• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (K)

    Jag vill inte rösta på SD för jag tycker att det är ett riktigt skitparti. Att andra då tycker att jag röstar för invandring kan jag inte göra så mycket åt.

  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (I) skrev 2020-08-16 19:04:16 följande:
    Som sagt, jag har inga problem att adressera invandringen och brottsligheten när han väl klargjort var han står rörande den gängse definitionen av rasism och där har han inte gjort annat än glidit. Han kan svara ja eller nej på frågan jag ställde och när han väl gjort det, oavsett svar, så ska jag gladeligen skriva vad jag anser om invandringen och brottsligheten.
    Halleluja 
  • Anonym ((R)ealist)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-16 17:39:46 följande:
    Har du förresten någon statistik för det där med vilka som sitter på anstalterna? Det är alltid bra att kunna luta sig mot faktiska siffror så man vet vad man diskuterar för eller emot, och om man har fakta kan åtminstone den delen aldrig kallas rasism.
    Har du hittat den statistiken? Den finns säkert, men antagligen inte tillgänglig för allmänheten. BRÅ slutade offentliggöra sådant några år in på 2000-talet. Vem vet varför?

    Så att kunna analysera problemet och föra en saklig debatt är inte så enkelt som det borde vara.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-08-16 19:32:07 följande:

    Halleluja 


    Provat pingstkyrkan?
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (K) skrev 2020-08-16 19:27:10 följande:

    Jag vill inte rösta på SD för jag tycker att det är ett riktigt skitparti. Att andra då tycker att jag röstar för invandring kan jag inte göra så mycket åt.


    Då kan du ju skippa att rösta överhuvudtaget rösta blankt för dom övriga partierna fixar ju inget bra i den här världen resultatet ser vi ju så är man inte blind och döv så borde det koppla till Hjärnkontoret att nu får det vara nog 
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (Wtf) skrev 2020-08-16 19:33:48 följande:
    Provat pingstkyrkan?
    Provat...medlem där sen 20år tbax
  • Anonym (Wtf)

    Invandringspolitiken har lämnat mycket att önska och kriminaliteten är ett jätteproblem. Men att tro att pajaserna i SD är en lösning är så naivblått att det inte finns. De har inte en enda lösning utan bara slagord och propaganda.

  • Anonym (Halleluja)

    TS jag kan bara svara för mig själv naturligtvis men jag har alltid röstat på vänsterkanten men aldrig mer tyvärr är jag skyldig till detta fruktansvärda som skett i Sverige....men nästa val blir det totalt tvärtom så långt ut på andra sidan som möjligt på flanken ska det röstas och jag är nog inte ensam 

  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (Wtf) skrev 2020-08-16 19:36:29 följande:

    Invandringspolitiken har lämnat mycket att önska och kriminaliteten är ett jätteproblem. Men att tro att pajaserna i SD är en lösning är så naivblått att det inte finns. De har inte en enda lösning utan bara slagord och propaganda.


    Jädra konstigt då det SD sagt länge nu kopieras av dom andra partierna så det är nog mer än slagord
  • Anonym (Tuppis)

    Egentligen är ju rubriken till tråden fel. Man måste ju ändå se helheten av partierna står för. Vårt land består ju av så mycket mer än invandring. Ett tips är att läsa igenom hela partiprogrammet för alla partier innan man röstar.

    Sedan tycker jag det blir lite komiskt med SD:s företrädare i debatter. Så fort någon av dem får ordet så väntar jag bara på hur lång tid det tar innan man skyller något på invandringen

Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?