• Anonym (Kalas­dags!)
    Wed 5 Aug 2020 17:42
    2349 visningar
    95 svar
    -2
    95
    2349

    Kalas på Junibacken?

    Undrar om ngn haft kalas på Junibacken i Sthlm?

    Hur var det? Rekommenderar ni det?

    Tänkte bjuda hela f-klassen vid skolstart (30 barn, fördelade på två olika grupper men jag tänkte bjuda båda grupperna).

  • Svar på tråden Kalas på Junibacken?
  • Thu 6 Aug 2020 13:27
    #71
    Anonym (Kalasdags!) skrev 2020-08-06 09:34:20 följande:

    1% av smittade är i critical condition och 99% är i mild condition.

    Dödligheten förväntas hamna som lägst på 0.5%, mest troligt 1%, som mest 2%.

    Sluta panika era dårar. Tvätta händerna och dregla inte på folk så går det bra.


    Det är ingen som får panik. Men vi andra förstår att det pågår en pandemi och gör vårat bästa för att bidra till minskad smittspridning.

    Dödligheten ligger på mer idag och kommer att stiga ännu mera om inte folk börja ta sitt ansvar med att förebygga smittspridning.
  • Thu 6 Aug 2020 13:30
    #72
    +1
    Anonym (suuuuuck) skrev 2020-08-06 09:35:07 följande:

    Ja, i alla...

    Vi har inte särskilt stor koll på influensa. Eftersom att den breda massan inte bryr sig och det är old news, man måste inte rapportera in dödsfall eller testa till förbannelse heller. Lägg till ett vaccin som funkar sådär.

    Jo, det är bra att viruset sprider sig på så sätt att ju fler icke-sårbara personer drabbas, desto färre sårbara personer drabbas. Plus att viruset försvagas(eftersom att det är ett typiskt coronavirus av den icke superaggressiva sorten som SARS som brände ut sig själv eftersom att det var så kraftfullt), vilket vi har rapporter från italien, usa och Sverige om, det har ju till och med SVT skrivit om....come on...


    Vilket inlägg specifikt?

    Vi vet inte om viruset försvagas eller ger livslång immunitet. Det nya är att det har blivit förstärkt som det ser ut nu. Muterat till ny form. Med andra ord mera farligt än tidigare.
  • Anonym (Kalas­dags!) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 14:26
    #73
    Anonym (GRRRRR) skrev 2020-08-06 12:56:37 följande:

    Hur många prognoser har gjorts och hur många av dessa stämde? INGEN vet hur och när det blir, så det är mer än dumt att chansa och riskera liv i önodan (både sina egna, sina barns och alla andra).


    Kollo worldometer
  • Anonym (Kalas­dags!) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 14:27
    #74
    EpicF skrev 2020-08-06 13:27:59 följande:

    Det är ingen som får panik. Men vi andra förstår att det pågår en pandemi och gör vårat bästa för att bidra till minskad smittspridning.

    Dödligheten ligger på mer idag och kommer att stiga ännu mera om inte folk börja ta sitt ansvar med att förebygga smittspridning.


    Larv!
  • Thu 6 Aug 2020 15:28
    #75
    Anonym (Kalasdags!) skrev 2020-08-06 14:27:09 följande:

    Larv!


    Inte alls. Det du däremot gör är både larvigt och egoistisk. Ja, du haft corona men tänk på alla som inte har haft och riskerar att bli allvarligt sjuka för att du tycker att ditt barn ska ha kalas på Junibacken och bjuda ett 30-tal ungar.

    Tänker du inte alls på din omgivning? Är det verkligen värt att ta den risken?
  • Anonym (GRRRR­R)
    Thu 6 Aug 2020 15:33
    #76
    Anonym (Kalasdags!) skrev 2020-08-06 14:26:51 följande:
    Kollo worldometer
    Det är just det jag gör...
  • Anonym (Kalas­dags!) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 15:55
    #77
    EpicF skrev 2020-08-06 15:28:59 följande:

    Inte alls. Det du däremot gör är både larvigt och egoistisk. Ja, du haft corona men tänk på alla som inte har haft och riskerar att bli allvarligt sjuka för att du tycker att ditt barn ska ha kalas på Junibacken och bjuda ett 30-tal ungar.

    Tänker du inte alls på din omgivning? Är det verkligen värt att ta den risken?


    Men dom som riskerar att dö är väl för fan inte på Junibacken!? Ge dig!

    Vi ska iaf hålla kalas där nu i aug men det blir bara max 15 barn (mitt barns fsk-grupp) samt jag och den andra föräldern.

    Det kan vara kul att ha haft kalas där, så kan ju jag rekommendera eller inte rekommendera platsen för nästa som frågar.
  • Thu 6 Aug 2020 16:15
    #78
    +1
    Anonym (Kalasdags!) skrev 2020-08-06 15:55:05 följande:

    Men dom som riskerar att dö är väl för fan inte på Junibacken!? Ge dig!

    Vi ska iaf hålla kalas där nu i aug men det blir bara max 15 barn (mitt barns fsk-grupp) samt jag och den andra föräldern.

    Det kan vara kul att ha haft kalas där, så kan ju jag rekommendera eller inte rekommendera platsen för nästa som frågar.


    Eftersom man inte på förhand vet vilka som blir dåliga och riskerar att dö så vet inte du eller någon annan var dessa befinner sig.

    Men kalas på Junibacken kan vänta under pågående pandemi. Det finns kvar även nästa år.

    Nästan så jag hoppas att folk blir smittade och riktigt dåliga på ditt barns kalas så kanske du börjar fatta vad det är som pågår i värden.
  • Anonym (Coron­a)
    Thu 6 Aug 2020 16:59
    #79
    +1

    Jag stödjer er 100%. Självklart ska ni ha barnkalas under rådande pandemi. Det kan bli ert livs viktigaste uppgift att se till att spridningen hålls igång i Sverige så vi kan få skrämma iväg våra hopplösa nordiska grannar ett tag till. Människan ska först och främst se till sig själv, och inte bry sig om andra. 

    Ni vet sköt er själv och skit i andra?

    /stolt svensk 

  • Anonym (Coron­a)
    Thu 6 Aug 2020 17:03
    #80
    Anonym (suuuuuck) skrev 2020-08-06 09:40:29 följande:
    Exakt. De flesta har träffat vem-vet-inte-hur-många under både sommaren och tidigare. De flesta har gått i skolan, jobbat, lekt med kompisar, gått på aktiviteter, handlat i affärer etc. Ändå har apokalypsen och massgravarna lyst med sin frånvaro. Ändå följer viruset en klassisk viruskurva. Ändå går dödstal och vårdtal ner och ner och ner. Tack för att du gör min poäng.
    Japp och de i USA och Brasilien blir sjuka för att de inte går ut och träffar folk..det vet vi alla.
Svar på tråden Kalas på Junibacken?