• Anonym (Ingen rasist­. Ingen rasist tråd!)
    Sun 16 Aug 2020 13:18
    15187 visningar
    944 svar
    -4 +14
    944
    15187

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (E.)
    Mon 17 Aug 2020 00:32
    #83
    -1 +2
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-16 20:17:56 följande:
    Vad jag reagerat på är hur många gånger man pratat om tex sjukvård och skola och nästan varenda gång så vrider man iväg till att det är invandringen som är roten till problemet. Behöver inte diskutera det mer utan kolla själv nästa gång det är debatt på tv.

    Tom min halv SD kollega fick jag att skratta åt det.
    Fast det är ju sant. Dels så går ju pengarna till invandrarnas försörjning, och dels så tar de upp platserna på sjukhusen, på vårdcentralen, på förlossningsavdelningen, på MVC och BVC, på förskolan och i skolan. Det är MÅNGA barn per familj som ska ha allt detta, samtidigt som samhället är dimensionerat till att kvinnor ska föda två barn var i genomsnitt... Inte konstigt då, att svenska kvinnor skickas runt mellan sjukhusen för att det inte finns plats, och ofta får föda i ett dike till slut...
  • Anonym (Jjjkk­k)
    Mon 17 Aug 2020 02:47
    #84
    -1 +2

    Det är så lustigt, varför gång man ser detta ämne komma upp svarar bara dom röda "rasist" sen kan dom bara fokusera på det.

    Som nån i början skrev, man ska sluta hålla på att försvara sig med att skriva att man inte rasist. Låt dom tro det då. Så tröttsamt att inte kunna diskutera utan som sagt bara diskutera vem som är rasist.

    Jag bryr mig också om människor som har det svårt, men det är nog nu när vår välfärd går åt helvete.

    Vänstern vill att alla ska ha det dåligt om bara några få kan få det bättre. Många som kommer är ju inte ens dom i nöd.

    Vänstern vill vara verka goda, men när det kommer till ens egna, tex att ett flyktingboende ska byggas intill dom själva, nää där var det slut på det solidariska. Men så länge det byggs långt bort ska alla ha förståelse och det ska kastas i ansiktet hur dålig man är för att dom bygger bort varenda grönplätt där jag bor och brotten bara ökar.

  • Anonym (Jjjkk­k)
    Mon 17 Aug 2020 02:52
    #85
    +1

    Fortsättning...brotten och otryggheten ökar. Men alla flyktingar beger sig såklart inte så. Men vi har ju inte ens en plan för dom!

    På boendet nära oss flyttat dom in, går i skolan och integrerar sig. Mina barn har haft flera vänner,.sen när tiden gått ut ska dom vidare, till ett område med bara likasinnade, eller till nån håla utan jobb.

    Folk fattar inte hur mycket alla dessa bidrag kostar oss och alla invandrare som kommit hit tidigare.

  • farman
    Mon 17 Aug 2020 05:52
    #86

    Tror att det fortfarande är både arbetskraft samt humanitära skäl
    Samt att ekonomin går rätt hygligt.

  • Anonym (E.)
    Mon 17 Aug 2020 06:23
    #87
    +2
    farman skrev 2020-08-17 05:52:50 följande:

    Tror att det fortfarande är både arbetskraft samt humanitära skäl
    Samt att ekonomin går rätt hygligt.


    Du har tredubbelt fel. Bor under en sten?
  • Mon 17 Aug 2020 07:01
    #88
    +2

    2022 är det val igen. Blir det Löööfven (eller som det verkar Isabella Lövin!) som styr landet efter det.......ja då är det bara att tugga i sig.....MEN jag har en svag förhoppning på ngt annat.

  • KKarat­e
    Mon 17 Aug 2020 07:01
    #89
    -1
    Anonym (E.) skrev 2020-08-17 00:30:12 följande:
    Tja varför får lämlar en masspsykos, och begår kollektivt självmord genom att gå rakt ut i ett stup? Det är samma fenomen. 

    Nja, kollektiva självmord är aldrig kollektiva självmord. Det är snarare en galen sadistpsykopat som mördar det folk som trott och eventuellt till och med dyrkat dem med hjälp av sina psykopatsadistiska vaktstyrkor. Något som liknar Sverige på pricken.


    en.wikipedia.org/wiki/Jonestown

  • Mon 17 Aug 2020 07:40
    #90
    -2
    Anonym (E.) skrev 2020-08-17 00:32:57 följande:

    Fast det är ju sant. Dels så går ju pengarna till invandrarnas försörjning, och dels så tar de upp platserna på sjukhusen, på vårdcentralen, på förlossningsavdelningen, på MVC och BVC, på förskolan och i skolan. Det är MÅNGA barn per familj som ska ha allt detta, samtidigt som samhället är dimensionerat till att kvinnor ska föda två barn var i genomsnitt... Inte konstigt då, att svenska kvinnor skickas runt mellan sjukhusen för att det inte finns plats, och ofta får föda i ett dike till slut...


    Så sjukvårdspengarna går till människor! Vad bra! Det är ju det de ska.

    Hur ska Sverige ta hand om sin åldrande befolkning utan invandring för övrigt?
  • Anonym (K)
    Mon 17 Aug 2020 08:00
    #91
    -1
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-08-16 23:45:05 följande:

    Kanon då kommer ju din röst att räknas som blank vid nästa val det tackar vi för så det är helt ok


    Tydligen så innebär detta alltså enligt vissa att jag röstar för invandring. Spelar ingen roll vad man röstar på, allt utom SD eller dylikt är "för invandring".
  • Anonym (Halle­luja)
    Mon 17 Aug 2020 09:04
    #92
    +1
    Anonym (K) skrev 2020-08-17 08:00:24 följande:
    Tydligen så innebär detta alltså enligt vissa att jag röstar för invandring. Spelar ingen roll vad man röstar på, allt utom SD eller dylikt är "för invandring".
    Liberalerna ligger under spärren och lär så förbli så därav är en röst på dom samma sak som blank svårare än så är det icke sen vore det bättre att våga se sanningen och rösta därefter men det lär väl icke inträffa
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?