• Tue 25 Aug 2020 10:46
    10559 visningar
    10 svar
    10
    10559

    Är det någon som varit på Olga Fertility Clinic som är mindre nöjd?

    Jag har bara hittat positiva omdömen på nätet och tycker de ger ett mycket gott intryck. Men skulle gärna också vilja höra om det är någon som har haft en mindre lyckad behandling där. Eller om det finns något som de är mindre bra på. Tackar för er feedback på förhand! (Tillåter anonyma svar så ingen ska känna sig uthängd.)

  • Svar på tråden Är det någon som varit på Olga Fertility Clinic som är mindre nöjd?
  • Sat 29 Aug 2020 19:40
    #1
    +1

    Hej!

    Har bara hört gott om dem. Har en gammal vän som varit där och som är supernöjd (hade fått dåliga besked och resultat på andra kliniker innan). Jag själv skulle nog valt att gå dit direkt ist för alla behandlingar i Sverige. Nu är jag ju gravid ändå, men känner mer tillit till de i Ryssland. De arbetar på ett helt annat sätt iaf.

    Hoppas att det går bra för dig. :)

  • bellis­2
    Sun 30 Aug 2020 14:27
    #2

    Det finns ingen klinik som grejar alla fall. Det måste man ha klart för sig. När jag var där var det en kvinna, 43 år som de skulle testa tredje och sista gången med sina egna ägg. Jag valde att testa endast en gång med mina egna ägg fastän jag hade en gång till men jag orkade bara inte gå igenom processen en gång till med eventuell besvikelse.

    De låter en testa om man har lågt amh-värde, den chansen skulle man inte få i Sverige utan man nekas IVF då. För vissa går det för andra inte. Är det någon klinik som kan greja olika svåra fall så är det Olga-kliniken.

    Patienter som varit på olika kliniker i över tio års har Olga-kliniken kunnat hjälpa.
     
    Den här berättelsen säger mycket:
    olgafertilityclinic.com/en/team/co-founders/dr-elena-lapina/

  • Tue 1 Sep 2020 08:15
    #3

    Tack för era svar. Jo, jag har läst om Elena Lapina tidigare. Personalen verkar mycket kompetent.

  • Anonym (Anony­ma)
    Sun 22 Nov 2020 07:05
    #4

    Tror jag kommer att åka till dem Olga kliniken i december alt januari för att se, själv. Tror inte att min partner orkar följa med.

  • Sun 22 Nov 2020 07:47
    #5

    Har bara hört positivt om dem, på nätet och av vän som behandlades där.

  • Fri 9 Jul 2021 23:39
    #6

    Hej

    Trådem är lite gammal nu kanske men är det nån av som varit till St:Peteesburg med Olga? Hur har det gått?

  • Sun 11 Jul 2021 22:07
    #7
    +1

    Jag har varit där själv nu. Och vi är väldigt nöjda. Gravid på första försöket och mycket bra och snabb service och återkoppling hela tiden, till och med på helgen om det är någorlunda akut. Vissa delar av en fertilitetsbehandling kan ju vara jobbiga men de gjorde verkligen allt för att underlätta processen.

  • Mon 12 Jul 2021 13:50
    #8
    +1
    vårsommarhöstvinter skrev 2021-07-11 22:07:11 följande:

    Jag har varit där själv nu. Och vi är väldigt nöjda. Gravid på första försöket och mycket bra och snabb service och återkoppling hela tiden, till och med på helgen om det är någorlunda akut. Vissa delar av en fertilitetsbehandling kan ju vara jobbiga men de gjorde verkligen allt för att underlätta processen.


    Hej! Till att börja med grattis!

    Vad hade du för problematik och antal samt typ av behandlingar innan om några, om det går bra att jag frågar?
  • Tue 17 Aug 2021 20:02
    #9
    vårsommarhöstvinter skrev 2021-07-11 22:07:11 följande:

    Jag har varit där själv nu. Och vi är väldigt nöjda. Gravid på första försöket och mycket bra och snabb service och återkoppling hela tiden, till och med på helgen om det är någorlunda akut. Vissa delar av en fertilitetsbehandling kan ju vara jobbiga men de gjorde verkligen allt för att underlätta processen.


    Hej vet inte om du hänger här längre men om du gör. Blev du gravid på egna ägg och spermier eller var något donation?

    Ser att de har blandade paket med egna ägg och donation.
  • Anonym (Olga klinik­)
    Tue 8 Aug 2023 18:47
    #10

    Själv varit på Olga kliniken. 


    måste säga att det är ingen skillnad jämfort med andra kliniker i Europa. De kanske är bra på ÄD men ivf med egna ägg - likadant om inte sämre resultat än sverige/ Europa. sen att åka dit nu tiden är riskabel. inga andra kliniken i sverige vill jobba med de blir då svårt med läkemedel. sen har de konstigt atityd att de slutar svarar om man ifrågasätter. Rekommenderar EJ. 

Svar på tråden Är det någon som varit på Olga Fertility Clinic som är mindre nöjd?