• Anonym (Varfö­r)
    Thu 6 Aug 2020 13:58
    1076 visningar
    75 svar
    75
    1076

    Han har svårt med att jag umgås med ”släkting”

    Träffat min kille i snart 1 år. Under hela relationen har han vetat om att jag har en syskonrelationen med barnens pappas bror ska som min släkting. Jag har känt honom sen jag var 16 (nu 33),

    Han har hela tiden haft svårt med att vi umgås. Han tycker det är ok att vi umgås om jag eller min ?släkting? har sina barn med vid träffen. Jag har försökt vara respektfull mot min killes känslor och att han tycker det är jobbigt. Jag har tom bjudit med honom att träffa min släkting och en gång har de nu träffats. Så jag trodde att efter den träffen skulle han förstå att det inte finns något att oroa sig för.

    Men nej. Idag gick jag på en spontan lunch med min släkting och min kille blev sur för att jag inte frågade honom om han skulle med eller frågade honom om lunch. Min kille har semester oxå.

    Min kille har i omgångar under sin semester inte velat hitta på saker med mig som jobbar då han typ helst velat umgås med sina vänner istället, typ hållt dagen öppen . Och idag tänkte jag inte ens på att bjuda med honom, hade gjort samma om det var en tjejkompis .

    Vad ska jag göra? Nu svarar han inte på mina sms.

  • Svar på tråden Han har svårt med att jag umgås med ”släkting”
  • Anonym (Fröke­n Lind)
    Fri 7 Aug 2020 09:38
    #51
    Anonym (Varför) skrev 2020-08-07 07:58:12 följande:
    Jag försöker vara delaktig i hans familj och han försöker få mig delaktig men vi träffas sällan. Jag har fått påtala att jag vill att han sammanflätar sitt liv med den relation han har med mig då vi har en vuxen relation och inte en tonårsrelation. Han är en person som behöver sin egen tid och det ger jag honom men jag vill i slutet av dagen att vi sammanflätas så ofta som det går om vi tänker att vi ska bygga ett liv ihop i framtiden. Detta har han försökt ta sig Ann så gott han kan även om jag tror han har en viss rädsla för att typ.. ge allt och sen bli sviken. Fast jag inte skulle göra det såklart men man vet aldrig vad framtiden ger.
    Är han mycket yngre än dig ts? Tycker det låter som om han fortfarande är ganska ung i tankesättet kring att vara i en relation.
    Känns mycket mer omogen än dig. När du pratar låter det nästan som om du tar på dig för mycket ansvar, det låter nästan som om du är hans mamma och att han är en tonåring.
  • Anonym (K)
    Fri 7 Aug 2020 10:06
    #52

    Men orka dejta patetiska svartsjuka människor!

  • Fri 7 Aug 2020 12:37
    #53

    Jag skulle inte inleda en relation med en kvinna som är så nära vän med en annan man. 
    Men din kille visste om det från början, och valde att ändå inleda en relation med dig. Nu har han ju det han valt. så han borde inte klaga.

  • Fri 7 Aug 2020 15:08
    #54
    +1
    Anonym (Varför) skrev 2020-08-07 05:46:03 följande:

    Nej det är bara just min fd svåger han har problem med. Jag har inga andra killkompisar iof men han vet att jag känner andra killar.

    Han tycker jag har kontakt med mitt ex familj alldeles för ofta och ses för ofta. Han tycker jag ska minska på det då jag faktiskt gått vidare till en ny relation. Det kanske är logiskt och även något jag själv tänkt på. Jag måste ju någon gång gå vidare, det är ju trots allt mitt ex familj.


    Men hur ofta har du kontakt med ex:ets familj då? På vilket sätt påverkar det honom,  han tycks ju ändå inte ha tid att umgås så mkt med dig? 

    Det gäller ju dina barns familj också, så jag tycker det är orimligt att du ska "klippa av" kontakten med dem.

    Om du har extra bra kontakt "som med en bror" med din ex-svåger så tycker jag det är orimligt att klippa den. Hur många riktiga goda vänner har man som man känt i många år, har man verkligen råd att avstå från dem?

    Det är ju samma sak där, träffar du verkligen "låtsasbrorsan" så ofta att det påverkar umgänget med din kille och hans familj? Eller är det helt enkelt så att all kontakt är för mycket för din kille? Pratar ni om ditt ex (mindre lämpligt), dina barn (helt ok) eller öht mycket om "gamla tider"?

    Öht tycker jag det låter dumt att avstå från sina vänner för sin killes/tjejs skull. En dag tar det kanske slut och då har man ett antal vänner färre att umgås med.
  • Fri 7 Aug 2020 20:42
    #55
    Xenia skrev 2020-08-07 00:17:55 följande:
    Men stämmer inte det då? Män tycks se alla (iaf alla snygga) kvinnor som eventuella ligg. Medan kvinnor snabbt placerar in vissa män i vänfacket. 

