• Anonym (Ingen rasist­. Ingen rasist tråd!)
    Sun 16 Aug 2020 13:18
    15459 visningar
    944 svar
    -4 +14
    944
    15459

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (U)
    Mon 17 Aug 2020 11:39
    +2
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-16 20:17:56 följande:
    Vad jag reagerat på är hur många gånger man pratat om tex sjukvård och skola och nästan varenda gång så vrider man iväg till att det är invandringen som är roten till problemet. Behöver inte diskutera det mer utan kolla själv nästa gång det är debatt på tv.
    Tom min halv SD kollega fick jag att skratta åt det.
    Anledningen till att man "vrider" det till att invandringen är problemet är att den enorma invadringen ÄR den överliggande faktor som för lång tid framöver kommer att styra ALLA områden i samhället.

    Det enkla är att se på ökade köer till vården och trägre i skolorna. När volymen mäninskor ökar och man inte har infrastrukturen att ta mot dessa - då blir det köer i vården.

    Ett annat exempel är de ökade kostnaderna för socialbidrag och andra bidrag till invandrare. De är inte självförsörjande och kommer till stor del aldrrig att bli det. Någonsin. Så kommunernas bidragsbugetar spräcks så de måste då dra in på annat, för andra medborgare, alternativt höja skatten.

    Senast i dagarna lyfts det fram att framtidens pensioner kommer att bli lägre, pga invadrarna. De får full pension men har inte betalat in til systemet. Då måste mindre inbetalda pengar fördelas på fler pensionärer (invadrare blir äldre de också) och då blir pensionerna automatiskt lägre.

    För att inte tala om den kulturella förändringen av Sverige. Den kan vi till viss del läsa om i kvällstidnignarna varenda dag ...

    Så anledningen till att invandringen alltid pekas ut är för att invadringen och dess kostnader, på riktigt, är den faktor som ligger över och styr allt annat i samhället.

    .
  • Mon 17 Aug 2020 11:44
    -1
    Anonym (U) skrev 2020-08-17 11:20:15 följande:

    Du kan ju rösta blankt. Du måste inte stödja partier som vill ÖKA invandringen.


    Vad tror du skulle hjälpas genom att rösta blankt?
  • Mon 17 Aug 2020 11:46
    -3
    Anonym (U) skrev 2020-08-17 11:39:52 följande:

    Anledningen till att man "vrider" det till att invandringen är problemet är att den enorma invadringen ÄR den överliggande faktor som för lång tid framöver kommer att styra ALLA områden i samhället.

    Det enkla är att se på ökade köer till vården och trägre i skolorna. När volymen mäninskor ökar och man inte har infrastrukturen att ta mot dessa - då blir det köer i vården.

    Ett annat exempel är de ökade kostnaderna för socialbidrag och andra bidrag till invandrare. De är inte självförsörjande och kommer till stor del aldrrig att bli det. Någonsin. Så kommunernas bidragsbugetar spräcks så de måste då dra in på annat, för andra medborgare, alternativt höja skatten.

    Senast i dagarna lyfts det fram att framtidens pensioner kommer att bli lägre, pga invadrarna. De får full pension men har inte betalat in til systemet. Då måste mindre inbetalda pengar fördelas på fler pensionärer (invadrare blir äldre de också) och då blir pensionerna automatiskt lägre.

    För att inte tala om den kulturella förändringen av Sverige. Den kan vi till viss del läsa om i kvällstidnignarna varenda dag ...

    Så anledningen till att invandringen alltid pekas ut är för att invadringen och dess kostnader, på riktigt, är den faktor som ligger över och styr allt annat i samhället.

    .


    Nej invandringens kostnader styr inte "allt annat" i samhället.

    Och om nu sd mfl är så måna om välfärden, varför är det då samma partier som vill minska den och minska skatteintäkterna?

    Vilken kulturell förändring är du orolig för?
  • Anonym (Tuppi­s)
    Mon 17 Aug 2020 11:54
    -2
    Anonym (U) skrev 2020-08-17 11:39:52 följande:

    Anledningen till att man "vrider" det till att invandringen är problemet är att den enorma invadringen ÄR den överliggande faktor som för lång tid framöver kommer att styra ALLA områden i samhället.

    Det enkla är att se på ökade köer till vården och trägre i skolorna. När volymen mäninskor ökar och man inte har infrastrukturen att ta mot dessa - då blir det köer i vården.

    Ett annat exempel är de ökade kostnaderna för socialbidrag och andra bidrag till invandrare. De är inte självförsörjande och kommer till stor del aldrrig att bli det. Någonsin. Så kommunernas bidragsbugetar spräcks så de måste då dra in på annat, för andra medborgare, alternativt höja skatten.

    Senast i dagarna lyfts det fram att framtidens pensioner kommer att bli lägre, pga invadrarna. De får full pension men har inte betalat in til systemet. Då måste mindre inbetalda pengar fördelas på fler pensionärer (invadrare blir äldre de också) och då blir pensionerna automatiskt lägre.

    För att inte tala om den kulturella förändringen av Sverige. Den kan vi till viss del läsa om i kvällstidnignarna varenda dag ...

    Så anledningen till att invandringen alltid pekas ut är för att invadringen och dess kostnader, på riktigt, är den faktor som ligger över och styr allt annat i samhället.

    .


