• Anonym (Ingen rasist­. Ingen rasist tråd!)
    Sun 16 Aug 2020 13:18
    15188 visningar
    944 svar
    -4 +14
    944
    15188

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Mon 17 Aug 2020 10:13
    -1
    Anonym (Jjjkkk) skrev 2020-08-17 10:09:59 följande:

    Vart har du själv mer än "hört" att invandringen behövs för att det föds för få. Som ren fakta. Det stämmer ju inte.


    SCBs tabeller över demografin visar på en del tex.
  • Anonym ((R)ea­list)
    Mon 17 Aug 2020 10:26
    +2
    Jemp skrev 2020-08-17 09:56:39 följande:
    Så för att undvika utlandsfödda som arbetskraft ska vi importera arbetskraft? Är det din lösning? Hur hjälper det ens språket?
    Jag påpekade bara flyktinginvandringen inte är lösningen, den ger ingen arbetskraft att tala om. Trots det största flyktingmottagandet så behövs utländsk arbetskraft - samtidigt som flyktingarna inte jobbar i den utsträckningen som skulle behövas (eller kunna förväntas).

    Ett exempel på värdelös integration!

    Men, som man konstaterat i Filipstad; "? Det finns ingen efterfrågan på utrikesfödda analfabeter."
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mv1Pd/finns-ingen-efterfragan-pa-utrikesfodda-analfabeter

    Som jag tidigare påpekat, svenska integrationspolitiken är ett fiasko utan like. Att MP och vissa andra väljer att blunda för fakta är skrämmande. Vi måste få till en bättre integration, både för invandrarnas och svenskarnas skull.
  • Mon 17 Aug 2020 10:35
    -2 +2
    Anonym ((R)ealist) skrev 2020-08-17 10:26:03 följande:

    Jag påpekade bara flyktinginvandringen inte är lösningen, den ger ingen arbetskraft att tala om. Trots det största flyktingmottagandet så behövs utländsk arbetskraft - samtidigt som flyktingarna inte jobbar i den utsträckningen som skulle behövas (eller kunna förväntas).

    Ett exempel på värdelös integration!

    Men, som man konstaterat i Filipstad; "? Det finns ingen efterfrågan på utrikesfödda analfabeter."

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mv1Pd/finns-ingen-efterfragan-pa-utrikesfodda-analfabeter

    Som jag tidigare påpekat, svenska integrationspolitiken är ett fiasko utan like. Att MP och vissa andra väljer att blunda för fakta är skrämmande. Vi måste få till en bättre integration, både för invandrarnas och svenskarnas skull.


    Visst måste vi få till bättre integration! Vad fungerar bäst tror du?

    1) diskutera integration och engagera sig?

    2) misstänkliggöra invandrare, hindra arbete, minska incitamenten för integration?
  • Anonym (Jjjkk­k)
    Mon 17 Aug 2020 10:44
    +4
    Jemp skrev 2020-08-17 10:35:44 följande:

    Visst måste vi få till bättre integration! Vad fungerar bäst tror du?

    1) diskutera integration och engagera sig?

    2) misstänkliggöra invandrare, hindra arbete, minska incitamenten för integration?


    Och vad ska vi göra under tiden integrationen inte funkar? Låta fler komma hit?

    Det räcker inte bara med attityder.
  • Mon 17 Aug 2020 10:57
    -3
    Anonym (Jjjkkk) skrev 2020-08-17 10:44:13 följande:

    Och vad ska vi göra under tiden integrationen inte funkar? Låta fler komma hit?

    Det räcker inte bara med attityder.


    Vad gör du själv för integrationen?
  • Anonym ((R)ea­list)
    Mon 17 Aug 2020 10:58
    +3
    Jemp skrev 2020-08-17 10:35:44 följande:
    Visst måste vi få till bättre integration! Vad fungerar bäst tror du?

    1) diskutera integration och engagera sig?

