• Tue 25 Aug 2020 18:02
    1800 visningar
    5 svar
    5
    1800

    Ivf-kliniker i Tjeckien

    Är det någon som har erfarenheter av kliniker i Tjeckien och vet om någon är BRA på hysteroskopier? Vi vill göra hysteroskopi, ERA-test och karyotyping. Vi har gjort en hysteroskopi i Sverige men har hört att de är mycket bättre i vissa andra länder så vi tänkte åka till Ryssland egentligen, men det är så krångligt och dyrt att resa dit just nu. Tjeckien verkar mycket lättare. Vet att någon klinik i Grekland är bra också men tyckte det verkade svårt att resa dit också just nu.

    Input tas tacksamt emot!


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Svar på tråden Ivf-kliniker i Tjeckien
  • Tue 25 Aug 2020 19:27
    #1

    Vilka har du kollat med? Vet inte exakt vad min gamla klinik erbjuder, men det var i vart fall Unica. Finns numer även i Prag.

  • Wed 26 Aug 2020 08:00
    #2
    Jag är bara jag skrev 2020-08-25 19:27:13 följande:

    Vilka har du kollat med? Vet inte exakt vad min gamla klinik erbjuder, men det var i vart fall Unica. Finns numer även i Prag.


    Jag har mest pratat med Gennet men vet inte om de är BRA eller inte... Väldigt trevlig koordinator iaf! Har nog haft lite kontakt med Unica också i våras. Tyckte du att de var bra i allmänhet?

    Har tittat på Reprofit, Fertilityport och Prague fertility center också tror jag men inte tagit kontakt. Annars kanske jag skippar en till hysteroskopi tills vidare och gör era testet och karyotyp.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Wed 26 Aug 2020 09:02
    #3

    Vi gjorde vår embryodonation på Gennet och var mycket nöjda, från första mejlet till insättningen. Men jag har inte gjort någon hysteroskopi där. Men de var proffsiga och hade känt mig trygg att göra det där. Sedan har vi dock skickat min man på immunologisk utredning osv hos de. De hade den största immun/urokompetens vad jag kunde läsa mig till. Så vi fick mycket mer info efteråt än vad vi hade fått tidigare. Sedan gick vi inte vidare med infon ändå då vi ändå redan satte in ett donerat embryo som fäste. Men inför framtiden var det bra.

    Utom Gennet hade jag känt mig trygg på UNICA men där pratade läkaren vi hade kontakt med bara tjeckiska och någon tolkade. Det gillade jag inte så mycket. På Gennet pratade min läkare perfekt engelska. 

    Min mejlkontakt med Reprofit var inte alls bra. 


    Embryodonation 2020 - BF 22/10
  • Wed 26 Aug 2020 12:48
    #4
    Limarie skrev 2020-08-26 09:02:27 följande:

    Vi gjorde vår embryodonation på Gennet och var mycket nöjda, från första mejlet till insättningen. Men jag har inte gjort någon hysteroskopi där. Men de var proffsiga och hade känt mig trygg att göra det där. Sedan har vi dock skickat min man på immunologisk utredning osv hos de. De hade den största immun/urokompetens vad jag kunde läsa mig till. Så vi fick mycket mer info efteråt än vad vi hade fått tidigare. Sedan gick vi inte vidare med infon ändå då vi ändå redan satte in ett donerat embryo som fäste. Men inför framtiden var det bra.

    Utom Gennet hade jag känt mig trygg på UNICA men där pratade läkaren vi hade kontakt med bara tjeckiska och någon tolkade. Det gillade jag inte så mycket. På Gennet pratade min läkare perfekt engelska. 

    Min mejlkontakt med Reprofit var inte alls bra. 


    Tack! Intressant att de är bra på immunologiska utredningar också, kan också vara aktuellt.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Wed 26 Aug 2020 13:56
    #5

    Vi är mycket nöjda med Unica eftersom vi faktiskt fick barn via dom. Glad Alla läkare kunde engelska, en hade tom bott i USA. Mycket angelägna om att ge rätt mediciner och doser.

Svar på tråden Ivf-kliniker i Tjeckien