• Anonym (Varfö­r)
    Thu 6 Aug 2020 13:58
    1074 visningar
    75 svar
    75
    1074

    Han har svårt med att jag umgås med ”släkting”

    Träffat min kille i snart 1 år. Under hela relationen har han vetat om att jag har en syskonrelationen med barnens pappas bror ska som min släkting. Jag har känt honom sen jag var 16 (nu 33),

    Han har hela tiden haft svårt med att vi umgås. Han tycker det är ok att vi umgås om jag eller min ?släkting? har sina barn med vid träffen. Jag har försökt vara respektfull mot min killes känslor och att han tycker det är jobbigt. Jag har tom bjudit med honom att träffa min släkting och en gång har de nu träffats. Så jag trodde att efter den träffen skulle han förstå att det inte finns något att oroa sig för.

    Men nej. Idag gick jag på en spontan lunch med min släkting och min kille blev sur för att jag inte frågade honom om han skulle med eller frågade honom om lunch. Min kille har semester oxå.

    Min kille har i omgångar under sin semester inte velat hitta på saker med mig som jobbar då han typ helst velat umgås med sina vänner istället, typ hållt dagen öppen . Och idag tänkte jag inte ens på att bjuda med honom, hade gjort samma om det var en tjejkompis .

    Vad ska jag göra? Nu svarar han inte på mina sms.

  • Svar på tråden Han har svårt med att jag umgås med ”släkting”
  • Anonym (Nja)
    Thu 6 Aug 2020 15:13
    #21
    VickanD skrev 2020-08-06 14:57:32 följande:

    Fast han är inte en släkting, vad hon definierar honom som är en annan sak. Hon är ändå inte släkt med honom. Därför är det också märkligt att hon kallar honom för släkting. Hon får väl kalla honom vad hon vill, ingen har påstått något annat, vi säger bara att det blir rätt konstigt när hon kallar honom för släkting.

    Om hon startar en tråd i hopp om att få höra andras åsikter så får hon väl tåla att alla inte håller med henne.


    Fast hon har inte sagt att han är en släkting, utan som en släkting, dom har nästan som en syskon relation. Hon har inte sagt att han ÄR hennes släkting.
  • Anonym (Jaha8­)
    Thu 6 Aug 2020 15:20
    #22
    VickanD skrev 2020-08-06 14:57:32 följande:

    Fast han är inte en släkting, vad hon definierar honom som är en annan sak. Hon är ändå inte släkt med honom. Därför är det också märkligt att hon kallar honom för släkting. Hon får väl kalla honom vad hon vill, ingen har påstått något annat, vi säger bara att det blir rätt konstigt när hon kallar honom för släkting.

    Om hon startar en tråd i hopp om att få höra andras åsikter så får hon väl tåla att alla inte håller med henne.


    Är inte adopterade barn heller släktingar enligt dig?
  • Anonym (Orka)
    Thu 6 Aug 2020 15:23
    #23
    Anonym (Jaha8) skrev 2020-08-06 15:20:26 följande:

    Är inte adopterade barn heller släktingar enligt dig?


    Ja för det är ju exakt samma sak....
  • Anonym (Fröke­n Lind)
    Thu 6 Aug 2020 15:24
    #24

    Ok men ni hjälper inte ts ett enda dugg genom att diskutera om det är rätt huruvida ts kallar den killen hon umgås med för "släkting" eller inte. (Jag tycker i och för sig också att det känns lite konstig med att kalla killen för  "släkting") så det vore väldigt bra tycker jag om ni kunde diskutera ts problem istället. Byt ut ordet "släkting" istället mot en "killkompis" som ts känt i flera år och aldrig haft några romantiska känslor för utan tänker på som en "bror" eller "kusin".

    Hur skall ts då göra när hennes kille resonerar /agerar så här när hon vill umgås/hänga med sin "killkompis"?

