• Anonym (TS)
    Wed 26 Aug 2020 19:20
    2292 visningar
    85 svar
    85
    2292

    Män, kan ni gå utan sex i 5 år?????

    Hej! Jag undrar om det är möjligt för en man som har en ganska attraktiv fru, att sluta ha sex med henne och inte heller är otrogen? Tillsammans i 23 år men min man vill inte ha sex med mig på 5 år och säger att han tappat sexdriften. Han reser en del i jobbet, ja. Borta ca 5 nätter i månaden i vanliga fall men beter sig inte konstigt med mobilen eller så.

    Finns det någon man därute som plötsligt slutat vilja sex?

  • Svar på tråden Män, kan ni gå utan sex i 5 år?????
  • Sun 13 Sep 2020 20:55
    #61
    Anonym (kvinna) skrev 2020-09-13 10:36:02 följande:

    Visst kan det vara skönt men det blir frustrerande när det krävs en halvtimmes massage varenda gång, särskilt om den andre enbart kan tänka sig sex väldigt sent på kvällen när man oftast är trött. 


    Ja, visst är det tråkigt med tidsbrist och trötthet.

    Om vi är väldigt trötta, och har ont om tid, blir det ofta svårt för oss båda. Både med sex och massage. När vi är trötta orkar vi sällan sex, men då ser vi till att planera in sådan tid bättre om det går.

    Jag bara menar att vi är sådana som naturligt har mycket gos och massage, mer än sex, om man nu kan urskilja vad som är sex.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Sun 13 Sep 2020 21:02
    #62
    Anonym (Man) skrev 2020-09-13 18:51:32 följande:

    Jag bryr mig inte om dig och din man - jag pratar om mina preferenser. 


    Nej det förstår jag. Ni hade olika preferenser ang sex. Så kan det vara.

    Jag är mer som ditt ex antar jag. (Dock gör massage mig oftare avslappnad och trött än kåt ) Fast iofs fattar jag inte riktigt vad du menar med två timmars sex.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Sun 13 Sep 2020 21:11
    #63
    Anonym (kvinna) skrev 2020-09-13 19:23:50 följande:

    Det handlar om att man vill ha variation och inte jättelånga förspel jämt, även om det naturligtvis också är trevligt.


    Jag förstår absolut inte kopplingen till gos. Vi vill gosa även om vi haft kortare/snabbare sex.

    Gos kan leda till sex även om man inte tänkt det.

    Sex kan leda till gos. Två viktiga delar helt enkelt. (för oss)

    Massage kan vara intimt, nära och naket, men ibland mer funktionellt, och då har det en annan roll, även om även massage också kan glida över till både gos, sömn eller sex.

    Förspel har jag väldigt svårt att greppa. Gillar överhuvudtaget inte det konceptet.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (kvinn­a)
    Mon 14 Sep 2020 08:21
    #64
    New Dawn skrev 2020-09-13 21:11:14 följande:
    Jag förstår absolut inte kopplingen till gos. Vi vill gosa även om vi haft kortare/snabbare sex.

    Gos kan leda till sex även om man inte tänkt det.

    Sex kan leda till gos. Två viktiga delar helt enkelt. (för oss)

    Massage kan vara intimt, nära och naket, men ibland mer funktionellt, och då har det en annan roll, även om även massage också kan glida över till både gos, sömn eller sex.

    Förspel har jag väldigt svårt att greppa. Gillar överhuvudtaget inte det konceptet.
    Det handlar om att man inte alltid vill ligga och gosa och kela/massera länge (mer än en halvtimme) före själva samlaget.
  • Mon 14 Sep 2020 11:14
    #65
    Anonym (TS) skrev 2020-08-26 19:26:30 följande:

    Poängen är att jag vill höra från er som valt att sluta ha sex med er partner och om det är så att ni är otrogna istället.


    Inte slutat men påtagligt mindre. Ja, är otrogen istället.

    Han kan vara helt oskyldig.