    Om vi ser till att de som kommer hit får utbildning så fort som möjligt så kommer de ut i arbetslivet och börjar bidra för det vill de flesta. Svårare än så är det inte.
  • Mon 17 Aug 2020 13:01
    +3
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-17 11:54:25 följande:
    Om vi ser till att de som kommer hit får utbildning så fort som möjligt så kommer de ut i arbetslivet och börjar bidra för det vill de flesta. Svårare än så är det inte.
    Och VARFÖR görs inte det om det är så "enkelt"? Åren går och jag skulle vilja påstå att väldigt lite händer. Skatt på plastpåsar hjälper ju inte?
  • Anonym (U)
    Mon 17 Aug 2020 13:17
    +3
    Jemp skrev 2020-08-17 11:44:18 följande:
    Vad tror du skulle hjälpas genom att rösta blankt?
    Om man inte vill stödja SD kan man ju åtminstone låta bli att stödja partier som vill ÖKA invadringen. Alltid något.
    Jemp skrev 2020-08-17 11:46:52 följande:
    Nej invandringens kostnader styr inte "allt annat" i samhället.
    Jo, det gör den. Invandringen som den ser ut idag är en förlustaffär för samhället, det finns det ingen oenighet om inom forskningen.

    Hur stor den förlusten är varierar beroende på mätning men en vanligt förekommande siffra är 2% av BNP, dvs runt 100 miljarder om året i nuläget.

    Dessa 100 miljarder måste tas från något annat. Skola, äldrevården, polisen, socialtjänsten, gator, vägar ...
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-17 11:54:25 följande:
    Om vi ser till att de som kommer hit får utbildning så fort som möjligt så kommer de ut i arbetslivet och börjar bidra för det vill de flesta. Svårare än så är det inte.
    Det är förstås en tanke i teorin men det har ju visat sig inte fungera i paktiken. De är inte så att det INTE ges insatser redan idag för att få invandrarna i arbete. Det är bara det att dessa insatser i praktiken varit värdelösa.

    Arbetslösheten är idag ett etniskt fenomen och den kommer bara att öka som sådant.

    Som Reinfeldt sa: "Om man tittar på etniska svenskar mitt i livet så har vi mycket låg arbetslöshet,"

    Vill du verkligen försvara invandringsvolymerna med att "vi får ut dem i arbete" så måste du gå den Centerpartistiska vägen - låglönejobb, noll anställningtrygghet osv. Det vill säga riva hela den svenska modellen.

    Då, KANSKE, du kan få invandrarna i arbete.

    Men även då behöver vi börja med de invandrare som redan finns här. INNAN vi tar hit nya.

    .
  • Mon 17 Aug 2020 13:27
    -2
    Anonym (U) skrev 2020-08-17 13:17:25 följande:

    Om man inte vill stödja SD kan man ju åtminstone låta bli att stödja partier som vill ÖKA invadringen. Alltid något.Jo, det gör den. Invandringen som den ser ut idag är en förlustaffär för samhället, det finns det ingen oenighet om inom forskningen.

    Hur stor den förlusten är varierar beroende på mätning men en vanligt förekommande siffra är 2% av BNP, dvs runt 100 miljarder om året i nuläget.

    Dessa 100 miljarder måste tas från något annat. Skola, äldrevården, polisen, socialtjänsten, gator, vägar ...Det är förstås en tanke i teorin men det har ju visat sig inte fungera i paktiken. De är inte så att det INTE ges insatser redan idag för att få invandrarna i arbete. Det är bara det att dessa insatser i praktiken varit värdelösa.

    Arbetslösheten är idag ett etniskt fenomen och den kommer bara att öka som sådant.

    Som Reinfeldt sa: "Om man tittar på etniska svenskar mitt i livet så har vi mycket låg arbetslöshet,"

    Vill du verkligen försvara invandringsvolymerna med att "vi får ut dem i arbete" så måste du gå den Centerpartistiska vägen - låglönejobb, noll anställningtrygghet osv. Det vill säga riva hela den svenska modellen.

    Då, KANSKE, du kan få invandrarna i arbete.

    Men även då behöver vi börja med de invandrare som redan finns här. INNAN vi tar hit nya.

    .


    Om man tycker invandringen är den enda frågan så.

    Så 2% av BNP är den enskilda faktorn som styr ekonomin mest?

    Hur menar du att arbetslöshet är ett etniskt fenomen?
  • Anonym (Jjjkk­k)
    Mon 17 Aug 2020 14:00
    +3
    Jemp skrev 2020-08-17 11:46:52 följande:

    Nej invandringens kostnader styr inte "allt annat" i samhället.

    Och om nu sd mfl är så måna om välfärden, varför är det då samma partier som vill minska den och minska skatteintäkterna?

    Vilken kulturell förändring är du orolig för?


    Har du nån som helst aning hur mycket invandringen kostar samhället??

    Varför är ni så omedvetna och blundar för detta??
  • Akidok­i
    Mon 17 Aug 2020 14:12
    -1
    Anonym (Jjjkkk) skrev 2020-08-17 14:00:08 följande:

    Har du nån som helst aning hur mycket invandringen kostar samhället??

    Varför är ni så omedvetna och blundar för detta??


    Berätta.

    Exakt vad kostar invandringen samhället?
  • Anonym (Halle­luja)
    Mon 17 Aug 2020 14:23
    +1
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-17 11:54:25 följande:
    Om vi ser till att de som kommer hit får utbildning så fort som möjligt så kommer de ut i arbetslivet och börjar bidra för det vill de flesta. Svårare än så är det inte.
    ??Imponerad detta du skriver måste ju vara en kanonlösning att ingen försökt detta förut...lika bra att tillägga detta är med ironi skrivet 
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?