• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Flash Gordon
    Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!) skrev 2020-11-04 17:00:01 följande:
    Jag klandrar inte dessa två. Stackarna tror säkert att de kommer bli utslängda om SD får makten. Det är klart att de vill stanna kvar här och är oroliga för deras makt!

    Felet ligger hos andra politiker som hjärntvättar sina väljare att SD är lika med farlig rasistisk parti.

    Här är det en kille som verkar gilla och respektera oss! Skrattande
    " target="_blank">

    Om du inte visste om det så är den ena av dessa två kvinnor socialdemokratisk kommunpolitiker från Sollentuna och den andra enligt uppgift en kvinna som inte bor i Sverige.

    De åtalades senare men jag vet inte om de dömdes

    www.mitti.se/nyheter/s-politiker-ska-ha-rivit-ner-sds-valaffischer/lmsce!5712421/
    www.dn.se/sthlm/s-politiker-atalas-rev-ner-sd-affischer/
  • Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)
    Flash Gordon skrev 2020-11-13 10:37:37 följande:
    Om du inte visste om det så är den ena av dessa två kvinnor socialdemokratisk kommunpolitiker från Sollentuna och den andra enligt uppgift en kvinna som inte bor i Sverige.

    De åtalades senare men jag vet inte om de dömdes

    www.mitti.se/nyheter/s-politiker-ska-ha-rivit-ner-sds-valaffischer/lmsce!5712421/
    www.dn.se/sthlm/s-politiker-atalas-rev-ner-sd-affischer/
    Oj då! Tack för info; för det var mer än vad jag visste. Jag trodde det var bara vanliga migranter som hade som sagt blivit lurade om att SD är farliga rasister som kommer ta bort alla människor med utländsk bakgrund
  • Flash Gordon
    Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!) skrev 2020-11-13 10:45:42 följande:
    Oj då! Tack för info; för det var mer än vad jag visste. Jag trodde det var bara vanliga migranter som hade som sagt blivit lurade om att SD är farliga rasister som kommer ta bort alla människor med utländsk bakgrund
    Nä, det är en Socialdemokartisk politiker och hon anser att hon har rätten att bete sig som hon gör. Och hon applåderas för det.

    Identitetspolitik. Vänster. Woke.

    Allt det som tagit Sverige till där vi är idag.

    Det tillstånd tillräckligt många sitter fast i för att fortsätta rösta på samma sätt, med samma resultat som följd.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-11-13 10:54:38 följande:
    Nä, det är en Socialdemokartisk politiker och hon anser att hon har rätten att bete sig som hon gör. Och hon applåderas för det.

    Identitetspolitik. Vänster. Woke.

    Allt det som tagit Sverige till där vi är idag.

    Det tillstånd tillräckligt många sitter fast i för att fortsätta rösta på samma sätt, med samma resultat som följd.
    Känns ju hur jobbigt som helst för dig att det fler än ett parti att rösta på
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (+)
    Tommy2 skrev 2020-11-14 14:57:31 följande:

    Visst är det en dålig dag för rättsväsendet?


    Tänker på hur offren mår idag. Endast 19 % av våldtäktsmän med utländskt medborgarskap utvisas.
  • Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)
    Tommy2 skrev 2020-11-14 14:57:31 följande:

    Visst är det en dålig dag för rättsväsendet?


    Hur kommer dessa offer mår efteråt då?! De får straff och sen då? Offret får väl psykiskt så som fysiskt vård. Men chocken och traumat kanske varar för resten av livet...Fy faaan....Så beklagligt. Och så är det dårar som skriver att det inte sker så jättemycket brott som vi ''rasister'' vill tro på. Nej, fy fasiken alltså! Vi vill ha minskad invandring och skärpta straff av en anledning. Inte för att vi är ''rasister''!
    Anonym (+) skrev 2020-11-14 15:16:31 följande:
    Tänker på hur offren mår idag. Endast 19 % av våldtäktsmän med utländskt medborgarskap utvisas.
    Varför är det svårt att utvisa folk?! Är det inte meningen att vi har invandring av egoistiska skäl, så som att vi har förväntningar av att få arbetskraft. Ger dessa invandrare en tyngd för landet, så skall det vara enkelt att utvisa. Uppenbarligen kan de inte bete sig!

    DET RÄCKER NU LIKSOM!!!


    Tommie Lindh, Wilma Andersson, dessa två unga flickor. Nej..Nej..Vi är inte rasister! Vi vill beskydda vårt folk! Landet har blivit oerhört oroligt och oroligtheten kommer att fortsätta...
  • Padirac
    Tommy2 skrev 2020-11-17 07:37:37 följande:
    Skulle en svensk kvinna acceptera något liknande?
    Det verkar som att mannens första fru inte accepterade detta, däremiot verkar hans andra fru ha accepterat att gifta sig med någon som redan var gift.

    Vilken av kvinnorna menar du?
  • Anonym (Tuppis)

    Tar absolut inga brottslingar i försvar nu, tvärtom. Men jag kollade upp en artikel tidigare varifrån den kom och hittade att Kenth Ekerot (tror att han var anställd, kanske delägare?) i den nyhetsbyrån. Så en fråga då, är det ok att ha svenskt ursprung och begå dessa handlingar eftersom det knappt står något om det och här finns inte heller några länkar till det...Och kom nu inte och säg att det inte händer, har för mycket insyn i socialtjänstens verksamhet på orten där jag bor

  • Tommy2

    Nu riskerar både Polen och Ungern att kastas ur EU då dom inte är för en generös flyktingpolitik. Så någon som tror att det ens kommer att hända?

  • Padirac
    Tommy2 skrev 2020-11-22 12:25:01 följande:
    Nu riskerar både Polen och Ungern att kastas ur EU då dom inte är för en generös flyktingpolitik. Så någon som tror att det ens kommer att hända?
    artikeln i Sveriegs radio ger en kompletterande bild från den SVT-artikel du länkar till

    sverigesradio.se/artikel/7604459

    "Europaparlamentet är medlagstiftare och måste godkänna EU:s budget Enligt både Tomas Tobé och Helene Fritzon så är parlamentet inte beredd att backa en millimeter i frågan om att länder för att få EU-bidrag måste respektera rättsstatens principer och EU:s demokratiska värderingar.

    Nu höjs också röster för att Ungern och Polen helt enkelt måste lämna EU.


    – Ingen av oss vill ju trycka Ungern och Polen om vi drar detta hela vägen ut, ytterst att man helt enkelt skulle ifrågasätta om de hör hemma i Europasamarbetet. Men det finns gränser, säger Tomas Tobé."

Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?