• Anonym (Varfö­r)
    Thu 6 Aug 2020 13:58
    1073 visningar
    75 svar
    75
    1073

    Han har svårt med att jag umgås med ”släkting”

    Träffat min kille i snart 1 år. Under hela relationen har han vetat om att jag har en syskonrelationen med barnens pappas bror ska som min släkting. Jag har känt honom sen jag var 16 (nu 33),

    Han har hela tiden haft svårt med att vi umgås. Han tycker det är ok att vi umgås om jag eller min ?släkting? har sina barn med vid träffen. Jag har försökt vara respektfull mot min killes känslor och att han tycker det är jobbigt. Jag har tom bjudit med honom att träffa min släkting och en gång har de nu träffats. Så jag trodde att efter den träffen skulle han förstå att det inte finns något att oroa sig för.

    Men nej. Idag gick jag på en spontan lunch med min släkting och min kille blev sur för att jag inte frågade honom om han skulle med eller frågade honom om lunch. Min kille har semester oxå.

    Min kille har i omgångar under sin semester inte velat hitta på saker med mig som jobbar då han typ helst velat umgås med sina vänner istället, typ hållt dagen öppen . Och idag tänkte jag inte ens på att bjuda med honom, hade gjort samma om det var en tjejkompis .

    Vad ska jag göra? Nu svarar han inte på mina sms.

  • Svar på tråden Han har svårt med att jag umgås med ”släkting”
  • Thu 6 Aug 2020 14:03
    #1
    -1
    Anonym (Varför) skrev 2020-08-06 13:58:02 följande:

    Träffat min kille i snart 1 år. Under hela relationen har han vetat om att jag har en syskonrelationen med barnens pappas bror ska som min släkting. Jag har känt honom sen jag var 16 (nu 33),

    Han har hela tiden haft svårt med att vi umgås. Han tycker det är ok att vi umgås om jag eller min ?släkting? har sina barn med vid träffen. Jag har försökt vara respektfull mot min killes känslor och att han tycker det är jobbigt. Jag har tom bjudit med honom att träffa min släkting och en gång har de nu träffats. Så jag trodde att efter den träffen skulle han förstå att det inte finns något att oroa sig för.

    Men nej. Idag gick jag på en spontan lunch med min släkting och min kille blev sur för att jag inte frågade honom om han skulle med eller frågade honom om lunch. Min kille har semester oxå.

    Min kille har i omgångar under sin semester inte velat hitta på saker med mig som jobbar då han typ helst velat umgås med sina vänner istället, typ hållt dagen öppen . Och idag tänkte jag inte ens på att bjuda med honom, hade gjort samma om det var en tjejkompis .

    Vad ska jag göra? Nu svarar han inte på mina sms.


    Hur är han din släkting? Han är ditt ex brorsa. Bara för att ni har en tajt relation blir ni inte släktingar plötsligt.

    Jag är någon som inte skulle acceptera en parter med en nära relation av motsatta könet. Men då såg jag till att träffa någon utan dessa från början, det funkar inte att hålla på och försöka förstöra redan existerande relationer sin partner har. Detta är din nära vän och du ska inte behöva säga upp er vänskap för att din partner känner sig osäker. 
  • Anonym (Varfö­r) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 14:09
    #2
    +1
    QAnon skrev 2020-08-06 14:03:59 följande:

    Hur är han din släkting? Han är ditt ex brorsa. Bara för att ni har en tajt relation blir ni inte släktingar plötsligt.

    Jag är någon som inte skulle acceptera en parter med en nära relation av motsatta könet. Men då såg jag till att träffa någon utan dessa från början, det funkar inte att hålla på och försöka förstöra redan existerande relationer sin partner har. Detta är din nära vän och du ska inte behöva säga upp er vänskap för att din partner känner sig osäker. 


    Nej han är inte min släkting men han är mer som en bror för mig även om han såklart inte är det. Vi har bott ihop tidigare när jag var gift med hans bror så vi är väldigt nära.

    Min kille visste om från början och jag har aldrig hymlat eller smugit med vår relation, finns ingen som helst anledning. Jag har varit inbjudande mot min kille att träffa min nära vän.

    Jag kommer inte avsluta den här relationen bara för att min kille har svårt med det. Jag vill hellre försöka få min kille att förstå att det inte finns något att oroa sig över, jag har varit separerad från hans bror i 5 år. Ingenting har hänt eller kommer hända mellan mig och hans bror . Hade det funnits något sådant så hade det redan hänt liksom.

    Tycker bara det är väldigt tråkigt .
  • Anonym (Fröke­n Lind)
    Thu 6 Aug 2020 14:12
    #3

    Tycker det rent allmänt inte det verkar som om din kille är så jättengagerad i er relation. Tror kanske att det här med din "killkompis" bara blir ytterligare ett irritationsmoment för honom (något konkret som han kan skylla på), tror han är på väg "ifrån dig", annars skulle han vilja hitta på saker med dig och inte "hålla dagen öppen" utifall någon av hans andra kompisar skulle höra av sig.

    Det är inte så att han egentligen inte vill ha en fast relation just nu? Har de flesta av hans kompisar ingen relation?

  • LFF
    Thu 6 Aug 2020 14:16
    #4
    +1

    Din pojkvän beter sig som en svartsjuk barnrumpa! Det är självklart att du ska få träffa din exsvåger utan att han surar ihop fullständigt och ignorerar dig. Du skriver i ett senare inlägg att du varit ärlig med relationen gentemot din nuvarande pojkvän och han har, iom att han fortsatt relationen med dig, accepterat detta. 

