• Anonym (Ingen rasist­. Ingen rasist tråd!)
    Sun 16 Aug 2020 13:18
    15444 visningar
    944 svar
    -4 +14
    944
    15444

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Mon 19 Oct 2020 20:51
    Flash Gordon skrev 2020-10-19 17:20:26 följande:
    Det är det sista de har kvar. Den egen-påtagna känslan av att vara överlägsen.

    I små tighta grupper kan de värma varandra med den känslan.

    Håll upp en spegel framför dig och säg det igen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (+)
    Thu 22 Oct 2020 19:11
    nihka skrev 2020-10-19 20:47:54 följande:

    OK. Så en massa kloka människor som står bakom en massa "stollepellar". Låter förtroendeingivande, eller inte


    Det är enormt mycket lättare att avancera inom SD jämfört med andra partier.
  • Thu 22 Oct 2020 19:20
    Anonym (+) skrev 2020-10-22 19:11:43 följande:
    Det är enormt mycket lättare att avancera inom SD jämfört med andra partier.
    Du menar att de ansvariga i toppen inte kan eller vill stoppa nazister, rasister och annat som har fattat kärlek till SD och vill göra karriär inom SD..
  • Anonym (+)
    Thu 22 Oct 2020 19:41
    Padirac skrev 2020-10-22 19:20:42 följande:

    Du menar att de ansvariga i toppen inte kan eller vill stoppa nazister, rasister och annat som har fattat kärlek till SD och vill göra karriär inom SD..


    Jo, SD har nolltolersns gentemot dessa människor till skillnad från S som låter islamister fritt härja inom partiet. Läs om SSU i Skåne.
  • Thu 22 Oct 2020 22:14
    Anonym (+) skrev 2020-10-22 19:41:33 följande:
    Jo, SD har nolltolersns
    Javisst. Och grisar kan flyga
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Ingen rasist­. Ingen rasist tråd!) Trådstartaren
    Fri 23 Oct 2020 06:31

    Ni människor som befinner er i 40-50+ åldern och fortfarande väljer att rösta på Vänstern/generös invandring.

    Kan ni förklara er?

    För visst måste ni märka vilka otrolig explosioner som förekommer mer än vanligt den senaste tiden. Gärningsmännen inom brottsstatistiken är oftast människor med invandrarbakgrund.

    Att på antsalten så är det många människor med invandrrbakgrund + att i dagsläget har det kommit till att fängelserna är fulla. Kan inte det säga något?

    Anledningen till varför jag främst vänder mig till er (Personer 40+) i just denna inlägg bara. Beror på att för 20-30 år sedan så förekom det brottslingar, men inte så katastrofalt som det är nu. På 80-talet var det tryggt. 90-talet började oroligheten dyka upp men på 00-talet började återigen övergå till ett stabilt samhället, vill jag minnas.

    Men efter bara åtta år sedan kanske, så blev det enorm oroligt igen och fler utsatta områden dök upp m.m.

    Därefter har det hållit sig med oroligheterna.

    Vad säger ni? Varför tycker ni fortfarande att generös invandring är något bra? Varför istället inte fokusera på integrationen. Nej, man gör inte både och/lika mycket.

  • Fri 23 Oct 2020 08:42
    -1
    Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!) skrev 2020-10-23 06:31:21 följande:
    Ni människor som befinner er i 40-50+ åldern och fortfarande väljer att rösta på Vänstern/generös invandring.

    Kan ni förklara er?

    För visst måste ni märka vilka otrolig explosioner som förekommer mer än vanligt den senaste tiden. Gärningsmännen inom brottsstatistiken är oftast människor med invandrarbakgrund.

    Att på antsalten så är det många människor med invandrrbakgrund + att i dagsläget har det kommit till att fängelserna är fulla. Kan inte det säga något?

    Anledningen till varför jag främst vänder mig till er (Personer 40+) i just denna inlägg bara. Beror på att för 20-30 år sedan så förekom det brottslingar, men inte så katastrofalt som det är nu. På 80-talet var det tryggt. 90-talet började oroligheten dyka upp men på 00-talet började återigen övergå till ett stabilt samhället, vill jag minnas.