  • Anonym (Nja)
    Thu 6 Aug 2020 16:02
    #25
    Anonym (Fröken Lind) skrev 2020-08-06 15:24:56 följande:

    Ok men ni hjälper inte ts ett enda dugg genom att diskutera om det är rätt huruvida ts kallar den killen hon umgås med för "släkting" eller inte. (Jag tycker i och för sig också att det känns lite konstig med att kalla killen för  "släkting") så det vore väldigt bra tycker jag om ni kunde diskutera ts problem istället. Byt ut ordet "släkting" istället mot en "killkompis" som ts känt i flera år och aldrig haft några romantiska känslor för utan tänker på som en "bror" eller "kusin".

    Hur skall ts då göra när hennes kille resonerar /agerar så här när hon vill umgås/hänga med sin "killkompis"?


    Fast för mig är det stor skillnad på en nära killkompis och en kille som man en gång tillhört samma familj som och som är nära släkt med ens barn. Hade det bara vart en killkompis så hade jag haft större förståelse för killens reaktion, inte så att det är okej, men jag hade haft mer förståelse för hans osäkerhet.
  • Anonym (Varfö­r) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 16:09
    #26

    Han tycker det är sjukt att vi umgås , att vi kan träffas själva. Han tycker det är märkligt att vi ens vill det. Han likställer det med att han skulle träffa sitt ex syster (de vad ihop i 5 år inga barn ihop) men det tycker inte jag är samma sak. Hans ex hör av sig till honom och grattar honom på födelsedag tex, jag tycker snarare det är märkligt än det här. Någon som för mig är som en släkting till mig, som en bror eller kusin .

  • Anonym (Varfö­r) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 16:10
    #27

    Nu när jag ringer honom så svarar han inte. Jag börjar både bli förbannad och ledsen. Jag har inte gjort något fel !!

  • Anonym (Nja)
    Thu 6 Aug 2020 16:24
    #28
    Anonym (Varför) skrev 2020-08-06 16:10:52 följande:

    Nu när jag ringer honom så svarar han inte. Jag börjar både bli förbannad och ledsen. Jag har inte gjort något fel !!


    Varför är hans känslor viktigare än dina? Varför är det okej för honom att "bestämma" vad du får och inte får göra? Du har vart ärlig och öppen om er relation hela tiden. Nått mer kan han inte begära. Han får acceptera det eller lämna relationen. Du ska inte behöva stå ut med hans barnsligheter.
  • Anonym (Varfö­r) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 16:31
    #29
    Anonym (Nja) skrev 2020-08-06 16:24:56 följande:

    Varför är hans känslor viktigare än dina? Varför är det okej för honom att "bestämma" vad du får och inte får göra? Du har vart ärlig och öppen om er relation hela tiden. Nått mer kan han inte begära. Han får acceptera det eller lämna relationen. Du ska inte behöva stå ut med hans barnsligheter.


    Nu har han ställt in vår träff idag pga det här. Han säger att han sagt till mig hundra gånger vad han känner om att vi träffas. Han tycker inte om att vi gör det och vill inte att vi ska göra det. Om jag fortsätter att inte respektera hans önskan kommer han börja träffa sina tjejkompisar . Vilket jag inte heller tycker är samma sak.
  • Anonym (Nja)
    Thu 6 Aug 2020 16:36
    #30
    Anonym (Varför) skrev 2020-08-06 16:31:16 följande:

    Nu har han ställt in vår träff idag pga det här. Han säger att han sagt till mig hundra gånger vad han känner om att vi träffas. Han tycker inte om att vi gör det och vill inte att vi ska göra det. Om jag fortsätter att inte respektera hans önskan kommer han börja träffa sina tjejkompisar . Vilket jag inte heller tycker är samma sak.


    Jag hade gjort slut. Jag vet att det är svårt, men jag har vart i en relation där hans känslor och hans vilja ALLTID var viktigare än mina känslor och vilja, åh det blev inte bättre utan värre med tiden. Aldrig igen. Du har inte gjort nått fel, det är han som är osäker och löjlig. Sätt dig själv först och gör vad du mår bra av.
Svar på tråden Han har svårt med att jag umgås med ”släkting”