• Anonym (Hur?)
    Wed 5 Aug 2020 19:21
    754 visningar
    6 svar
    6
    754

    Primolut-nor under avslag?

    Fick sent MA i v 20 för 2,5 vecka sedan och blödde som en riklig mens i 1,5-2 veckor efter och sedan dess kommer det lite blod ett par gånger om dagen bara och torrt däremellan.

    Jag har oregelbunden mens pga pcos och blev gravid med hjälp av Letrozol, och vill nu bli gravid igen snarast! Funderar om jag skulle ha tagit primolut-nor för att få mens igen om 2 v och då börja med Letrozol igen? Annars har jag ingen aning om när mensen kommer igen...kan ju ta månader och bara tanken av att vänta knäcker mig...

    Någon som har erfarenhet av att äta provera eller primolut-nor för att få igång mens efter missfall? Hur långt efter missfallet tog ni den kuren?

  • Svar på tråden Primolut-nor under avslag?
  • Anonym (Hur?) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 23:05
    #1

    Ingen som vet?!

    Ni med oregelbunden mens eller som sällan har mens, hur har ni gjort för att få igång mens/ägglossning efter missfall?

  • Fri 12 Feb 2021 00:10
    #2

    Hej!

    Hur gick det för dig?Tog du en provera kur?

  • Anonym (Hur?) Trådstartaren
    Fri 12 Feb 2021 07:42
    #3
    FAH2020 skrev 2021-02-12 00:10:04 följande:

    Hej!

    Hur gick det för dig?Tog du en provera kur?


    Ja det gjorde jag. Fungerade jättebra!
  • Fri 12 Feb 2021 12:16
    #4

    Får man fråga när du tog medicinen? Fick ett sent missfall i vecka 20 för två veckor sen. Har pcos och tagit letrozol tidigare. Känner igen mig i mycket som du skriver. Känner obeskrivlig sorg men vill inget hellre än att bli gravid igen. Pratade du med någon läkare eller körde du bara på? Vad roligt att höra att allt gått bra för dig.

  • Anonym (Hur?) Trådstartaren
    Fri 12 Feb 2021 12:59
    #5
    FAH2020 skrev 2021-02-12 12:16:33 följande:

    Får man fråga när du tog medicinen? Fick ett sent missfall i vecka 20 för två veckor sen. Har pcos och tagit letrozol tidigare. Känner igen mig i mycket som du skriver. Känner obeskrivlig sorg men vill inget hellre än att bli gravid igen. Pratade du med någon läkare eller körde du bara på? Vad roligt att höra att allt gått bra för dig.


    Beklagar så! Vet precis vad du går igenom...

    Jag räknade ut att jag började äta en 10-dagars kur tidigast efter drygt två veckor, alltså så blödningen skulle komma som en vanlig mens alltså efter ca 28-35 dagar. Körde på själv, pratade inte med någon läkare eller barnmorska!

    Nu är jag äntligen gravid igen. Håller tummarna att allt går lika bra för dig =)
  • Fri 12 Feb 2021 22:12
    #6

    Vad roligt att höra! Stort Grattis! Tack för ditt svar.

Svar på tråden Primolut-nor under avslag?