• Anonym (Kalasdags!)

    Kalas på Junibacken?

    Undrar om ngn haft kalas på Junibacken i Sthlm?

    Hur var det? Rekommenderar ni det?

    Tänkte bjuda hela f-klassen vid skolstart (30 barn, fördelade på två olika grupper men jag tänkte bjuda båda grupperna).

  • Svar på tråden Kalas på Junibacken?
  • Anonym (Kalasdags!)
    EpicF skrev 2020-08-05 23:51:04 följande:

    Lungt på vilket sätt? Smittan finns fortfarande...


    Men den kan inte spridas lika bra om folk smittan möter på, har antikroppar.
  • EpicF
    Anonym (Kalasdags!) skrev 2020-08-06 00:03:38 följande:

    Men den kan inte spridas lika bra om folk smittan möter på, har antikroppar.


    Jo, det kan det.
  • Anonym (Kalasdags!)
    EpicF skrev 2020-08-06 00:12:55 följande:

    Jo, det kan det.


    Nej. Om en person bär på smittan och hostar i ett rum där det sitter 50 personer med antikroppar, så kommer ingen av dom 50 att kunna sprida viruset vidare till någon annan.

    Hört talas om flockimmunitet? Snart är Sthlm den enda trygga platsen på jorden från corona.
  • EpicF
    Anonym (Kalasdags!) skrev 2020-08-06 00:26:55 följande:

    Nej. Om en person bär på smittan och hostar i ett rum där det sitter 50 personer med antikroppar, så kommer ingen av dom 50 att kunna sprida viruset vidare till någon annan.

    Hört talas om flockimmunitet? Snart är Sthlm den enda trygga platsen på jorden från corona.


    Viruset ger inte kontinuerlig immunitet. Så nej, Sthlm blir aldrig den tryggaste platsen på jorden från corona.
  • Anonym (Kalasdags!)
    EpicF skrev 2020-08-06 00:28:33 följande:

    Viruset ger inte kontinuerlig immunitet. Så nej, Sthlm blir aldrig den tryggaste platsen på jorden från corona.


    Det vet man inget om. Hittills har ingen fått corona två ggr (nej, ingen offentligt bekräftad). Kanske ger det ett livslångt skydd, kanske inte.

    Jag har haft det och flera jag känner har haft det och för alla oss har det varit milt.

    De du läser om är i minoritet. Du läser inte om folk som jag som bara fått snuva och feber.
  • EpicF
    Anonym (Kalasdags!) skrev 2020-08-06 00:32:30 följande:

    Det vet man inget om. Hittills har ingen fått corona två ggr (nej, ingen offentligt bekräftad). Kanske ger det ett livslångt skydd, kanske inte.

    Jag har haft det och flera jag känner har haft det och för alla oss har det varit milt.

    De du läser om är i minoritet. Du läser inte om folk som jag som bara fått snuva och feber.


    Många som fått bekräftat två gånger.

    Jag har också haft det (bekräftat) och milt förlopp. Har också haft antikroppar (bekräftat) och fått det ytterligare en gång till (begräftat). Men jag jobbar med coronapatienter och är mera insatt i hur farligt set faktiskt kan vara. Även för dem som från tidigare är fullt friska.
  • Anonym (Kalasdags!)
    EpicF skrev 2020-08-06 00:57:40 följande:

    Många som fått bekräftat två gånger.

    Jag har också haft det (bekräftat) och milt förlopp. Har också haft antikroppar (bekräftat) och fått det ytterligare en gång till (begräftat). Men jag jobbar med coronapatienter och är mera insatt i hur farligt set faktiskt kan vara. Även för dem som från tidigare är fullt friska.


    Bullshit!
  • EpicF
    Anonym (Kalasdags!) skrev 2020-08-06 01:31:00 följande:

    Bullshit!


    Inte det minsta. Finns flera fall av de som fått det två gånger.
  • Anonym (suuuuuck)
    EpicF skrev 2020-08-06 00:28:33 följande:

    Viruset ger inte kontinuerlig immunitet. Så nej, Sthlm blir aldrig den tryggaste platsen på jorden från corona.


    Det gör det förmodligen(se på ett annat coronavirus SARS - där immuniteten kvarstår efter 17 år) och NEJ, man kan inte få det igen. Detta har varit känt i månader.

    Men vi gör så att du och dina Karens kan gömma er för alltid och så fortsätter vi andra att leva. För jo, nästan 100% av oss kommer inte att gå under med eller av corona.
  • Anonym (suuuuuck)
    EpicF skrev 2020-08-06 00:57:40 följande:

    Många som fått bekräftat två gånger.

    Jag har också haft det (bekräftat) och milt förlopp. Har också haft antikroppar (bekräftat) och fått det ytterligare en gång till (begräftat). Men jag jobbar med coronapatienter och är mera insatt i hur farligt set faktiskt kan vara. Även för dem som från tidigare är fullt friska.


    Vad märkligt att du är den ende i världen detta drabbat och så skriver inga medicinska tidningar krigsrubriker om dig.... Du är inte den ende som arbetar med corona, så du kan inte köra på Så Att Jag Vet Sörru.
Svar på tråden Kalas på Junibacken?