• Anonym (Ingen rasist­. Ingen rasist tråd!)
    Sun 16 Aug 2020 13:18
    15190 visningar
    944 svar
    -4 +14
    944
    15190

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (Därfö­r!!)
    Sun 16 Aug 2020 15:17
    #31
    -4 +2

    När jag växte upp så var det mycket debatter om kriminalitet och gäng. Då handlade det om Ronny och Conny som bodde i en sunkig lägenhet, var lågutbildade, lyssnade på dålig rock och hade föräldrar med låg social status. Ronny, Conny, Sonny osv var extremt överrepresenterade i fängelserna. Dessa män hängde i gäng, begick våldbrott, terroriserade äldre och missbrukade. Debatterna var heta av åsikter om vad man skulle göra med U-killarna och man förutspådde en ökad brutalitet i brotten om några år.

    ( Dessa män är idag äldre och sitter i SD)

    Idag så är invandraren lägst på den socioekonomiska skalan. Därför har den lågutbildade invandrarkillen tagit över en del av Y-namnens beteende. Motsvarande Ronny och Conny finns fortfarande kvar ( Liam, Melwin, Celin) men konkurrerar nu om samma lågavlönade arbeten, samma kognitivt begränsade kvinnor, samma drogmarknad, samma sunkiga lägenheter och samma arbetsmarknadsinsatser. (Därför är det exempelvis mycket mer vanligt att Ronny och Conny röstar se än bland de välutbildade.) Hatbrotten mot homosexuella och människor med annan religion eller med annan hudfärg ökar också markant... Och det är inte Mohammed som begår alla dessa...

    Definitionen av våldtäkt har blivit strängare så den svenska mannen som gick över min gräns 99 utan pföljd hade inte kommit undan med det i dag 20. Detta medför att vi har en kraftig och rätt plötslig ökning av våldtäkter i statistiken. Handlingarna är de samma som på 80-90 talet med namnet har ändrats.

    Brott och gäng är inte något nytt. Absolut inte.

    Vi måste sluta leta syndabockar och istället jobba bort problemet. Problemet är social utsatthet, låg utbildning, utanförskap, hat, okunskap, dåliga uppväxtförhållande mm.

    Jag röstar inte på SD för jag vill inte att exakt dom män som terroriserade och våldförde sig på mig på nittiotalet ska styra Sverige.

  • Anonym (Nn)
    Sun 16 Aug 2020 15:23
    #32
    +5

    Sverige tog under flyktingkrisen emot fler flyktingar än något annat europeiskt land i förhållande till folkmängd. Det tycker jag man måste få prata om och diskutera. Det har skett en enorm ökning av människor med sociala, psykiska och ekonomiska problem inom det område jag bor och jobbar (vården). Jag är inte heller rasist, då hade jag aldrig valt att jobba med det jag gör men jag är allvarligt bekymrad och tror inte vi klarar så mycket mer nu. Om vi vill att människor ska ha drägliga liv och ett socialt skyddsnät. Ja många flyktingar jobbar nu men många gör det inte. En ekonomisk belastning för samhället och en tung börda för sjukvården och socialen. Många medelålders som kommit med psykiska trauma och många barn och inga språkkunskaper mer än på sitt modersmål, de kommer aldrig försörja sig själva, det är i bästa fall praktikplatser och sedan sjukskrivning eller försörjningsstöd. Barnen blir tolkar till sina föräldrar och man tar också hit sina gamla föräldrar som ska försörjas av samhället. Till det ungdomarna som ska anpassa sig och komma in i samhället med föräldrar som själva står utanför det. Har sett det så mycket nu att jag undrar hur allt ska gå. I min stad har sociala problem och kriminalitet ökat på ett markant sätt i flera områden som tidigare var lugna. Jag har många vänner som är invandrare, även de är bekymrade. Man måste få prata om detta utan att bli kallad rasist. Vi kommer inte komma till några lösningar annars. Jag kan inte rösta på partier som vill ha ökad invandring som mp och v. Det finns många andra partier som är för en mer restriktiv invandring, verkligen inte bara sd.

  • Anonym (Tuppi­s)
    Sun 16 Aug 2020 15:30
    #33
    -4

    Fy f-n så bra skrivet "Larsa" och "Därför". Tack för de orden, de borde varenda en inom landets gränser ta del av. Så lätt att alltid skylla på symptomen istället för orsaken.

