• Anonym (Gubbe)

    50 år och ensam och okysst

    Fyller 50 om två veckor och är såväl ensam som helt okysst. Är det bara nedförsbacke nu eller finns det möjligheter att hitta en kvinna som inte bryr sig om en 50 årig man är okysst?

  • Svar på tråden 50 år och ensam och okysst
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (flytta) skrev 2020-08-10 20:10:26 följande:

    Även sk normala män har sämre sidor. Jag tycker också att oskuld inte är på plussidan, men hellre det än arbetslös. Eller flerbarnspappa. Eller rökare. Alla har vi preferenser. Tycker bara det är så trist när vi kvinnor fullkomligen måste ösa ur oss hur hemskt en oskuld är. Vad är poängen liksom.


    Det är en negativ egenskap för de flesta - varför ska man ljuga?
  • Anonym (Nina)
    Anonym (flytta) skrev 2020-08-10 19:52:24 följande:

    Och jag förstår inte för mitt liv hur det kan vara det värsta tänkbara när det finns män som knullar runt, är våldsamma, dricker, har en massa barn med olika kvinnor, är arbetslösa, ingen fast bostad etc etc, men just OSKULD är det värsta. En agressiv incel-typ med sociala problem vill inte jag heller ha, men en man med ett normal jobb/liv, inga problem


    Vem har sagt att det är värsta tänkbara att vara oskuld? Det finns så klart det som är värre men det finns många egenskaper som leder till att personen är otänkbar som partner. Att vara gammal oskuld är bara ett av dem men det finns så klart mycket mer.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (flytta) skrev 2020-08-10 20:10:26 följande:

    Även sk normala män har sämre sidor. Jag tycker också att oskuld inte är på plussidan, men hellre det än arbetslös. Eller flerbarnspappa. Eller rökare. Alla har vi preferenser. Tycker bara det är så trist när vi kvinnor fullkomligen måste ösa ur oss hur hemskt en oskuld är. Vad är poängen liksom.


    Bra att du kan medge att en oskuld inte är på plussidan ens för dig. Poängen är att vara uppriktig och inte ge dem falska förhoppningar som inte är förankrade i verkligheten. Bättre att vara rak så de kan fokusera på annat istället. Varför är det så viktigt för dig att ge dem falska förhoppningar istället för att vara rak och tydlig?
  • Anonym (flytta)
    Anonym (Nina) skrev 2020-08-10 20:55:51 följande:
    Bra att du kan medge att en oskuld inte är på plussidan ens för dig. Poängen är att vara uppriktig och inte ge dem falska förhoppningar som inte är förankrade i verkligheten. Bättre att vara rak så de kan fokusera på annat istället. Varför är det så viktigt för dig att ge dem falska förhoppningar istället för att vara rak och tydlig?
    Klart att jag kan medge det. Men jag är inte en av dem som får rysningar bara av tanken. Jag gillar ofta annorlunda männskor. Är kanske lite annorlunda själv, vad vet jag. Däremot endel incelmän här på FL får jag rysningar av. Men det är deras sätt att prata om kvinnor som gör mig äcklad. Inte det faktum att de är oskulder. Det är en väldig skillnad.

    Vet du varför jag tycker att det är viktigt? För att jag är jävligt trött på folk som ska trycka ner andra som redan mår dåligt. TS har levt som oskuld hela livet. Jag tror nog att han vet mer om verkligheten som oskuld än både du och jag tillsammans. Så tror inte att han behöver din "hjälp". Men nej, folk ska alltid skriva usch och fy. Eller som du, att du aldrig i ditt liv skulle "ta en överårig oskuld igen" och att du inte för ditt liv kan förstå att folk gör det..... Om du geniunt velat hjälpa hade du kunnat uttrycka dig så mycket bättre. Men som sagt, det ska alltid stämplas som så hemskt.

    Och vadå falska förhoppningar. Vi som kan tänka oss finns ju uppenbarligen. Jag hade lätt kunnat ta en fika med ts för att se om de funnits nåt där. Frågade var han bor, men fick inget svar på det. Hade verkligen inte varit främmande för det. Jag är 43 och frånskild. Har dejtat en del nu men spyr på de flesta män där ute som spelar spel och ghostar och knullar runt. Så falska förhoppningar är det ju inte. Möjligheten finns. Så länge man har bra andra grundförutsättningar. Dock kanske man måste försöka ändra på saker. Testa nytt. Tror t.ex-som jag skrev tidigare att TS bör flytta från sin småstad där alla vet. Då tror jag att han har en god chans. Han har ett bra jobb, han verkar normal i det han skriver. Never say never.
  • Anonym (K)

    Vet man att en 50-åring är oskuld finns inte en chans i världen att man vill dejta honom. Man vet aldrig om en dejt med någon blir bra men oddsen för en lyckad dejt med en 50-årig oskuld måste vara urusla. Annars skulle han inte vara oskuld vid 50.

