• Skogss­port
    Fri 7 Aug 2020 13:18
    930 visningar
    47 svar
    47
    930

    Hur många barn vill du ha?

    Om du fick önska fritt - utan hänsyn till varken ekonomi, hus, partner, tid, fertilitet, rimlighet, osv, osv, osv. - hur många barn skulle du isf vilja ha?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många barn vill du ha?
  • Anonym (?)
    Sat 8 Aug 2020 21:53
    #21

    Okej fick för mig att du skrev att lillebror hade kommit och att han skulle heta Frank eller Einar. Har för mig att det var Frank.


    fluu skrev 2020-08-08 11:32:36 följande:

    Vi har en dotter. Jag tror att jag gjorde en namtråd för några år sedan, men sen förlorade vi det barnet också.


  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sat 8 Aug 2020 21:58
    #22
    -1

    Alla ni som har fler än 2 barn förtjänar en rungande applåd! Tack vare er insats har vi en pension att se framemot.

    Ni med 2 barn får en golfapplåd. Det blir +- 0 i slutändan.

    Ni med 1 barn. Sluta slacka, kläm ut minst en till. Barn med syskon mår bättre och vi behöver fler svenskar. Hade alla tänkt som er så hade vi fått svälta på ålderns höst.

  • Anonym (?)
    Sat 8 Aug 2020 22:07
    #23
    Anonym (PökaochFöröka) skrev 2020-08-08 21:58:07 följande:

    Alla ni som har fler än 2 barn förtjänar en rungande applåd! Tack vare er insats har vi en pension att se framemot.

    Ni med 2 barn får en golfapplåd. Det blir +- 0 i slutändan.

    Ni med 1 barn. Sluta slacka, kläm ut minst en till. Barn med syskon mår bättre och vi behöver fler svenskar. Hade alla tänkt som er så hade vi fått svälta på ålderns höst.


    Vilken tur att det jämnar ut sig när vissa väljer att skaffa 0 medan andra väljer att skaffa 10.

    Ps. Barn med syskon mår inte nödvändigtvis bättre än barn utan syskon.
  • Anonym (:o)
    Sat 8 Aug 2020 22:10
    #24

    Har ett barn nu, och skaffar jag fler barn så vill jag ha massor.

    Men det är ännu oklart om jag vill ha fler.

    Så för mig blir svaret 1 eller massor.

  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sat 8 Aug 2020 22:25
    #25
    Anonym (?) skrev 2020-08-08 22:07:36 följande:
    Vilken tur att det jämnar ut sig när vissa väljer att skaffa 0 medan andra väljer att skaffa 10.

    Ps. Barn med syskon mår inte nödvändigtvis bättre än barn utan syskon.
    Mjo det är ju förvisso sant. 

    Missförstå mig rätt nu. Jag är inte ett rasistiskt rövhål, jag är ett själviskt rövhål. Tänker på min pension va. De familjer som skaffar 10 små knott i dagens Sverige tenderar nog oftast att komma ifrån de bakgrunder som lite oftare kostar mer än de bidrar. Grov generalisering såklart.

    Oavsett så är det nog bättre för alla inblandade ifall vi alla bara går med på att klämma ur oss en 3-4 små pensionsräddare var per par.

    Ne jag vet. Men vet också att jag är jäkligt glad över att jag har syskon, och den enda personen jag växte upp med som var ensambarn, han är AIK-supporter idag :/
    Anonym (:o) skrev 2020-08-08 22:10:38 följande:

    Har ett barn nu, och skaffar jag fler barn så vill jag ha massor.

    Men det är ännu oklart om jag vill ha fler.

    Så för mig blir svaret 1 eller massor.


    Massor, massor. MER! Göka och föröka.

    Jag vill kunna köpa en stuga i Spanien om 40 år.

  • Anonym (?)
    Sat 8 Aug 2020 22:36
    #26
    Anonym (PökaochFöröka) skrev 2020-08-08 22:25:38 följande:

    Mjo det är ju förvisso sant. 

    Missförstå mig rätt nu. Jag är inte ett rasistiskt rövhål, jag är ett själviskt rövhål. Tänker på min pension va. De familjer som skaffar 10 små knott i dagens Sverige tenderar nog oftast att komma ifrån de bakgrunder som lite oftare kostar mer än de bidrar. Grov generalisering såklart.

    Oavsett så är det nog bättre för alla inblandade ifall vi alla bara går med på att klämma ur oss en 3-4 små pensionsräddare var per par.

    Ne jag vet. Men vet också att jag är jäkligt glad över att jag har syskon, och den enda personen jag växte upp med som var ensambarn, han är AIK-supporter idag :/Massor, massor. MER! Göka och föröka.

    Jag vill kunna köpa en stuga i Spanien om 40 år.


    Den här jorden existerar inte om 40 år om vi ska föröka oss i den takt du begär.

    De värsta klimatbovarna är de som skaffar fler än 2 barn.
  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sat 8 Aug 2020 22:50
    #27
    -1
    Anonym (?) skrev 2020-08-08 22:36:38 följande:
    Den här jorden existerar inte om 40 år om vi ska föröka oss i den takt du begär.

    De värsta klimatbovarna är de som skaffar fler än 2 barn.
    Jo det gör den.

    Sverige är ett underbefolkat land med låg befolkningstäthet, enorm miljömedvetenhet och ett litet klimatavtryck.

    Jorden behöver fler svenskar, och landet Sverige behöver fler folk som beter sig som, betalar skatt som och begår brott lika lite som: svenskar. 

    När svenskar inte klämmer ut tillräckligt många svenskar för att finansiera statens skyldigheter till svenskar i framtiden. Då blir regeringen tvungen att hiva in en massa människor ifrån länder där befolkningarna formligen håller på att explodera, och sedan hoppas på att dessa människor till slut beter sig som svenskar.

    Det har inte gått sådär jättebra (ännu) och i slutändan blir klimatet mer lidande.
    Säger inte att jorden behöver fler amerikaner, italienare och fransmän. Jorden behöver fler svenskar.
  • Skogss­port
    Sat 8 Aug 2020 22:55
    #28

    Intressant att se resultatet.

  • Anonym (Hh)
    Sat 8 Aug 2020 22:59
    #29
    Anonym (?) skrev 2020-08-08 22:07:36 följande:

    Vilken tur att det jämnar ut sig när vissa väljer att skaffa 0 medan andra väljer att skaffa 10.

    Ps. Barn med syskon mår inte nödvändigtvis bättre än barn utan syskon.


    Nej det jämnar inte ut sig tillräckligt. Ett lands nativitet behöver ligga på 2.1 för att landets befolkning ska hållas konstant. Ligger det lägre minskar befolkningen (och ligger den högre ökar den). Sveriges siffror ligger lägre än 2.1.
  • Anonym (One)
    Sat 8 Aug 2020 23:02
    #30
    Anonym (Hh) skrev 2020-08-08 22:59:34 följande:

    Nej det jämnar inte ut sig tillräckligt. Ett lands nativitet behöver ligga på 2.1 för att landets befolkning ska hållas konstant. Ligger det lägre minskar befolkningen (och ligger den högre ökar den). Sveriges siffror ligger lägre än 2.1.


    Vi är en jord och vår jord är redan överbefolkad. Dessutom är vi redan så blandade så ingen urmänniska existerar längre.
Svar på tråden Hur många barn vill du ha?