  • Anonym ((R)ea­list)
    Sun 16 Aug 2020 15:32
    #34
    +5

    Dagens samhälle har svåra problem med utanförskapsområden, skenande gängbrottslighet, bidragsberoenden, hederskultur, nedmonterad väldfärd etc.

    Svensk integrationspolitik är ett fiasko.

    Innan vi lyckats få ordning på integrationen är det ett svek mot alla att fortsätta med dagens invandring. Ett svek mot de som kommer, ett svek mot de som redan invandrat och ett svek mot oss svenskar som öppnat vårt samhälle och finansierat mottagandet.

  • Anonym (Larsa­)
    Sun 16 Aug 2020 15:52
    #35
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-16 15:30:47 följande:

    Fy f-n så bra skrivet "Larsa" och "Därför". Tack för de orden, de borde varenda en inom landets gränser ta del av. Så lätt att alltid skylla på symptomen istället för orsaken.


    Tack och bock!
  • Anonym (jagVi­llHaLi­ngon)
    Sun 16 Aug 2020 16:26
    #36
    +2
    Anonym (Laura) skrev 2020-08-16 14:37:25 följande:

    Vad menar du ens med invandring och vad menar du med att rösta "för invandring"? Klart folk måste få flytta till Sverige, oavsett om det är Sven från Norge eller Fatima från Somalia. För att inte tala om alla studenter och föreläsare som flyttar till Sverige för att plugga vidare eller lära ut. Och vad skulle ens att "rösta mot invandring" betyda för alla oss svenskar som utvandrat och därmed blivit invandrare i andra länder? Vi kan ju inte riktigt förvänta oss att vi ska få flytta vart vi vill om vi som land är "emot" invandring.


    Nej, Sverige är ett självständigt land och kan bestämma att nu får ingen invandra mer. Tre miljoner invandrare räcker kanske?
  • Anonym (jagVi­llHaLi­ngon)
    Sun 16 Aug 2020 16:27
    #37
    +2
    Anonym (I) skrev 2020-08-16 14:25:35 följande:

    Ja, du håller således inte med om den gängse definitionen av rasism utan hittar på en egen för att slippa se dig som rasist.


    Rasistkortet har passerat bäst före datum.
  • Anonym (Tuppi­s)
    Sun 16 Aug 2020 16:37
    #38
    -4
    Anonym (jagVillHaLingon) skrev 2020-08-16 16:26:33 följande:

    Nej, Sverige är ett självständigt land och kan bestämma att nu får ingen invandra mer. Tre miljoner invandrare räcker kanske?


    Självständigt land..... Jo men stäng gränserna för vår export då så får vi väl se hur länge du har mat på bordet.
  • Sun 16 Aug 2020 16:54
    #39
    -3

    Jag röstar för medmänsklighet och för ett samhälle fritt från fördomar.

    Jag är inte rädd för att röra mig ute och engagerar mig gärna i integration.

  • Sun 16 Aug 2020 16:59
    #40
    -2
    Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!) skrev 2020-08-16 13:53:49 följande:

    Men kommer inte fördomar och diskriminering ifrån känslor av ilska & hat?

    Jag känner varken ilska eller hat. Man behöver inte känna hat för att invandringen skall stoppas. Jag vill sätta stopp för kriminaliteten och få det lugna landet som jag växte upp i.

    Områden som är utsatta så beror det på att människor med invandrar bakgrund där. Även andra fina områden som ansågs vara tryggt som senare inte blivit tryggt efter att kommunen t.ex startat en eller flera flyktingboenden runt områden. Och/eller förflyttat flyktingar till lägenheter till dessa trygga områden som senare har blivit katastrof att befinna sig i.

    Explosioner, bomber och skottlossningar ökat och det har visat sig vara gärningsmän med invandrarbakgrund. Även andra brott så som våldtäkter så är människor med invandrarbakgrund oftast skurken till dessa brott.

    Inne på anstalten är det mest invandrarbakgrund som befinner sig där. Dessutom är anstalten fulla på flera olika anstalter.

    Detta är varken diskriminerade hoppas jag eller fördomar.


    Det är givetvis både diskriminerande och fördomar.
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?