• Skogss­port
    Fri 7 Aug 2020 13:18
    927 visningar
    47 svar
    47
    927

    Hur många barn vill du ha?

    Om du fick önska fritt - utan hänsyn till varken ekonomi, hus, partner, tid, fertilitet, rimlighet, osv, osv, osv. - hur många barn skulle du isf vilja ha?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många barn vill du ha?
  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sat 8 Aug 2020 23:24
    #31
    -1
    Anonym (One) skrev 2020-08-08 23:02:55 följande:
    Vi är en jord och vår jord är redan överbefolkad. Dessutom är vi redan så blandade så ingen urmänniska existerar längre.

    Vi är en jord. Men jorden befolkas av en mängd olika grupper som radikalt skiljer sig åt gällande sina värderingar, sina prioriteringar och sitt beteende.

    De folkgrupper som främst engagerar sig i klimatet, och som främst producerar tekniska lösningar för att mildra påverkan av global uppvärmning kommer överväldigande ifrån de samhällen som i dag har sjunkande befolkningsantal.
    (Finns många anledningar till detta, varav fattigdom är en).


    Sverige är ett av dessa.

    Svenska medborgare utgör dryga 0,001% av jordens befolkning.
    Sveriges landmassa utgör dryga 0,003% av jordens totala landmassa.

    Jorden behöver fler svenskar.

  • Anonym (One)
    Sat 8 Aug 2020 23:27
    #32
    Anonym (PökaochFöröka) skrev 2020-08-08 23:24:09 följande:

    Vi är en jord. Men jorden befolkas av en mängd olika grupper som radikalt skiljer sig åt gällande sina värderingar, sina prioriteringar och sitt beteende.

    De folkgrupper som främst engagerar sig i klimatet, och som främst producerar tekniska lösningar för att mildra påverkan av global uppvärmning kommer överväldigande ifrån de samhällen som i dag har sjunkande befolkningsantal.

    (Finns många anledningar till detta, varav fattigdom är en).

    Sverige är ett av dessa.

    Svenska medborgare utgör dryga 0,001% av jordens befolkning.

    Sveriges landmassa utgör dryga 0,003% av jordens totala landmassa.

    Jorden behöver fler svenskar.


    Vad jorden behöver är människor som fått mycket kärlek, respekt och goda värderingar.
  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sat 8 Aug 2020 23:37
    #33
    Anonym (One) skrev 2020-08-08 23:27:03 följande:
    Vad jorden behöver är människor som fått mycket kärlek, respekt och goda värderingar.
    Så (generellt) fler svenskar då alltså? Gatt skönt att vi är på samma sida.

    Då förväntar jag mig 3 ungar ifrån dig innan året är slut, och kom inte och skyll på grundläggande biologiska funktioner o grejer. Sånt är förlorarsnack, MINST TRE!
  • Anonym (One)
    Sat 8 Aug 2020 23:50
    #34
    Anonym (PökaochFöröka) skrev 2020-08-08 23:37:08 följande:

    Så (generellt) fler svenskar då alltså? Gatt skönt att vi är på samma sida.

    Då förväntar jag mig 3 ungar ifrån dig innan året är slut, och kom inte och skyll på grundläggande biologiska funktioner o grejer. Sånt är förlorarsnack, MINST TRE!


    Jag skulle aldrig orka med tre ungar.
  • Anonym (Kajsa­)
    Sun 9 Aug 2020 08:56
    #35

    Svenskar skaffar vanligast 1-2 barn?Nyanlända och andra inflyttade ser man ofta med 4-5 barn eller mer.Hur blir det i framtiden i Sverige med tanke på detta?

  • Sun 9 Aug 2020 08:57
    #36
    Anonym (Kajsa) skrev 2020-08-09 08:56:16 följande:

    Svenskar skaffar vanligast 1-2 barn?Nyanlända och andra inflyttade ser man ofta med 4-5 barn eller mer.Hur blir det i framtiden i Sverige med tanke på detta?


    Men vem fan bryr sig!?
  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sun 9 Aug 2020 11:40
    #37
    Vildbi skrev 2020-08-09 08:57:41 följande:

    Men vem fan bryr sig!?


    Svar: Du sekunden det börjar skäras ner i din pension. Du sekunden Sverige tvingas skära ner på socialskydden och sjukvården.

    Men vid det laget du har fått upp ögonen är det nog redan för sent.
  • Sun 9 Aug 2020 11:53
    #38
    Anonym (PökaochFöröka) skrev 2020-08-09 11:40:08 följande:

    Svar: Du sekunden det börjar skäras ner i din pension. Du sekunden Sverige tvingas skära ner på socialskydden och sjukvården.

    Men vid det laget du har fått upp ögonen är det nog redan för sent.


    Jag har säkrat min pension och det gör man inte i pensionsfonder eller genom att lita på staten. Man tar ett eget ansvar över sin ekonomi, placerar och tänker långsiktigt - med efterlevandeskydd!
  • Anonym (Otto)
    Sun 9 Aug 2020 11:56
    #39

    Jag kommer aldrig ha barn. Men gäller det rent vad jag vill så hade jag sagt 3.

  • Elin P
    Sun 9 Aug 2020 18:54
    #40

    Har 3 och skulle varken önska fler eller färre.