    Vem har inte upplevt att killkompisen som bara är vän när man har pojkvän, plötsligt vill bli något mera när man är utan pojkvän?
    Det är vanligare att män ser tjejkompisar som potentiella ligg, men som vänner så länge den ena eller bägge är i relationer. Ser inget fel i det så länge partnern är viktigast och man inte limmar på någon som är upptagen. Om bägge plötsligt blir singlar har statusen förändrats och då är det inte fel att tänka om. Fyrkantigt att placera en människa i ett fack för evigt.
    Finns inget som säger att tjejer inte kan få känslor för någon som tidigare bara varit en vän. i TS` fall förändrades ju statusen när hon bröt med exet. Brodern påminner säkert om exet på många sätt och det kan i sig var lockande.

    I TS` fall tycks det var så att hon sätter exets familj före pojkvännen och hans familj och det är klart olämpligt.
  • Fri 7 Aug 2020 22:59
    #56
    +1
    Anonym (Cissi) skrev 2020-08-07 09:30:57 följande:

    Jag tänker att ni båda måste våga satsa helhjärtat på er relation, och i det ingår att även du måste klippa banden till din gamla familj dvs exets familj. Visa att det är din nuvarande kille och hans familj som är viktig för dig nu. Det känns lite som att inte du heller vågar satsa helt när du vill stå med en fot kvar i det gamla, kanske ha det som säkerhet att falla tillbaka på? Bli tillsammans med ditt ex igen kanske..?


    Varför ska man klippa bandet till sina barns familj och nätverk. Verkar sjukt konstigt. Med samma logik ska man således också klippa med barnens farmor och farfar. Som förälder är gör man det som är bäst för barnen och där ingår det att ha sunda kontakter med barnens nätverk. Vara tvungen att klippa med viktiga personer för att en fjantig och omogen ny karl inte tål det. Har aldrig hört på maken så larvigt.
  • Anonym (E.)
    Sat 8 Aug 2020 02:49
    #57

    Han är alltså inte din biologiske släkting? I så fall är det inte konstigt, om din kille ser på honom som vilken manlig vän som helst. Det FINNS dom som låter sin partner t.ex. äta lunch ensam med en vän av motsatt kön, men många gör inte det. Jag hade heller inte velat ha en man, som hade en sådan nära och unik relation med en kvinna som inte var hans biologiska syster - och i ärlighetens namn kanske inte ens då. 

    Du får väl helt enkelt välja mellan de båda männen i ditt liv...

  • Anonym (E.)
    Sat 8 Aug 2020 02:52
    #58
    Drottningen1970 skrev 2020-08-07 22:59:55 följande:
    Varför ska man klippa bandet till sina barns familj och nätverk. Verkar sjukt konstigt. Med samma logik ska man således också klippa med barnens farmor och farfar. Som förälder är gör man det som är bäst för barnen och där ingår det att ha sunda kontakter med barnens nätverk. Vara tvungen att klippa med viktiga personer för att en fjantig och omogen ny karl inte tål det. Har aldrig hört på maken så larvigt.
    Fast TS FÅR ju umgås med den här mannen när de är tillsammans med barnen. Det räcker så - varför skulle de äta på restaurang på tu man hand? Verkar inte klokt. 
    Barnens farmor och farfar finns det förhoppningsvis inte någon (sexuell) risk med. Men till och med det skulle vara LITE konstigt - om hon skulle träffa dem utan att barnen är närvarande, typ i restaurangmiljö. Det gör man väl inte mera, när man är separerad och har ett nytt förhållande? Kanske möjligen en svägerska eller en ung svärmor, som blivit som en väninna...
  • Sat 8 Aug 2020 08:23
    #59
    Anonym (E.) skrev 2020-08-08 02:52:58 följande:

    Fast TS FÅR ju umgås med den här mannen när de är tillsammans med barnen. Det räcker så - varför skulle de äta på restaurang på tu man hand? Verkar inte klokt. 


    Barnens farmor och farfar finns det förhoppningsvis inte någon (sexuell) risk med. Men till och med det skulle vara LITE konstigt - om hon skulle träffa dem utan att barnen är närvarande, typ i restaurangmiljö. Det gör man väl inte mera, när man är separerad och har ett nytt förhållande? Kanske möjligen en svägerska eller en ung svärmor, som blivit som en väninna...
    Sexuell risk med nån hon ser som sin bror....
  • Anonym (Cissi­)
    Sat 8 Aug 2020 10:01
    #60
    +1

    Men var ärliga nu, handen på hjärtat - har ni någonsin umgåtts med en jämnårig person av motsatt kön som du är vän med, och du har ALDRIG tänkt tanken på något sexuellt? Jag har det då inte, t.o.m min bästa kompis som är kille och som jag 100% betraktar som en bror. Vid något svagt ögonblick har det ändå blivit nån slags stämning och något kunde ha hänt. Det händer med alla, om det inte är biologisk släkting för då har man en spärr i skallen.. och möjligen om personen är vämjeligt oattraktiv fysiskt. Kvinnor och män kan inte bara vara vänner en längre tid och umgås mycket utan att åtminstone någon av parterna, troligen båda, i alla fall tänker tanken.

Svar på tråden Han har svårt med att jag umgås med ”släkting”