• Skogss­port
    Wed 5 Aug 2020 14:46
    7042 visningar
    148 svar
    148
    7042

    Vad får ni UT i lön varje månad?

    Frågan gäller alltså vad DU (en person, INTE som hushåll) får ut i NETTOLÖN varje månad.

    Skriv gärna en kommentar med hur många timmar du arbetar, för att få den lön du får.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad får ni UT i lön varje månad?
  • Anonym (ASSE och VERKST­ADSCHE­F)
    Fri 7 Aug 2020 10:03
    Anonym (ASSE och VERKSTADSCHEF) skrev 2020-08-07 10:00:54 följande:

    Min man arbetar dygn som personlig assistent och jag arbetar 5-17 måndag till torsdag som verkstadschef. Vi får ut, alltså nettolön, gemensamt på 41330 kr. Vilket verkar vara väldigt lågt då de flesta av våra vänner får ut minst 60000 netto. Men då har de andra yrken och spenderar väldigt mycket tid på sina arbeten.


    Och nu kunde jag läsa inlägget och inte bara röstningen. Jag får ut 31230 kr.
  • Anonym (50%)
    Fri 7 Aug 2020 10:04
    Anonym (ASSE och VERKSTADSCHEF) skrev 2020-08-07 10:00:54 följande:

    Min man arbetar dygn som personlig assistent och jag arbetar 5-17 måndag till torsdag som verkstadschef. Vi får ut, alltså nettolön, gemensamt på 41330 kr. Vilket verkar vara väldigt lågt då de flesta av våra vänner får ut minst 60000 netto. Men då har de andra yrken och spenderar väldigt mycket tid på sina arbeten.


    12 timmar/dag 4 dagar i veckan är sjukt mycket enligt mig.

    Jag får ihop 12 arbetstimmar om jag jobbar i 3 dagar.
  • Anonym (Kvali­tet)
    Fri 7 Aug 2020 11:46
    Anonym (ASSE och VERKSTADSCHEF) skrev 2020-08-07 10:00:54 följande:

    Min man arbetar dygn som personlig assistent och jag arbetar 5-17 måndag till torsdag som verkstadschef. Vi får ut, alltså nettolön, gemensamt på 41330 kr. Vilket verkar vara väldigt lågt då de flesta av våra vänner får ut minst 60000 netto. Men då har de andra yrken och spenderar väldigt mycket tid på sina arbeten.


    Ja det är lågt men som sagt livskvalitet räknas även högt. Jag och sambo får ut närmare 80 men då är min man alltid tillgänglig för jobbet och jag har krävande jobb inom socialtjänsten som chef. Både bra och lite dåligt/krävande
  • Anonym (Kvinn­a, 38)
    Fri 7 Aug 2020 14:14

    ca 28. Jobbar i snitt 39 h/vecka med ett fritt jobb kommunal myndighet, 5 år på universitet, naturvetenskaplig utbildning. Jag prioriterar frihet, flex, slippa ansvar osv före lön. Om två år får jag 36 dagars semester/år om jag avstår semesterersättning.

  • Anonym (Tands­köters­ka)
    Fri 7 Aug 2020 16:07
    Anonym (50%) skrev 2020-08-07 10:04:10 följande:

    12 timmar/dag 4 dagar i veckan är sjukt mycket enligt mig.

    Jag får ihop 12 arbetstimmar om jag jobbar i 3 dagar.


    40 timmars arbetsvecka är för många en helt normal heltid. Du jobbar ju inte heltid
  • Anonym (Jessi­ca)
    Fri 7 Aug 2020 16:32
    +1
    Anonym (50%) skrev 2020-08-07 10:04:10 följande:
    12 timmar/dag 4 dagar i veckan är sjukt mycket enligt mig.

    Jag får ihop 12 arbetstimmar om jag jobbar i 3 dagar.
    Kan du få in i ditt huvud att det jobbet du har är ett jobb som skiljer sig extremt mycket från andra jobb, att du har det väldigt, väldigt väl förspänt. Du får det att låta som att ditt jobb är normen och alla med 40 timmars arbetsvecka är dom konstiga när det är tvärtom. 

    Var glad istället att du har det så himla bra. Och be till alla världens gudar att du får behålla jobbet så länge som möjligt, för jag tror du kommer ha extremt svårt att anpassa dig till övriga arbetsmarknaden och "normala" arbetstider och löner utifrån hur du skriver i denna tråd. 

    Och sluta ifrågasätta folks arbetstider och löner om och om igen som en trasig skiva, du låter bara som en bortskämd snorunge när du gör det.
  • Anonym (50%)
    Fri 7 Aug 2020 16:41
    -1
    Anonym (Jessica) skrev 2020-08-07 16:32:04 följande:

    Kan du få in i ditt huvud att det jobbet du har är ett jobb som skiljer sig extremt mycket från andra jobb, att du har det väldigt, väldigt väl förspänt. Du får det att låta som att ditt jobb är normen och alla med 40 timmars arbetsvecka är dom konstiga när det är tvärtom. 

    Var glad istället att du har det så himla bra. Och be till alla världens gudar att du får behålla jobbet så länge som möjligt, för jag tror du kommer ha extremt svårt att anpassa dig till övriga arbetsmarknaden och "normala" arbetstider och löner utifrån hur du skriver i denna tråd. 

    Och sluta ifrågasätta folks arbetstider och löner om och om igen som en trasig skiva, du låter bara som en bortskämd snorunge när du gör det.


    Jag är 45 år (eller jag fyller det om en månad) och jag har alltid haft tider, löner och arbetsuppgifter som jag har valt eller kompromissat fram.

    Du kanske kan få in att en del har förmågan att nå sina mål?
  • Anonym (Våra löner)
    Fri 7 Aug 2020 17:00

    Jag får ut 27000 och sambon 30500. Jag är inte nöjd. Tycker det är för låga löner för att bo i Sthlm.

  • Anonym (Våra löner)
    Fri 7 Aug 2020 17:03
    Anonym (50%) skrev 2020-08-07 16:41:23 följande:

    Jag är 45 år (eller jag fyller det om en månad) och jag har alltid haft tider, löner och arbetsuppgifter som jag har valt eller kompromissat fram.

    Du kanske kan få in att en del har förmågan att nå sina mål?


    Låter fantastiskt, bra förhandlat!

    Vad har du för utbildning, erfarenhet och yrke idag? Blir så nyfiken.
  • Anonym (Jessi­ca)
    Fri 7 Aug 2020 17:11
    Anonym (50%) skrev 2020-08-07 16:41:23 följande:
    Jag är 45 år (eller jag fyller det om en månad) och jag har alltid haft tider, löner och arbetsuppgifter som jag har valt eller kompromissat fram.

    Du kanske kan få in att en del har förmågan att nå sina mål?
    Men vad roligt för dig! Fortfarande: Inse att då har du haft en jäkla tur med dina jobb! Men för majoriteten går det inte att välja eller kompromissa, för räkningar ska betalas och maten ska ner i magen.

    Du har nått dina mål. Men dina mål är inte allas mål.
    Och förstå vilket privilegierat liv du lever. Att öht "ha råd" att ha mål kan vara ett privilegium i sig.
Svar på tråden Vad får ni UT i lön varje månad?