrån att Q10 ska hinna få effekt är det inte dumt att det går en dryg månad till nästa försök. Det kan ta upp till tre månader att få full effekt. Tänk på att sprida ut intaget av tabletterna under dagen eftersom kroppen inte kan ta upp allt annars.

    Det hoppas jag med! Vi startade senaste ivf:en i oktober så det har snart gått ett halvår nu. Exakt tre månader idag sedan jag gjorde vul och fick missfall konstaterat.


    Å, tack för tipset! Det ska jag tänka på :)

    Fick du missfallet på en färsk eller fryst från samma ägguttag? <3
  • Wed 10 Mar 2021 14:58

    Anna84, Clemmentina, Inalina nu är jag ruvare av en 2dagars den hade 4 celler och fått betyg 1 av 3 :D Totalt blev hela 8 befruktade av 12 normala ägg. Det 13e ägget var onormalt, frågade var de innebar så sa dem den hade konstig form. Ska försöka att inte hänga mig på den detaljen för mycket även om de känns lite oroande. Resten 7 odlas vidare, undare hur de va med fragmentering på dem men de va för tidigt att säga något. Så nu kan vi bara hoppas att något kanske går till frys.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020