  • Elin P
    Sun 9 Aug 2020 18:56
    #41
    Anonym (Kajsa) skrev 2020-08-09 08:56:16 följande:

    Svenskar skaffar vanligast 1-2 barn?Nyanlända och andra inflyttade ser man ofta med 4-5 barn eller mer.Hur blir det i framtiden i Sverige med tanke på detta?


    Det är väl bra att vissa skaffar fler tänker jag. För det behövs, det blir inte bra om alla bara har 1-2 barn. Då blir det på sikt för få unga i förhållande till hur många äldre vi är i samhället.
  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sun 9 Aug 2020 21:35
    #42
    Elin P skrev 2020-08-09 18:56:34 följande:
    Det är väl bra att vissa skaffar fler tänker jag. För det behövs, det blir inte bra om alla bara har 1-2 barn. Då blir det på sikt för få unga i förhållande till hur många äldre vi är i samhället.
    Det kunde varit. Men nej det är tyvärr inte sådär jättebra att de personer som är nyast i Sverige (och därigenom oftast sämst anpassade till ett liv i Sverige) skaffar flest barn.

    Kan egentligen inte klandra dem allt för mycket. Sveriges system är uppbyggt att belöna det beteendet. Du kommer till landet, pratar inte språket, har ingen utbildning, har inget jobb och din fru håller sig i hemmet. Jaå, börja kläm ut en massa ungar så får du ökade bidrag. Hemmafrun får något att göra, dina barn blir automatiskt medborgare och du som förälder blir i princip omöjlig att utvisa hur grova brott du än begår.

    Då har vi inte ens talat om de demografiska förändringarna det leder till och deras effekt på Sverige, svensk kultur, samhällssystemen och brottsligheten.
  • Anonym (Kajsa­)
    Sun 9 Aug 2020 21:37
    #43
    Elin P skrev 2020-08-09 18:56:34 följande:

    Det är väl bra att vissa skaffar fler tänker jag. För det behövs, det blir inte bra om alla bara har 1-2 barn. Då blir det på sikt för få unga i förhållande till hur många äldre vi är i samhället.


    Det kanske är berikande och det finns fler som kan ta hand om oss när vi är gamla?
  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sun 9 Aug 2020 21:37
    #44
    Vildbi skrev 2020-08-09 11:53:07 följande:
    Jag har säkrat min pension och det gör man inte i pensionsfonder eller genom att lita på staten. Man tar ett eget ansvar över sin ekonomi, placerar och tänker långsiktigt - med efterlevandeskydd!
    Okej då.

    Bryr du dig om ökade inkomstklyftor?
    Bryr du dig om ökande kriminalitet och utanförskap?
    Bryr du dig om allmänna system såsom sjukvård och skola?
    Bryr du dig om skattehöjningar?

    Är du nihilist, eller har du bara inte tänkt långt nog?
  • Sun 9 Aug 2020 22:19
    #45
    Anonym (PökaochFöröka) skrev 2020-08-09 21:35:37 följande:

    Det kunde varit. Men nej det är tyvärr inte sådär jättebra att de personer som är nyast i Sverige (och därigenom oftast sämst anpassade till ett liv i Sverige) skaffar flest barn.

    Kan egentligen inte klandra dem allt för mycket. Sveriges system är uppbyggt att belöna det beteendet. Du kommer till landet, pratar inte språket, har ingen utbildning, har inget jobb och din fru håller sig i hemmet. Jaå, börja kläm ut en massa ungar så får du ökade bidrag. Hemmafrun får något att göra, dina barn blir automatiskt medborgare och du som förälder blir i princip omöjlig att utvisa hur grova brott du än begår.

    Då har vi inte ens talat om de demografiska förändringarna det leder till och deras effekt på Sverige, svensk kultur, samhällssystemen och brottsligheten.


    Barn som föds i Sverige av utländska föräldrar blir inte automatiskt svenska medborgare. Men i övrigt instämmer jag i att exempelvis flerbarnstillägget inte direkt gynnar integrationen.
  • Anonym (Pökao­chFörö­ka)
    Sun 9 Aug 2020 22:34
    #46
    Seven Costanza skrev 2020-08-09 22:19:01 följande:
    Barn som föds i Sverige av utländska föräldrar blir inte automatiskt svenska medborgare. Men i övrigt instämmer jag i att exempelvis flerbarnstillägget inte direkt gynnar integrationen.

    Visste jag faktiskt inte, tack!
    Trodde vi hade samma system som i USA.

    Skulle vara intressant att se hur det ser ut i praktiken dock. Förmodar att de flesta barn som föds till nyanlända i Sverige får medborgarskap ganska omgående. Men kanske har fel.

  • Anonym (Ett eller två, beroen­de på hur man räknar­)
    Sun 9 Aug 2020 22:46
    #47

    När jag var barn kände jag starkt att jag skall ha jättemånga. Efter hysterektomin blev hjärnan inställd på att jag borde ha skaffat ett. Men jag var bara i tonåren då, men tänkte att jag kanske hade hunnit ett. Kände att hjärnan var att en skulle räckt.

    Jag har ett bonusbarn som jag älskar numera men jag hade önskat ett eget också.   

Svar på tråden Hur många barn vill du ha?