    Jag hade inte klarat av detta barnsliga beteende utan bett honom fara och flyga om han inte kan bete sig som en vuxen människa.

  • Thu 6 Aug 2020 14:16
    #5
    Anonym (Varför) skrev 2020-08-06 14:09:45 följande:
    Nej han är inte min släkting men han är mer som en bror för mig även om han såklart inte är det. Vi har bott ihop tidigare när jag var gift med hans bror så vi är väldigt nära.

    Min kille visste om från början och jag har aldrig hymlat eller smugit med vår relation, finns ingen som helst anledning. Jag har varit inbjudande mot min kille att träffa min nära vän.

    Jag kommer inte avsluta den här relationen bara för att min kille har svårt med det. Jag vill hellre försöka få min kille att förstå att det inte finns något att oroa sig över, jag har varit separerad från hans bror i 5 år. Ingenting har hänt eller kommer hända mellan mig och hans bror . Hade det funnits något sådant så hade det redan hänt liksom.

    Tycker bara det är väldigt tråkigt .
    Blir väldigt konstigt att kalla honom din släkting när ni bara är nära vänner.

    Det är inget problem du kan lösa utan han måste förstå att problemet ligger hos honom. Var väldigt tydlig med att inte acceptera någon skuld eller att det finns något problem. Du behöver inte ge någon förklaring till varför du inte bjöd med din kille, det vore att erkänna att det finns något problematiskt med er relation som måste rättfärdigas. Var tydlig och säg bara att du vill umgås med dina vänner själv. Uttrycker han en önskan om att träffa denna vän igen kan ni boka upp att ses speciellt för det men annars måste du inte hålla på och bjuda med din kille när ni ses. 
  • LFF
    Thu 6 Aug 2020 14:21
    #6
    QAnon skrev 2020-08-06 14:16:48 följande:
    Blir väldigt konstigt att kalla honom din släkting när ni bara är nära vänner.

    Det är inget problem du kan lösa utan han måste förstå att problemet ligger hos honom. Var väldigt tydlig med att inte acceptera någon skuld eller att det finns något problem. Du behöver inte ge någon förklaring till varför du inte bjöd med din kille, det vore att erkänna att det finns något problematiskt med er relation som måste rättfärdigas. Var tydlig och säg bara att du vill umgås med dina vänner själv. Uttrycker han en önskan om att träffa denna vän igen kan ni boka upp att ses speciellt för det men annars måste du inte hålla på och bjuda med din kille när ni ses. 
    Varför är det konstigt? Det är hennes exsvåger. Det är ingift släkt. Bara för att man bryter med den man är tillsammans med så måste man ju inte bryta med hela släkten om man skiljs som vänner. Det är dessutom hennes barns farbror.
  • Anonym (V)
    Thu 6 Aug 2020 14:23
    #7

    Han är ju släkt med dina barn så visst på sätt och vis kan man säga släkting, även om ni inte är biologiskt släkt.  Han är altså som en släktnig för dig, du ser honom som typ en bror eller kusin. Då finns det ingen anledning att vara svartsjuk tycker jag. Ni har aldrig haft något ihop vilket du ju har med exet,

  • Thu 6 Aug 2020 14:23
    #8

    Vad har han emot din relation med din Fd svåger? Vad är det specifikt han reagerar på?

  • Anonym (L)
    Thu 6 Aug 2020 14:27
    #9
    -1

    Det känns märkligt att du kallar honom för släkting när han inte ens är det. Det blir rätt konstigt.

    Förstår din kille till 100%. Jag hade inte börjat dejta en man som har en nära tjejkompis eller liknande. Det hade känts väldigt fel, men nu har din kille redan involverat sig med dig så han sitter redan i skiten. Antingen får han acceptera detta (vilket han nog inte kommer kunna göra och det är förståeligt), eller så får ni göra slut.

    Jag tror att ni båda får det bättre om ni gör slut. Då kan du hitta en annan man som är okej med att du är bästis med din exmans bror och kallar honom för släkting, medan din nuvarande kille kan hitta en annan tjej som han också mår bättre med.

  • Anonym (Nja)
    Thu 6 Aug 2020 14:35
    #10
    Anonym (Varför) skrev 2020-08-06 14:09:45 följande:

    Nej han är inte min släkting men han är mer som en bror för mig även om han såklart inte är det. Vi har bott ihop tidigare när jag var gift med hans bror så vi är väldigt nära.

    Min kille visste om från början och jag har aldrig hymlat eller smugit med vår relation, finns ingen som helst anledning. Jag har varit inbjudande mot min kille att träffa min nära vän.

    Jag kommer inte avsluta den här relationen bara för att min kille har svårt med det. Jag vill hellre försöka få min kille att förstå att det inte finns något att oroa sig över, jag har varit separerad från hans bror i 5 år. Ingenting har hänt eller kommer hända mellan mig och hans bror . Hade det funnits något sådant så hade det redan hänt liksom.

    Tycker bara det är väldigt tråkigt .


    Han är ju dina barns farbror, även om han inte är en blodssläkting till dig. Jag har också en extremt nästa relation med mina barns farbror och jag hade aldrig accepterat att en ny partner kom och förstörde det. Visst kan man visa respekt för hans känslor men inte så mycket att dina egna känslor och vilja körs över.
Svar på tråden Han har svårt med att jag umgås med ”släkting”