    Men är han skyldig så behöver han ju inte ha en älskarinna för den sakens skull. Om det bara handlar om att tömma så behövs inget smygande med telefon. Även om du skulle smyga med någon är det ganska dumt att lämna ut telefonnummer.
  • Tue 15 Sep 2020 17:58
    #66
    Anonym (kvinna) skrev 2020-09-12 16:30:51 följande:

    Förstår dig. Har det ungefär likadant. För att det överhuvudtaget ska bli sex med mannen måste jag ge honom lång massage och sedan ge honom oralsex. Han ger mig aldrig motsvarande och är knappt intresserad av att röra vid mig. Jag har varit frustrerad över detta länge och har bestämt mig för att lämna honom.


    Ja det måste ju finnas någon måtta.

    Ibland kanske man inte har ork eller 2 timmar över.
  • Tue 15 Sep 2020 18:41
    #67
    Anonym (kvinna) skrev 2020-09-14 08:21:31 följande:

    Det handlar om att man inte alltid vill ligga och gosa och kela/massera länge (mer än en halvtimme) före själva samlaget.


    Nej det förstår jag, men vad jag undrar är om det är så att man (männen här i tråden tex) vill ha mindre gos, kel och massage.

    Ville de ha det i början av relationen? Men inte längre?

    Själva tanken att gos/kel och massage är något man gör inför samlag tycker jag också är bedrövligt tråkigt. Att ha sådant sexliv skulle verkligen kunna få mig att tappa lusten. Egentligen oavsett hur lång tid det tar.

    Jag förstår inte grejen att gos och massage verkar så kopplat till något man gör innan samlag.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Tue 15 Sep 2020 18:46
    #68
    Xlr8 skrev 2020-09-15 17:58:30 följande:

    Ja det måste ju finnas någon måtta.

    Ibland kanske man inte har ork eller 2 timmar över.


    Nej ibland har man inte 2 timmar över. Så är det med mycket. Jag har inte så himla mycket koll på klockan men det är nog ganska vanligt att vi gosar/masserar /har sex sammanlagt 2h när vi är lediga.

    Ibland har man inte ork med sex, bara gos.

    Måtta?

    För de som gillar att gosa är det ju något härligt. Då kan man ju lika gärna säga så om din sexlust. Finns det ingen måtta med din lust?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (kvinn­a)
    Tue 15 Sep 2020 19:40
    #69
    New Dawn skrev 2020-09-15 18:41:05 följande:
    Nej det förstår jag, men vad jag undrar är om det är så att man (männen här i tråden tex) vill ha mindre gos, kel och massage.

    Ville de ha det i början av relationen? Men inte längre?

    Själva tanken att gos/kel och massage är något man gör inför samlag tycker jag också är bedrövligt tråkigt. Att ha sådant sexliv skulle verkligen kunna få mig att tappa lusten. Egentligen oavsett hur lång tid det tar.

    Jag förstår inte grejen att gos och massage verkar så kopplat till något man gör innan samlag.

    Jag är inte man men förstår ändå att man inte alltid vill ha gos och kel jättelänge. Det är ju också så att det kanske inte finns tid för jättelånga kel- och smeksessioner så ofta, t.ex. om man har barn hemma. 


    Vad jag kan se är det ingen som skrivit att gos och massage bara hör ihop med samlag. Att ställa sig och kyssas och hålla om varandra är t.ex. sådant som normalt är enkelt att få till och som ofta inte hör ihop med sex. Det är en annan sak än att ligga och kela i sängen i en timme, som man kanske inte alltid har tid och ork till.


     

  • Anonym (kvinn­a)
    Tue 15 Sep 2020 19:49
    #70
    New Dawn skrev 2020-09-15 18:46:02 följande:
    Nej ibland har man inte 2 timmar över. Så är det med mycket. Jag har inte så himla mycket koll på klockan men det är nog ganska vanligt att vi gosar/masserar /har sex sammanlagt 2h när vi är lediga.

    Ibland har man inte ork med sex, bara gos.

    Måtta?

    För de som gillar att gosa är det ju något härligt. Då kan man ju lika gärna säga så om din sexlust. Finns det ingen måtta med din lust?
    Man kan gilla kel och gos men ändå tycka att det kan bli för mycket av det goda. Det är liksom inte så att man antingen vill gosa jättelänge hela tiden eller också avskyr det och enbart ser det som ett nödvändigt ont.
Svar på tråden Män, kan ni gå utan sex i 5 år?????