• Sun 9 Aug 2020 21:42
    512 visningar
    4 svar
    4
    512

    Ensam med litet barn

    Hej

    Jag är ensam med ett barn på 1,5 år. Har varit ensam sedan födseln även om pappan finns med i bilden ibland. Jag vill gärna få kontakt med andra ensamma föräldrar som är i liknande situation eftersom jag upplever mig väldigt ensam och har ingen att prata erfarenheter med. Har försökt vända mig till nätverk för ensamstående föräldrar men alla verkar ha äldre barn. För min del är separationen fortfarande känslomässig och vi som föräldrar har inte landat i några roller än vilket de flesta ensamstående verkar ha gjort i de nätverk jag har testat. Åtminstone får jag den bilden av de övriga medlemmarna.

    Finns här någon mer som känner sig ensam som ensamstående med ett litet barn och vill ha möjlighet att disktuera/utbyta erfarenheter/ventilera känslor och tankar?

  • Svar på tråden Ensam med litet barn
  • Sun 9 Aug 2020 22:47
    #1

    Jag är ensam, men genom donation. Jag kan tipsa om facebookgruppen ?Mamma på egen hand?. Den innefattar framförallt kvinnor som blivit/försöker bli gravida genom donation, men där finns även många som av olika anledningar blivit ensamma under graviditeten eller senare.

  • Sun 9 Aug 2020 23:47
    #2

    Finns en facebookgrupp som heter Ensamstående Mammor.

  • Mon 10 Aug 2020 07:11
    #3

    Tack för tipsen! ????

  • Sat 5 Sep 2020 02:50
    #4

    Jag känner så igen mig i det du skriver. Är ensam med mitt barn på 2 år, har varit det hela tiden. Pappan träffar henne ibland. Jag skulle gärna vilja ha kontakt med dig, känner mig också ensam i min situation.

Svar på tråden Ensam med litet barn