    Men efter bara åtta år sedan kanske, så blev det enorm oroligt igen och fler utsatta områden dök upp m.m.

    Därefter har det hållit sig med oroligheterna.

    Vad säger ni? Varför tycker ni fortfarande att generös invandring är något bra? Varför istället inte fokusera på integrationen. Nej, man gör inte både och/lika mycket.
    Du minns fel
  • Anonym (+)
    Fri 23 Oct 2020 08:46
    Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!) skrev 2020-10-23 06:31:21 följande:

    Ni människor som befinner er i 40-50+ åldern och fortfarande väljer att rösta på Vänstern/generös invandring.

    Kan ni förklara er?

    För visst måste ni märka vilka otrolig explosioner som förekommer mer än vanligt den senaste tiden. Gärningsmännen inom brottsstatistiken är oftast människor med invandrarbakgrund.

    Att på antsalten så är det många människor med invandrrbakgrund + att i dagsläget har det kommit till att fängelserna är fulla. Kan inte det säga något?

    Anledningen till varför jag främst vänder mig till er (Personer 40+) i just denna inlägg bara. Beror på att för 20-30 år sedan så förekom det brottslingar, men inte så katastrofalt som det är nu. På 80-talet var det tryggt. 90-talet började oroligheten dyka upp men på 00-talet började återigen övergå till ett stabilt samhället, vill jag minnas.

    Men efter bara åtta år sedan kanske, så blev det enorm oroligt igen och fler utsatta områden dök upp m.m.

    Därefter har det hållit sig med oroligheterna.

    Vad säger ni? Varför tycker ni fortfarande att generös invandring är något bra? Varför istället inte fokusera på integrationen. Nej, man gör inte både och/lika mycket.


    Pratas mycket om integration men inget om hur man ska integrera de som inte vill bli integrerade.
  • Anonym (Ingen rasist­. Ingen rasist tråd!) Trådstartaren
    Fri 23 Oct 2020 08:49
    Padirac skrev 2020-10-23 08:42:39 följande:
    Du minns fel
    Att det var tryggt i början av 2000? Jo, jag bodde på ett tryggare område på den tiden och det var lite mer stabilare än 2008. Därefter har det eskalerat drastisk.
  • Fri 23 Oct 2020 10:05
    -1 +1
    Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!) skrev 2020-10-23 06:31:21 följande:
    Ni människor som befinner er i 40-50+ åldern och fortfarande väljer att rösta på Vänstern/generös invandring.

    Kan ni förklara er?

    För visst måste ni märka vilka otrolig explosioner som förekommer mer än vanligt den senaste tiden. Gärningsmännen inom brottsstatistiken är oftast människor med invandrarbakgrund.

    Att på antsalten så är det många människor med invandrrbakgrund + att i dagsläget har det kommit till att fängelserna är fulla. Kan inte det säga något?

    Anledningen till varför jag främst vänder mig till er (Personer 40+) i just denna inlägg bara. Beror på att för 20-30 år sedan så förekom det brottslingar, men inte så katastrofalt som det är nu. På 80-talet var det tryggt. 90-talet började oroligheten dyka upp men på 00-talet började återigen övergå till ett stabilt samhället, vill jag minnas.

    Men efter bara åtta år sedan kanske, så blev det enorm oroligt igen och fler utsatta områden dök upp m.m.

    Därefter har det hållit sig med oroligheterna.

    Vad säger ni? Varför tycker ni fortfarande att generös invandring är något bra? Varför istället inte fokusera på integrationen. Nej, man gör inte både och/lika mycket.
    Det har skett en gradvis tillvänjning. Folk ser/minns knappt längre bak än två-tre år.

    Brytet i invnandringen kom på 80-talet. Från att ha dominerats av arbetskraftsinvadring till att dominieras av "flyktingar" - med eller utan verkliga flyktingskäl.

    Arbetskraftsinvandringen finansierade delvis sig självt och det fanns en någorlunda fungerande integration av finnar och jugoslaver. 

    Invandringen efter det däremot, den samlades bara ihop i dagens No-Go-zoner och byggde på och byggde på ... Sedan hör det ju till saken att problemen syns ju inte med en gång. Det krävs en viss kritisk massa för att folk ska reagera. Men då är det ju så dags ...
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?