• Anonym (sara)
    Thu 20 Aug 2020 12:02
    3441 visningar
    3 svar
    3
    3441

    Granne som smäller hårt i dörrar 100 ggr/dygn.

    Jag vet inte riktigt var jag ska vända mig så jag frågar här.

    Vi har en ung manlig granne som nyss flyttat in bredvid oss, han smäller alltså hårt i dörrar både i ytterdörren och inne i lägenheten. Han gör även detta nattetid, och det är inte som när man råkar stänga dörren för hårt, utan han står och håller dörren och slår den hårt om och om igen. Det vibrerar i hela vår lägenhet och man vaknar flera gånger varje natt pga det.

    Presenterade mig och frågade honom till sist varför han gör så, om det är något fel på dörren, vilket han sa att det var. Jag sa att han borde kontakta värden och be dem fixa dörren, han sa att han gjort det.

    Men jag märkte även att något är lite annorlunda med honom, han verkar ha intellektuellt funktionshinder av något slag.

    Efter detta slutade han slå i ytterdörren, men nu slår han inne i lägenheten i dörrarna där hela tiden. Vad ska jag göra? Jag klarar inte av att inte få sova på nätterna, och jag tror han blivit placerad av kommunen i lägenheten då den aldrig legat ute till uthyrning. Han verkar inte ha boendestöd eller liknande, utan verkar bara vara hemma ensam.

  • Svar på tråden Granne som smäller hårt i dörrar 100 ggr/dygn.
  • Anonym (Stugs­ittare­)
    Thu 20 Aug 2020 12:04
    #1
    +1

    Prata med hyresvärden om att du inte kan sova pga dörrsmällandet.

  • Anonym (sara) Trådstartaren
    Thu 20 Aug 2020 12:12
    #2
    Anonym (Stugsittare) skrev 2020-08-20 12:04:11 följande:

    Prata med hyresvärden om att du inte kan sova pga dörrsmällandet.


    Ja, ska göra det, men tror inte det kommer att ge något resultat snabbt då jag har erfarenhet av en liknande placering i ett annat hus, där en kvinna hade psykos och skrek hela nätterna och hade tv.n på högt, hon var också placerad i lägenheten av soc. Vi anmälde hennes situation till barn och familj då hon hade ett litet barn, ändå tog det ett halvår innan hon slutade skrika och barnet bodde där hela tiden. Den lägenheten bodde bara sk placeringar, killen innan bankade i väggarna och skrek hora håll käften om mina barn lekte eller hördes (då 5 år och 6 månader). Det gick snabbare för dem att flytta honom, men ändå flera månader. 

    Jag kanske haft en himla otur.

    Tycker det känns konstigt att personer som uppenbart behöver stöd, inte får det.
  • Anonym (Stugs­ittare­)
    Thu 20 Aug 2020 12:38
    #3
    Anonym (sara) skrev 2020-08-20 12:12:08 följande:
    Tycker det känns konstigt att personer som uppenbart behöver stöd, inte får det.
    Jag håller med om det. Underliga prioriteringar i dagens samhälle.

Svar på tråden Granne som smäller hårt i dörrar 100 ggr/dygn.