• Skogss­port
    Fri 7 Aug 2020 13:18
    951 visningar
    47 svar
    47
    951

    Hur många barn vill du ha?

    Om du fick önska fritt - utan hänsyn till varken ekonomi, hus, partner, tid, fertilitet, rimlighet, osv, osv, osv. - hur många barn skulle du isf vilja ha?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många barn vill du ha?
  • Anonym (One)
    Fri 7 Aug 2020 14:16
    #1

    Jag vill bara ha ett barn. Jag växte upp som ensambarn och älskade det (kan dock bero mycket på att nästan alla mina kompisar hade syskon och det var konstant bråk och rivalitet, dessa syskon emellan).

  • Fri 7 Aug 2020 14:23
    #2

    Isåfall hade 6 barn varit perfekt.

  • Anonym (mamma­)
    Fri 7 Aug 2020 15:19
    #3

    0. Jag har dock 2. Innan någon går bananas över det, som så lätt händer på FL, så älskar jag givetvis mina barn över allt annat och kan inte föreställa mig ett liv utan dem. Men att få barn var inget jag längtade efter eller drömde om och jag vet att jag hade haft ett bra liv om jag valt att inte skaffa några.

  • Skogss­port
    Fri 7 Aug 2020 18:33
    #4

    Puff!

  • Fri 7 Aug 2020 20:09
    #5

    4-5 är nog mitt ideal. Har ett barn.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Fri 7 Aug 2020 20:44
    #6

    Jag hade nog gärna haft tre. Har två idag och av åldersskäl samt pga komplikationer vid senaste förlossningen är det inte rekommenderat att vi skaffar fler så vi kommer att stanna vid två.
    Det är inget jag sörjer längre dock, utan bara ett rent faktum.

  • Fri 7 Aug 2020 20:59
    #7

    Röstade på tre utifrån att enligt TS inte behöva ta hänsyn till några som helst faktorer men utifrån de faktorer som finns i vårt liv blir det troligen bara ett, och det blir bra det med. Jag kan gärna tänka mig tre barnbarn istället .

  • Anonym (?)
    Fri 7 Aug 2020 21:17
    #8
    fluu skrev 2020-08-07 20:09:48 följande:

    4-5 är nog mitt ideal. Har ett barn.


    Hade inte du en Liv och en Einar/Frank eller vad det var? Har för mig att du skrev att du fick en son för några år sen?
  • Anonym (Kajsa­)
    Fri 7 Aug 2020 21:22
    #9

    Att få en dotter var en dröm.Och efter det var det stopp.

  • Anonym (The more the merrie­r)
    Fri 7 Aug 2020 21:24
    #10

    Jag svarade fler än 15 ... det stod ju "utan hänsyn till"! Jag har 9 idag.

Svar på tråden Hur många barn vill du ha?