• Anonym (La)
    Thu 6 Aug 2020 18:54
    269 visningar
    7 svar
    7
    269

    Hur ska jag veta om han är mogen?

    Träffat en man som jag är kär i, vi börjar bli mot det mer seriösa håller men jag är osäker på två saker

    1. Hittills så har han varit ut med sina vänner druckit nån öl efter jobbet osv typ 2-3 gånger i veckan. Är osäker på om jag vill ha det så i ett seriöst förhållande. Vi har ju inte setts varje dag nu när vi dejtat och jag kan ju såklart inte säga något om det.

    2. Han slösar ganska mycket pengar på utemat.

    Han är världens finaste kille men är så osäker på om jag kan leva med de två sakerna? Jag har också ett litet barn på 3 år och han har inget. Kanske han inte är mogen? Men hur ska jag kunna ta reda på det?

    Kan sånna småsaker vara en dealbreaker? Alltså har svårt att tänka mig att jag skulle dissa denna underbara kille för det men har också svårt att se hur vi ska ha ett familjeliv om han vill ut så ofta

  • Svar på tråden Hur ska jag veta om han är mogen?
  • Anonym (???)
    Thu 6 Aug 2020 19:04
    #1

    Hur länge har ni känt varann? Är ni uttalat ett par? Har han träffat ditt barn? 

    Jag tänker att om det är väldigt kort tid ni känt varann och du inte kan svara ja på de två sista frågorna så känner du honom inte tillräckligt än för att veta hur han är. 

    Att han bränner pengar på utemat kan väl inte vara så ovanligt? 
    Att han är ute 2-3 ggr i veckan kanske ändras om ni blir mer seriösa? Det är väl den biten som är mer viktig för dig att ta reda på. 

  • Anonym (Fråga­)
    Thu 6 Aug 2020 19:08
    #2

    Att som mamma flytta ihop med en kille som tänkt fortsätta gå ut och dricka med kompisar flera ggr i veckan skulle definitivt vara en dealbreaker för mig. Det hade varit en dealbreaker för mig även när jag var singel utan barn.

    En bra start är väl att fråga honom hur hans er på er framtid. Vill han flytta ihop på sikt? Om ja, hur ser han isf på gemensam rid resp tid med kompisar, hur ser han på ekonomi, hur vill han leva i framtiden, ev framtida mål etc. vilken till vill han ha i förthålllsnde till ditt barn? det är smart att stämma av förväntningar även som singel och direkt oansvarigt att inte göra när barn är inblandade.

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Thu 6 Aug 2020 19:35
    #3

    För mig är det en dealbreaker. Han har dåliga vanor och det tar tid att förändras som människa, och då ska han ens vilja göra det också. Det blir garanterat en massa tjafs där han står som ett levande frågetecken och säger "Men vadå?? Det ska väl vara ok att ta en öl efter jobbet och köpa god mat?", medan du står bredvid och undrar varför han inte förstår din sida av saken. Ni har olika livsstilar i grunden, det lär inte funka så bra. Börja se dig om efter någon annan istället.

  • Anonym (La) Trådstartaren
    Sat 8 Aug 2020 16:08
    #4
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2020-08-06 19:35:17 följande:

    För mig är det en dealbreaker. Han har dåliga vanor och det tar tid att förändras som människa, och då ska han ens vilja göra det också. Det blir garanterat en massa tjafs där han står som ett levande frågetecken och säger "Men vadå?? Det ska väl vara ok att ta en öl efter jobbet och köpa god mat?", medan du står bredvid och undrar varför han inte förstår din sida av saken. Ni har olika livsstilar i grunden, det lär inte funka så bra. Börja se dig om efter någon annan istället.


    Kanske du har rätt, det är så svårt att bara låta honom gå också :/
  • Anonym (La) Trådstartaren
    Sat 8 Aug 2020 16:10
    #5
    Anonym (???) skrev 2020-08-06 19:04:53 följande:

    Hur länge har ni känt varann? Är ni uttalat ett par? Har han träffat ditt barn? 

    Jag tänker att om det är väldigt kort tid ni känt varann och du inte kan svara ja på de två sista frågorna så känner du honom inte tillräckligt än för att veta hur han är. 

    Att han bränner pengar på utemat kan väl inte vara så ovanligt? 

    Att han är ute 2-3 ggr i veckan kanske ändras om ni blir mer seriösa? Det är väl den biten som är mer viktig för dig att ta reda på. 


    Vi har precis blivit ett par alltså inget officiellt ännu men han har träffat mitt barn 3 ggr också, men är fortfarande lite svårt att ses under barnveckor och han och barnet behöver lära känna varandra osv.. men jag vet inte hur man ska göra med den biten om han inte är ens mogen för att fungera i ett familjeliv och hellre söker fest och ?socialt? häng.
  • Anonym (Hur gammal är han?)
    Sat 8 Aug 2020 16:21
    #6

    Du undrar om han är tillräckligt mogen för ett familjeliv snarare än sambo men fortfarande ungkarlsliv? Det får väl tiden utvisa, du säger ju att det inte är riktigt seriöst ännu. Hur gamla är ni och har han levt i ett förhållande tidigare.

    Om han är betydligt yngre än signaturen Kvinna 39 lever signaturen och dejten i olika livsfasen och frågan är precis som TS säger - är han tillräckligt mogen? Är killen typ 23 kanske det tar några år, vill du vänta ?

  • Anonym (guzz)
    Sat 8 Aug 2020 16:25
    #7

    Jag är också typen som gör lite som det faller sig, har inga direkta måsten utöver jobbet.

    Att involvera mig med en småbarnsförälder skulle bara skapa drama... Att ta hänsyn till sånt? Nä tack. Lägg ner alltihopa innan du kärat ner dig för mycket.

Svar på tråden Hur ska jag veta om han är mogen?