• Anonym (Gubbe­)
    Thu 6 Aug 2020 14:41
    2737 visningar
    81 svar
    81
    2737

    50 år och ensam och okysst

    Fyller 50 om två veckor och är såväl ensam som helt okysst. Är det bara nedförsbacke nu eller finns det möjligheter att hitta en kvinna som inte bryr sig om en 50 årig man är okysst?

  • Svar på tråden 50 år och ensam och okysst
  • Anonym (Gubbe­) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 19:18
    #31
    Anonym (L) skrev 2020-08-06 18:50:05 följande:

    Uppenbarligen har det du gjort hittills inte fungerat så vad sägs om att ändra beteende?

    Du verkar se dig som ett offer utan kontroll över det som sker men den enda som kan förändra situationen är du.

    Det krävs en hel del för alla att träffa någon. Jag har alltid haft svårt för det sociala och var mobbad som barn men jag tog itu med mitt eget beteende och kom över min blygsel och osäkerhet. Lättare sagt än gjort kanske någon skriver nu men det var f-n i mig inte lätt. Fast det är det enda val man har. Numera är jag social och har haft flera relationer även om jag inte har hittat rätt än.

    Någon kommer säkert också kommentera att det är mycket lättare för kvinnor. Att få ligga ja, men att hitta någon man funkar med är inte lika lätt. Sedan tror jag inte att många män förstår hur mycket tid de flesta kvinnor lägger ned på sitt yttre med allt ifrån träning, dieter, färga/slinga håret, skönhetsprodukter, vaxa, plocka, peela, fila, måla naglar, shoppa kläder och make up i alla dess former.

    En partner landar inte bara i ens knä. Man måste jobba mycket med både sitt inre och yttre. Du måste fråga dig själv. brutalt och ärligt, vad du tror att det beror på att just du inte har träffat någon.

    Och skippa självömkan. Det kanske låter hårt med det har aldrig hjälpt någon utan är snarare ett hinder för utveckling.


    Varför tycker du jag beter mig som ett offer? Jag har aldrig utgett mig för att vara ett offer. Det är ingen annan som försatt mig i denna sist.
  • Anonym (Gubbe­) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 19:22
    #32
    Anonym (flytta) skrev 2020-08-06 19:07:09 följande:

    Då MÅSTE du flytta.


    Det har jag tänkt länge men åldersdiskrimineringen i arbetsmarknaden börjar göra sig synlig. Det jag kan bäst finns främst i orten jag bor men jag har sökt jobb på andra myndigheter utan att få dem.
  • Anonym (flytt­a)
    Thu 6 Aug 2020 19:32
    #33
    Anonym (Gubbe) skrev 2020-08-06 19:22:50 följande:
    Det har jag tänkt länge men åldersdiskrimineringen i arbetsmarknaden börjar göra sig synlig. Det jag kan bäst finns främst i orten jag bor men jag har sökt jobb på andra myndigheter utan att få dem.
    Tycker att du ska fortsätta sök. Sök allt. En nystart vore toppen tror jag. 50 är inte gammalt på arbetsmarknaden, du har ju typ 17 år kvar.

    Stor kram Hjärta
  • Anonym (Gubbe­) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 19:40
    #34
    Anonym (flytta) skrev 2020-08-06 19:32:06 följande:

    Tycker att du ska fortsätta sök. Sök allt. En nystart vore toppen tror jag. 50 är inte gammalt på arbetsmarknaden, du har ju typ 17 år kvar.

    Stor kram


    Jag söker alla lämpliga jobb som dyker upp. Vill verkligen ha en nystart, men de är mest yngre förmågor som får tjänsterna.

    Tack för kramen, skulle gärna få den på riktigt.
  • Anonym (flytt­a)
    Thu 6 Aug 2020 19:43
    #35
    Anonym (Gubbe) skrev 2020-08-06 19:40:43 följande:
    Jag söker alla lämpliga jobb som dyker upp. Vill verkligen ha en nystart, men de är mest yngre förmågor som får tjänsterna.
    Tack för kramen, skulle gärna få den på riktigt. smile1.gif
    Men du har mer erfarenhet, jag tror på dig. Du verkar ju försöka saker och inte stå stilla.

    Ungefär var i landet befinner du dig? (om du vill säga förstås)
  • Anonym (K)
    Thu 6 Aug 2020 19:55
    #36
    Anonym (Va) skrev 2020-08-06 18:27:06 följande:

    Mina svar vara på (k)s inlägg om att en man som varken haft sex eller blivit kyss överhuvudtaget inte skulle va intressant för nån. Jag rabblade upp egenskaper som är viktigare än att han blivit kysst.


    De egenskaperna du rabblade upp är också grundläggande krav varken mer eller mindre.

    Det intressanta för ts är om du några omständigheter (och i så fall vilka) du skulle kunna tänka dig inleda något med en 50-årig man som du VET är okysst och oskuld. Oavsett andra krav.
  • Anonym (Va)
    Thu 6 Aug 2020 20:05
    #37
    Anonym (K) skrev 2020-08-06 19:55:54 följande:

    De egenskaperna du rabblade upp är också grundläggande krav varken mer eller mindre.

    Det intressanta för ts är om du några omständigheter (och i så fall vilka) du skulle kunna tänka dig inleda något med en 50-årig man som du VET är okysst och oskuld. Oavsett andra krav.


    Absolut. En mans sexuella erfarenhet innan mig är helt ointressant.
  • Anonym (K)
    Thu 6 Aug 2020 20:10
    #38
    Anonym (Va) skrev 2020-08-06 20:05:26 följande:

    Absolut. En mans sexuella erfarenhet innan mig är helt ointressant.


    Det handlar inte bara om sexuell erfarenhet. Du vet att trots att han är 50 har ingen kvinna ens velat kyssa honom. Ändå påstår du dig att du skulle kunna bli intresserad?
  • Anonym (Gubbe­) Trådstartaren
    Thu 6 Aug 2020 20:16
    #39
    Anonym (K) skrev 2020-08-06 20:10:28 följande:

    Det handlar inte bara om sexuell erfarenhet. Du vet att trots att han är 50 har ingen kvinna ens velat kyssa honom. Ändå påstår du dig att du skulle kunna bli intresserad?


    Så anonym (flytta) har rätt, min enda chans är att hitta jobb på annan ort. Någon som vet att jag aldrig kysst en kvinna verkar inte troligt jag skulle lyckas få bli intresserad av mig.
  • Anonym (flytt­a)
    Thu 6 Aug 2020 20:21
    #40
    Anonym (Gubbe) skrev 2020-08-06 20:16:55 följande:
    Så anonym (flytta) har rätt, min enda chans är att hitta jobb på annan ort. Någon som vet att jag aldrig kysst en kvinna verkar inte troligt jag skulle lyckas få bli intresserad av mig.
    Menade inte att det är din enda chans, TS. Men jag tror att du skulle ha mycket större chans utan rykten. Folk får för sig så mycket på mindre ställen. Klart att det finns chanser för dig. Jag skulle inte bry mig alls om det klickade och jag är helt övertygad om att jag inte är ensam.
Svar på tråden 50 år och ensam och okysst