    2) misstänkliggöra invandrare, hindra arbete, minska incitamenten för integration?
    Nuvarande modell fungerar bevisligen inte. Så vi måste diskutera integration!

    Medan vi arbetar på det måste vi dessutom ta hand om de akuta problem som vi redan har. För att kunna få lite andrum för detta arbete måste flyktingmottagandet minska under en period.

    När vi fått kontroll på situationen, inklusive en fungerande integrationspolitik, kan vi åter öka mottagningen.

    Hindra arbete? Menar du språkkrav på personal inom vård och omsorg? Samma krav ska ställas på all personal - svensk, finsk, somalisk eller afghansk.
  • Anonym (Jjjkk­k)
    Mon 17 Aug 2020 11:10
    +3
    Jemp skrev 2020-08-17 10:57:31 följande:

    Vad gör du själv för integrationen?


    Jag personligen vill inte att det ska komma hit för mkt folk, sen får du göra din tolkning hur du vill.

    Jag bor i Stockholm och här är skolorna överfulla, bostadsbrist, enorma nedskärningar i Stockholms kommun, bla i vården där jag jobbar.

    Men vad gör jag? Då jag inte bett om det är det heller inget jag känner större ansvar för vilket dom som orsakat detta har. Mina barn har många vänner med invandrarbakgrund, det är bra att dom integreras här med svenska barn och lär sig språket. Men förjäkligt när barnen tvingas flytta för att bostaden bara är tillfällig.

    Jag lever inte i nån låtsasvärld med skygglappar som vänstern gör och försöker inbilla andra att det funkar bra! Dom är mina barns vänner, mina grannar, mina kollegor. Till skillnad från många röda vänner jag har som bor i villaområden och sitter på nätet och "diskuterar" vad gör dom mer än det? Inget.
  • Anonym (U)
    Mon 17 Aug 2020 11:11
    Jag tror inte att NÅGON - inte ens miljöpartister - år 2020 med berått mod röstar FÖR invandring.

    Om vi med det menar "ökad invandringsvolym" och liknande.

    Men det finns gott om folk som röstar, av andra skäl, på partier som MP, S, V och C där ökad invandring är EN TYDLIG DEL av dessa partiers program.

    ALLA ser idag att invandringspolitiken har varit en katastrof de senaste 20-30 åren.

    Däremot har visa känslomässigt svårt att rösta för en AKTIV minskning av invandringsvolymerna.
  • Anonym (U)
    Mon 17 Aug 2020 11:14
    Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!) skrev 2020-08-16 13:55:36 följande:
    Detta är nog en god idé. Men samtidigt tänker jag att om man förklarar för sig så kanske tråden hamnar på topic ifrån personen som försökte ''styra'' tråden. Å andra sidan kanske det ändå är en saboterare som försöker låsa tråden.

    Så du kan nog ha en poäng som jag kanske väljer att följa rådet ändå. Tack!
    Finns aktiva partiarbetare här från partier till vänster som aktivt går in och saboterar den här typen av trådar.

    Svara dem inte. Ge dem inget syre.
  • Anonym (U)
    Mon 17 Aug 2020 11:18
    +3
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-16 17:39:46 följande:
    Jag skulle vilja korrigera ditt påstående om utsatta områden. Den gemensamma faktorn är inte invandrare utan socioekonomiskt utsatta, dvs det kan vara vilken nationalitet som helst. Det är de enda som har råd att bo där och det blir en ond cirkel för många människor. Man kanske inte ser sina möjligheter, hamnar i kriminalitet osv. Och oavsett om vi skulle sätta totalt stopp för invandring imorgon har vi ändå en rad problem vi måste bearbeta inom samhället för att alla ska må bra.
    Nej.

    De berömda undersökningarna som har gjorts visar att det skiljer, i samma område och med samma ekonomiska förutsättningar, mellan olika kulturer.

    Sydostasiater är ett typexempel på grupp som klarar sig bättre även om de har samma socioekonomiska låga status som andra grupper i samma utsatta område.
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?