• Anonym (Kalas­dags!)
    Wed 5 Aug 2020 17:42
    2348 visningar
    95 svar
    -2
    95
    2348

    Kalas på Junibacken?

    Undrar om ngn haft kalas på Junibacken i Sthlm?

    Hur var det? Rekommenderar ni det?

    Tänkte bjuda hela f-klassen vid skolstart (30 barn, fördelade på två olika grupper men jag tänkte bjuda båda grupperna).

  • Svar på tråden Kalas på Junibacken?
  • Thu 6 Aug 2020 17:05
    #81
    Anonym (Corona) skrev 2020-08-06 16:59:43 följande:

    Jag stödjer er 100%. Självklart ska ni ha barnkalas under rådande pandemi. Det kan bli ert livs viktigaste uppgift att se till att spridningen hålls igång i Sverige så vi kan få skrämma iväg våra hopplösa nordiska grannar ett tag till. Människan ska först och främst se till sig själv, och inte bry sig om andra. 

    Ni vet sköt er själv och skit i andra?

    /stolt svensk 


    Barnkalas kan man självklart ha. Ute i friska luften och med ett fåtal personer så att man kan hålla avstånd etc.

    Du vet att norrmännen fortfarande åker till Sverige då vissa delar av Sverige är sk gröna zoner? Och dem åker tydligen även till de sk röda zonerna, dock med 10 dagars karantän vid hemkomsten.
  • Anonym (Skill­nad?)
    Thu 6 Aug 2020 17:15
    #82
    EpicF skrev 2020-08-06 17:05:47 följande:

    Barnkalas kan man självklart ha. Ute i friska luften och med ett fåtal personer så att man kan hålla avstånd etc.

    Du vet att norrmännen fortfarande åker till Sverige då vissa delar av Sverige är sk gröna zoner? Och dem åker tydligen även till de sk röda zonerna, dock med 10 dagars karantän vid hemkomsten.


    Fast återigen, barnen ses dagligen, inomhus. Hur menar du att det smittar mer på en lördag än en torsdag? (Om vi nu bortser från Junibacken och bara ser till kalas som fenomen)
  • Anonym (Kalas­dags!) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 17:33
    #83
    Anonym (Skillnad?) skrev 2020-08-06 17:15:23 följande:

    Fast återigen, barnen ses dagligen, inomhus. Hur menar du att det smittar mer på en lördag än en torsdag? (Om vi nu bortser från Junibacken och bara ser till kalas som fenomen)


  • Thu 6 Aug 2020 21:06
    #84
    Anonym (Skillnad?) skrev 2020-08-06 17:15:23 följande:

    Fast återigen, barnen ses dagligen, inomhus. Hur menar du att det smittar mer på en lördag än en torsdag? (Om vi nu bortser från Junibacken och bara ser till kalas som fenomen)


    Smittar mer gör de inte men som förälder har man ett ansvar att minska smittspridningen. På förskolan ligger det ansvaret på förskolelärare.
  • Anonym (Kalas­dags!) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 21:06
    #85
    EpicF skrev 2020-08-06 21:06:08 följande:

    Smittar mer gör de inte men som förälder har man ett ansvar att minska smittspridningen. På förskolan ligger det ansvaret på förskolelärare.


    ...och det går ju bra...
  • Thu 6 Aug 2020 23:06
    #86
    Anonym (Kalasdags!) skrev 2020-08-06 21:06:34 följande:

    ...och det går ju bra...


    Jaha? Så varför har sthlm och Sverige fortfarande okontrollerad smittspridning?
  • Anonym (Kalas­dags!) Trådstartaren
    Fri 7 Aug 2020 09:14
    #87
    EpicF skrev 2020-08-06 23:06:46 följande:

    Jaha? Så varför har sthlm och Sverige fortfarande okontrollerad smittspridning?


    Jag menar att jag förmodligen har lättare att följa råden än vad man har på en förskola eller skola.

    Det går ju inte särskilt bra med hygienen på förskolor och skolor.

