• AstoriaGBG

    Vi 40+ som väntar barn 2021

    Här samlas vi unga kvinnor runt 40+ som väntar barn 2021!

    Presentera gärna er själva och berätta BF datum och vilket barn i ordningen ni väntar :)


    VN
  • Svar på tråden Vi 40+ som väntar barn 2021
  • AstoriaGBG

    Då börjar väl jag som är trådstartare!

    41 år, bor i Lerum strax utanför Göteborg.

    Har 2 barn födda 13 och 14. Har även ett änglabarn född 16 som sorgligt nog bara blev 1,5 år.

    BF 5 april 2021.


    VN
  • badseed
    Hej! 
    Jag fyller 40 i år och plussade förra helgen med BF 22 april enligt app. Mitt andra barn, fick det första när jag just skulle fylla 38. Så väldigt lättad att det gick vägen redan på andra försöket, efter att jag varit väldigt orolig över att vi kanske väntat för länge att försöka med ett syskon. Men sedan plusset ny oro, då jag första veckan hade blodfärgade flytningar. Nu har jag sedan några dagar varit fri från det, så börjar bli försiktigt hoppfull. :) Bor i Stockholm (och i Värmland sommartid). 
  • cino80

    Hej!

    Jag är 40 jag med och väntar vårt andra barn. Son nr 1 är född 2018. BF 16 feb 2021. Har dock haft blödningar nu i en månad, som de inte kan hitta någon orsak till, vilket är väldigt oroande. Annars bor vi i Sthlm och även vi bor vi Värmland sommartid. ;)

  • Patricia4

    Hej är gärna med här :)

    45 år , väntar barn nr 5 . Bf 19 april .

    Hoppas så få behålla detta barn . Är rädd då missfallsrisken är så hög i min ålder .

  • AstoriaGBG

    Hoppas att ingen här får missfall.. någon som vet hur pass mycket högre risken är för oss som passerat 40??


    VN
  • Patricia4
    AstoriaGBG skrev 2020-08-19 15:16:56 följande:

    Hoppas att ingen här får missfall.. någon som vet hur pass mycket högre risken är för oss som passerat 40??


    Har hittat olika bud på olika forum men ca 50 % verkar stå oftast :(
  • mso17

    Hej, 39 i Sthlm men blir 40 när jag får mitt barn (förhoppningsvis) i april 21. Plussade häromdagen efter evigt försök sedan mitt missfall förra sommaren. Hoppas på bättre tur denna gång.

  • AstoriaGBG

    Var precis på toa och det kom lite blod och en blodklump ca 1 cm???? inte ont i magen alls men det är väl kört!? Lite blod med klumpar betyder väl missfall i de flesta fall? Och man behöver väl inte ha ont för att få missfall?

  • Kgb777

    Hej, jag är 42 blir 43 i november plussade idag. Har tre barn sedan innan, 14, 11 och 4 år. Det här kom som en chock för mig då vi bara lyckades ha sex en gång förra månaden. Vet inte hur jag ska göra... Vad det finns för risker osv när jag nästan är 43.

  • Patricia4
    AstoriaGBG skrev 2020-08-20 14:19:17 följande:

    Var precis på toa och det kom lite blod och en blodklump ca 1 cm???? inte ont i magen alls men det är väl kört!? Lite blod med klumpar betyder väl missfall i de flesta fall? Och man behöver väl inte ha ont för att få missfall?


    Jag har alltid haft ont vid mina missfall . Hoppas innerligt det inte var det ! Kram
Svar på tråden Vi 40+ som väntar barn 2021