• Anonym (Anony­m)
    Wed 26 Aug 2020 12:45
    410 visningar
    7 svar
    -1 +1
    7
    410

    Borde män få rösta?

    Så ett you-tube klipp med en man som ansåg att män inte borde få rösta.

    Anledningen till det var att överlag så styrs män av känslor och således röstar därefter , även att män är mer egoistiska än kvinnor och ser till det bästa för sig och/eller sina barn.

    Medans kvinnor är mer logiska och således röstar för vad som är bäst för samhället.

    Jag är kvinna och håller med , ju mer jag tänker på det och erfarenheten av att höra och veta vad män i närhet röstar,tycker och tänker.

    Vad tycker du ?

  • Svar på tråden Borde män få rösta?
  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 26 Aug 2020 13:24
    #1

    jag håller med, min sambo har röstat på allt från vänstern (för gudrun schyman var en häftig kvinna) till moderaterna (för jag tjänar pengar). han är alldeles för lättpåverkad av  allt från reklam till intervjuer på TV, om en journalist skulle intervjua typ Usama bin Ladin (om han nu levde) skulle han kunna ta hans ord som sanning. 

    Han röstar samma i kommunval som i riksdagsvalet trots att jag ibland upplyser honom om vilka representanter han då väljer (vilket han ju inte vet då han inte är ett dugg insatt).

    Han är vit.

  • Anonym (Jutub­)
    Wed 26 Aug 2020 13:28
    #2
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-26 12:45:55 följande:

    Så ett you-tube klipp med en man som ansåg att män inte borde få rösta.


    Ge oss länken till youtube-videon!
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Wed 26 Aug 2020 16:43
    #3

    Idag är det lite för mycket saft och bulle. Puttinutt. Kränkta till höger och vänster.

    Förr lite tuffare tag och man fick stå för sina handlingar.

  • Anonym (Stule­n tråd)
    Wed 26 Aug 2020 16:45
    #4

    Du har alltså stulit en annan tråd, kopierat samma text och bytt ut ordet "kvinnor" mot "män".

    Skriv en egen text istället för att sno andras.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Wed 26 Aug 2020 16:47
    #5
    Anonym (Stulen tråd) skrev 2020-08-26 16:45:46 följande:

    Du har alltså stulit en annan tråd, kopierat samma text och bytt ut ordet "kvinnor" mot "män".

    Skriv en egen text istället för att sno andras.


    Jamen borde män få rösta?
  • Anonym (borde­)
    Wed 26 Aug 2020 16:49
    #6

    Borde inte du hitta något bättre att göra än att spamma forumet med provokativa fjanttrådar om män, svarta och arabers rösträtt?

  • Anonym (?)
    Wed 26 Aug 2020 17:22
    #7
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-26 16:43:47 följande:

    Idag är det lite för mycket saft och bulle. Puttinutt. Kränkta till höger och vänster.

    Förr lite tuffare tag och man fick stå för sina handlingar.


    Och vad har det med frågan om män ska ha rösträtt att göra?
Svar på tråden Borde män få rösta?