  • Anonym (love)

    50 är väl ingen ålder :). Ge inte upp hoppet på att träffa någon. Om du är en fin kille med hjärtat på rätta stället så finns det någon fin för dig.

    Låt inte det att du är okysst komma i vägen. Min andra pojkvän (då 28 år) hade aldrig haft tjej/aldrig kysst någon. Första kyssen med honom var ingen höjdare men oj så fort han lärde sig, haha!
    Tycker det är kemin mellan två personer som räknas. Har haft killar som haft massor med tjejer men finns inte kemin och annat fint där så spelar deras erfarenhet ingen roll.
    Du väljer även själv om eller när du vill berätta för den du träffar om du är oerfaren, det kanske inte spelar någon roll i början men kanske kan var bra för den andra att veta ifall du är blyg (om du är det alltså?).

    Hoppas på någon fin för dig!

  • Anonym (K)
    Anonym (love) skrev 2020-08-13 00:55:14 följande:

    50 är väl ingen ålder :). Ge inte upp hoppet på att träffa någon. Om du är en fin kille med hjärtat på rätta stället så finns det någon fin för dig.

    Låt inte det att du är okysst komma i vägen. Min andra pojkvän (då 28 år) hade aldrig haft tjej/aldrig kysst någon. Första kyssen med honom var ingen höjdare men oj så fort han lärde sig, haha!

    Tycker det är kemin mellan två personer som räknas. Har haft killar som haft massor med tjejer men finns inte kemin och annat fint där så spelar deras erfarenhet ingen roll.

    Du väljer även själv om eller när du vill berätta för den du träffar om du är oerfaren, det kanske inte spelar någon roll i början men kanske kan var bra för den andra att veta ifall du är blyg (om du är det alltså?).

    Hoppas på någon fin för dig!


    50 år är väl ändå en j-a ålder för att vara okysst?

    Din andra pojkvän som var 28 var gammal också men TS är ju nästan dubbelt så gammal. Kan ju inte ens jämföras.
  • MissElle
    Anonym (K) skrev 2020-08-13 07:25:52 följande:

    50 år är väl ändå en j-a ålder för att vara okysst?

    Din andra pojkvän som var 28 var gammal också men TS är ju nästan dubbelt så gammal. Kan ju inte ens jämföras.


    Wow, du skiter verkligen fullständigt i om du sårar en annan människa, eller hur?

    Har mött många r**hål i mina dar och du, (Nina) och (kvinna) har kvalat in bland dom 5 första. Grattis!

    Ni har verkligen gått all in för att trycka ner TS. Visst, han frågade men att svara på det viset som du/ni gjort utan en tanke på någon annans känslor visar på att ni antingen 1. Ännu inte passerat tonåren. 2. Är allmänt bitter på livet. 3. Själv är medelålders, oskuld, okysst och skäms för det. Hmm, ja man kan undra...

    För mogna, självsäkra, lyckliga och trygga människor beter sig inte så där mot någon som redan mår dåligt. Inte en chans.
  • Anonym (love)
    Anonym (K) skrev 2020-08-13 07:25:52 följande:
    50 år är väl ändå en j-a ålder för att vara okysst?

    Din andra pojkvän som var 28 var gammal också men TS är ju nästan dubbelt så gammal. Kan ju inte ens jämföras.
    Men skulle en person vara så mycket sämre på att lära sig kyssa bara för att hen är 50? Det tror jag inte. Stigmat är ju större förstås men det är oftast stigma vid att vara helt oerfaren för personer i vuxen ålder men det är aldrig försent för kärlek!
  • Anonym (K)
    MissElle skrev 2020-08-13 12:03:19 följande:

    Wow, du skiter verkligen fullständigt i om du sårar en annan människa, eller hur?

    Har mött många r**hål i mina dar och du, (Nina) och (kvinna) har kvalat in bland dom 5 första. Grattis!

    Ni har verkligen gått all in för att trycka ner TS. Visst, han frågade men att svara på det viset som du/ni gjort utan en tanke på någon annans känslor visar på att ni antingen 1. Ännu inte passerat tonåren. 2. Är allmänt bitter på livet. 3. Själv är medelålders, oskuld, okysst och skäms för det. Hmm, ja man kan undra...

    För mogna, självsäkra, lyckliga och trygga människor beter sig inte så där mot någon som redan mår dåligt. Inte en chans.


    TS ställde frågan och fick raka svar. Han är tillräckligt gammal för att kunna hantera raka svar också skulle jag gissa.

    Du kritiserar oss för hur vi skriver men har inte synpunkter på vad vi skriver. Betyder det att du tycker vi har rätt i sak även om du tycker vi är för burdusa?
Svar på tråden 50 år och ensam och okysst