• Anonym (Ingen rasist­. Ingen rasist tråd!)
    Sun 16 Aug 2020 13:18
    15195 visningar
    944 svar
    -4 +14
    944
    15195

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (Klarg­öra)
    Sun 16 Aug 2020 19:55
    #63
    -1

    Kan du klargöra för mig TS, exakt vad "rösta för invandring" innebär? Att rösta på ett annat parti än SD (eller AFS)? Eller hur menar du?

  • Anonym (Halle­luja)
    Sun 16 Aug 2020 19:57
    #64
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-16 19:41:38 följande:

    Egentligen är ju rubriken till tråden fel. Man måste ju ändå se helheten av partierna står för. Vårt land består ju av så mycket mer än invandring. Ett tips är att läsa igenom hela partiprogrammet för alla partier innan man röstar.

    Sedan tycker jag det blir lite komiskt med SD:s företrädare i debatter. Så fort någon av dem får ordet så väntar jag bara på hur lång tid det tar innan man skyller något på invandringen


    Vad är det absolut viktigaste idag om du får välja en punkt för dig...
  • Anonym (Klarg­öra)
    Sun 16 Aug 2020 20:01
    #65
    -1
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-16 19:41:38 följande:
    Egentligen är ju rubriken till tråden fel. Man måste ju ändå se helheten av partierna står för. Vårt land består ju av så mycket mer än invandring. Ett tips är att läsa igenom hela partiprogrammet för alla partier innan man röstar.
    Sedan tycker jag det blir lite komiskt med SD:s företrädare i debatter. Så fort någon av dem får ordet så väntar jag bara på hur lång tid det tar innan man skyller något på invandringen
    Är lite smygkär i Tuppis. Vartenda inlägg får mig att smälta, oavsett typ av tråd Hjärta
  • Anonym (Wtf)
    Sun 16 Aug 2020 20:03
    #66
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-08-16 19:34:37 följande:

    Provat...medlem där sen 20år tbax


    Beklagar.
  • Anonym (Wtf)
    Sun 16 Aug 2020 20:04
    #67
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-08-16 19:40:11 följande:

    Jädra konstigt då det SD sagt länge nu kopieras av dom andra partierna så det är nog mer än slagord


    Så om de andra partierna kopierar SD, varför skulle man rösta SD?
  • Anonym (Halle­luja)
    Sun 16 Aug 2020 20:04
    #68
    +1
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-16 19:41:38 följande:

    Egentligen är ju rubriken till tråden fel. Man måste ju ändå se helheten av partierna står för. Vårt land består ju av så mycket mer än invandring. Ett tips är att läsa igenom hela partiprogrammet för alla partier innan man röstar.

    Sedan tycker jag det blir lite komiskt med SD:s företrädare i debatter. Så fort någon av dem får ordet så väntar jag bara på hur lång tid det tar innan man skyller något på invandringen


    Väldigt konstigt för vid partiledardebatter så är det programvärden som styr ämnet och inte tusan pratar SD invandrapolitik på tex miljöfrågor men man hör vad man vill höra som ett gammal ordspråk säger...
  • Anonym (Halle­luja)
    Sun 16 Aug 2020 20:07
    #69
    +1
    Anonym (Wtf) skrev 2020-08-16 20:04:02 följande:
    Så om de andra partierna kopierar SD, varför skulle man rösta SD?
    Kanske för att dom enbart pratar om att göra något som vid senaste förhandlingen mellan partierna då man skulle komma överens....?å nu kommer inget att hända ändå det är bara att läsa Expressen som senast igår varnade för detta...
  • Anonym (Halle­luja)
    Sun 16 Aug 2020 20:09
    #70
    -1 +4

    Enda räddningen är sammanslagning med SD, Moderaterna och KD tyvärr tar detta emot från mina vänsterideal men här gäller det att rädda landet

  • Sun 16 Aug 2020 20:11
    #71
    -1
    Anonym (!) skrev 2020-08-16 18:31:38 följande:

    Vad som i första hand behöver prioriteras är att sänka flyktinginvandringen så mycket som möjligt. Det är människor som tvingas fly från sina hemländer och som inte kommer hit av intresse för Sverige eller vår kultur. Det säger sig självt att det varken gagnar oss eller dem och det är naturligtvis också ohållbart på sikt att omlokalisera enorma mängder människor från ett land till ett annat.

    För att uppnå detta krävs en bred organiserad insats av omvärlden för att stabilisera och utveckla de länder som slitits sönder av krig och konflikter. Man måste börja behandla den bakomliggande orsaken istället för att ägna sig åt att behandla symtomen.

    Med betydligt mindre flyktingar som söker asyl och den påföljande anhöriginvandring som de genererar kan vi sedan till största del ta in människor som faktiskt vill leva och arbeta i Sverige samt utgöra en del av vårt samhälle. Då blir det garanterat också enklare att integrera dem. Där kan man inte sticka under stol med att Sverige misslyckats ordentligt men samtidigt har det förstås varit svårare när det till stor del rört sig om människor som inte valt att komma hit uteslutande av fri vilja.


    Visst, ingen borde behöva fly från sitt hemland. Vilka jobbar för det?
  • Anonym (Tuppi­s)
    Sun 16 Aug 2020 20:17
    #72
    -1
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-08-16 20:04:41 följande:

    Väldigt konstigt för vid partiledardebatter så är det programvärden som styr ämnet och inte tusan pratar SD invandrapolitik på tex miljöfrågor men man hör vad man vill höra som ett gammal ordspråk säger...


    Vad jag reagerat på är hur många gånger man pratat om tex sjukvård och skola och nästan varenda gång så vrider man iväg till att det är invandringen som är roten till problemet. Behöver inte diskutera det mer utan kolla själv nästa gång det är debatt på tv.

    Tom min halv SD kollega fick jag att skratta åt det.
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?