• Anonym (Nyfik­en)
    Tue 4 Aug 2020 17:03
    8534 visningar
    39 svar
    -1 +1
    39
    8534

    Hade du kunnat vara med en som är trans?

    En fråga till heteromän och heterokvinnor.

    Hade du som är en heterosexuell man kunnat vara tillsammans med en transkvinna?

    Hade du som är en heterosexuell kvinna kunnat vara tillsammans med en transman?

    Kommentera gärna i tråden, eller rösta bara.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du kunnat vara med en som är trans?
  • Anonym (Queer­)
    Tue 4 Aug 2020 17:16
    #1
    +1

    Alltså, jag är väldigt queer (kanske kallas pan?) och ser personen snarare än yttre attribut så som utseende, kön, klädstil, etc.

    Så, ja, jag skulle kunna vara tillsammans med vilken människa som helst som passar mig (med passar mig tänker jag till sättet; snäll, rolig, smart, ärlig, osv).

    En människa är inte sitt kön.

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Tue 4 Aug 2020 17:19
    #2
    Anonym (Queer) skrev 2020-08-04 17:16:55 följande:

    Alltså, jag är väldigt queer (kanske kallas pan?) och ser personen snarare än yttre attribut så som utseende, kön, klädstil, etc.

    Så, ja, jag skulle kunna vara tillsammans med vilken människa som helst som passar mig (med passar mig tänker jag till sättet; snäll, rolig, smart, ärlig, osv).

    En människa är inte sitt kön.


    Frågan riktade sig till heterosexuella kvinnor och män. Du är ju inte hetero.
  • Anonym (Queer­)
    Tue 4 Aug 2020 17:21
    #3
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-08-04 17:19:20 följande:

    Frågan riktade sig till heterosexuella kvinnor och män. Du är ju inte hetero.


    Men då lär du ju bara få nej-svar.

    Jag ser mig som hetero, då jag bara varit med män. Men träffar jag en man som senare visar sig varit född som kvinna, så skulle jag ju inte lämna honom.

    Queer är ett uttryck, pan nämnde jag för att slippa bli rättad.
  • Tue 4 Aug 2020 18:02
    #4

    Nej det är helt ointressant.

  • Xzx
    Tue 4 Aug 2020 18:03
    #5

    Ligga med - absolut! 


    Men inte vara tillsammans med, eftersom att kunna skaffa egna biologiska barn är ett krav från min sida.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Tue 4 Aug 2020 18:07
    #6

    Nej.

  • Tue 4 Aug 2020 20:01
    #7
    +1

    Är detta en frågeställning som egentligen bottnar i synsättet att individen bestämmer sitt eget kön och andra borde/ska kunna acceptera det eller vara transfober?

  • Wagner
    Tue 4 Aug 2020 22:27
    #8

    Nej, jag skulle inte kunna tänka mig det. Det förefaller helt avtändande.

  • Anonym (Aldri­g)
    Wed 5 Aug 2020 10:43
    #9

    Nej, hade aldrig funkat för mig. Jag är kvinna och hetero. Jag vill ha en man med alla manliga attribut och skulle inte kunna bortse från att personen hade haft kvinnokropp. Vi har ju olika preferenser - jag hade aldrig legat/haft förhållande med en rödhårig man, en man som pratade skånska, en man med arabiskt, asiatiskt ursprung, en svart man etc. Det betyder ju inte att jag tycker illa om de personerna som råkar falla inom de ramarna - jag vill dock inte ligga med dem :)

    Jag har flera transvänner och har ett barn med könsdysfori så jag är definitivt inte transfobisk.

  • Anonym (Kalle­)
    Wed 5 Aug 2020 11:50
    #10

    Jättesvår fråga. Rent teoretiskt är svaret ja - men jag misstänker att om det hamnade i skarpt läge hade jag inte vågat med tanke på min omgivnings reaktioner.

Svar på tråden Hade du kunnat vara med en som är trans?