    Dock smittar inte barn lika mycket som vuxna. Hade dom gjort det så hade varenda förskola och skola varit stängd redan.

    Svininfluensan däremot - den drabbade barnen hårdare än dom vuxna. Där var det barn som blev som värst sjuka. Men där var det inte alls samma hysteri.

    Tack massmedia för paniken.
  • Anonym (S)
    Fri 7 Aug 2020 10:58
    #88

    Kalasen är inställda på Junibacken så du kan ju ta och ha ett härligt utekalas istället.

  • Anonym (Kalas­dags!) Trådstartaren
    Fri 7 Aug 2020 11:15
    #89
    Anonym (S) skrev 2020-08-07 10:58:58 följande:

    Kalasen är inställda på Junibacken så du kan ju ta och ha ett härligt utekalas istället.


    Vi har redan bokat 15 barn och 2 vuxna. Cash is king som man säger.
  • Fri 7 Aug 2020 16:31
    #90
    Anonym (Kalasdags!) skrev 2020-08-07 11:15:53 följande:

    Vi har redan bokat 15 barn och 2 vuxna. Cash is king som man säger.


    Varför vill du inte berätta vad det kostar?
  • Anonym (Kalas­dags!) Trådstartaren
    Fri 7 Aug 2020 16:42
    #91
    smulpaj01 skrev 2020-08-07 16:31:06 följande:

    Varför vill du inte berätta vad det kostar?


    1. Det är ingen som har frågat.

    2. Det är ingen som har med det att göra.
  • Anonym (Skjut mig)
    Fri 7 Aug 2020 17:03
    #92

    Off topic men: Fy faaaaaaaan vad trött jag är på alla förbannade självlärda epidemiologer och virusforskare och läkare som poppat upp i Sverige det senaste halvåret. Varannan tråd består av två-tre användare som startar statistik-krig och länkar till 200 olika studier gällande coronaviruset, spelar ingen roll om tråden handlar om lördagsgodis, vapenexport eller trosor som glider in i arslet, på något jävla vänster kommer någon självutnämnd internet-statsepidemiolog eller någon "corona är bara en förkylning"-foliehatt och förstör skiten. Det är så förbannat jävla tröttsamt. Fortsätt gärna era små "jag har rätt"-krig men gör det i meddelanden till varandra och lämna trådarna ifred. Eller! Ett ännu bättre alternativ: Håll bara kaeft. 

  • Anonym (Kalas­dags!) Trådstartaren
    Fri 7 Aug 2020 17:18
    #93
    Anonym (Skjut mig) skrev 2020-08-07 17:03:05 följande:

    Off topic men: Fy faaaaaaaan vad trött jag är på alla förbannade självlärda epidemiologer och virusforskare och läkare som poppat upp i Sverige det senaste halvåret. Varannan tråd består av två-tre användare som startar statistik-krig och länkar till 200 olika studier gällande coronaviruset, spelar ingen roll om tråden handlar om lördagsgodis, vapenexport eller trosor som glider in i arslet, på något jävla vänster kommer någon självutnämnd internet-statsepidemiolog eller någon "corona är bara en förkylning"-foliehatt och förstör skiten. Det är så förbannat jävla tröttsamt. Fortsätt gärna era små "jag har rätt"-krig men gör det i meddelanden till varandra och lämna trådarna ifred. Eller! Ett ännu bättre alternativ: Håll bara kaeft. 


    Hjärta på den!
  • Fri 7 Aug 2020 21:06
    #94
    smulpaj01 skrev 2020-08-07 16:31:06 följande:
    Varför vill du inte berätta vad det kostar?
    Det är löjligt dyrt att ha kalas på junibacken. Det är inte ens värt det. Tror det går på 400 per barn om jag inte missminner mig.


  • Sun 9 Aug 2020 06:43
    #95
    legomum skrev 2020-08-07 21:06:47 följande:

    Det är löjligt dyrt att ha kalas på junibacken. Det är inte ens värt det. Tror det går på 400 per barn om jag inte missminner mig.


    Definitivt inte värt det!
Svar på tråden Kalas på Junibacken?