• Sun 9 Aug 2020 21:22
    1648 visningar
    27 svar
    27
    1648

    Du som har minst en pojke och en flicka - se hit!

    Frågan gäller för dig som har minst en pojke och en flicka; vilket av barnet är lugnast, gosigast och enklast?

    Om du har fler pojkar och flickor, jämför då din lugnaste pojke med din lugnaste flicka.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som har minst en pojke och en flicka - se hit!
  • Anonym (???)
    Sun 9 Aug 2020 21:23
    #1
    -1
    Vildbi skrev 2020-08-09 21:22:21 följande:

    Frågan gäller för dig som har minst en pojke och en flicka; vilket av barnet är lugnast, gosigast och enklast?

    Om du har fler pojkar och flickor, jämför då din lugnaste pojke med din lugnaste flicka.


    Varför menar du att lugn, gosig och enklast är synonyma ord?  
  • Anonym (2 barn)
    Sun 9 Aug 2020 21:29
    #2

    Flickan är lugn, slug, trevlig men inte gosig.
    Pojken är full av temperament, totalt opålitlig men även gosig.

  • Anonym (Diana­)
    Sun 9 Aug 2020 21:31
    #3

    Flickan är lättare ,klokare än så länge.

  • Anonym (Mimmi­)
    Sun 9 Aug 2020 21:34
    #4

    Jag har tre barn, två pojkar och en flicka.

    Pojke 10 år - lugn, inåtvänd, inte gosig

    Flicka 9 år - en dramaqueen, ögontjänare och en aningens manipulerande, utåtriktad, inte gosig

    Pojke 8 år - lugn, gosig

    Så ja, mina pojkar är lugna, syrran är motsatsen. Hon gör så jag får gråa hår i förtid.

  • Mon 10 Aug 2020 08:37
    #5
    Anonym (???) skrev 2020-08-09 21:23:55 följande:

    Varför menar du att lugn, gosig och enklast är synonyma ord?  


    Lugn och enkel går ju oftast hand i hand när det gäller barn. Väldigt ofta är det enkla och lugna barnet även det gosigaste - men så klart inte alltid.

    Frågan i omröstningen gäller dock lugn.
  • Mon 10 Aug 2020 08:40
    #6

    Alla är lika lugna, flickan är gosigast, äldsta sonen är enklast.

  • Anonym (Pappa­)
    Mon 10 Aug 2020 09:23
    #7

    Jag är pappa till pojke, flicka, pojke, flicka, flicka, pojke. Alla tre pojkarna är och har alltid varit lugnare och enklare. Gosiga har dom nog varit allihop utom näst yngsta dottern. Gosigast var nog äldsta flickan eller mellanpojken om man tänker gosig som att vilja bli läst för i soffan, sitta nära i soffan när man ser på film, hålla handen på stan, kramas mest och längst vid hämtning och lämning och så. Jag trodde att flickor var lugnare än pojkar men mina barn har verkligen bevisat motsatsen haha! ;)

  • Mon 10 Aug 2020 09:28
    #8
    Vildbi skrev 2020-08-09 21:22:21 följande:

    Frågan gäller för dig som har minst en pojke och en flicka; vilket av barnet är lugnast, gosigast och enklast?


    De tre egenskaperna hänger inte ihop per automatik. Jag har ett barn som är lugnast, ett annat barn är gosigast och ett tredje barn är enklast. Dessutom varierar det över tid. Den pojke som var en riktig huligan fram till trotsåldern är idag lugnet självt.
  • Mon 10 Aug 2020 09:33
    #9
    MammaTillDansband skrev 2020-08-10 09:28:39 följande:

    De tre egenskaperna hänger inte ihop per automatik. Jag har ett barn som är lugnast, ett annat barn är gosigast och ett tredje barn är enklast. Dessutom varierar det över tid. Den pojke som var en riktig huligan fram till trotsåldern är idag lugnet självt.


    Men generellt - det lugnaste barnet. Annars finns ju -annat- som svarsalternativ.
  • Anonym (Stina­)
    Mon 10 Aug 2020 09:41
    #10

    Jag har en av varje och sonen är både lugnast och enklast. Gosiga har båda varit men sonen har varit den absolut enklaste och lugnaste. Flickan är och har alltid varit mer vild än tam. Klättrat på allt, stojat mest, haft flest skrapsår och brutna ben, osvosvosv.

Svar på tråden Du som har minst en pojke och en flicka - se hit!