• Anonym (TS)
    Sat 29 Aug 2020 06:35
    1424 visningar
    78 svar
    78
    1424

    Dejt som ljuger om sin bostad?

    Träffade en kille i juni via en sida på nätet. Vi bor inte i samma stad utan tar ca 45 minuter att åka med tåg.

    Första gångerna sågs vi i staden där han bor men då åkte jag hem på kvällen sen har vi bara setts i staden där jag bor och han har sovit över.

    Varje gång jag föreslår att vi kanske kan träffas hemma hos honom har han pratat bort det. Han berättade på första dejten att hon bor i en 2:a i område x och gjort det i 2 år.

    Nu gjorde jag en sökning på hans namn på merinfo.se och då verkar han stå skriven på en bostadsrätt med vilket skulle kunna vara hans föräldrar i ett helt annat område än han sagt till mig men staden stämmer.

    Sen detta att han pratat bort varje gång jag föreslagit att vi kanske skulle ses hemma hos honom.

    Vi har setts 8 gånger nu och känns som detta skulle kunna bli något seriöst men hur ska jag ta upp detta och fråga om hans boende?

  • Svar på tråden Dejt som ljuger om sin bostad?
  • Anonym (Elin)
    Sat 29 Aug 2020 06:42
    #1

    Du säger att du jättegärna vill se hur han bor? Du kräver det helt enkelt. Jag ser för övrigt inget konstigt med att vara ärlig med att du upplever att han pratar bort det varje gång du vill träffas hos honom

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 29 Aug 2020 06:58
    #2
    Anonym (Elin) skrev 2020-08-29 06:42:11 följande:

    Du säger att du jättegärna vill se hur han bor? Du kräver det helt enkelt. Jag ser för övrigt inget konstigt med att vara ärlig med att du upplever att han pratar bort det varje gång du vill träffas hos honom


    Jag har sagt så men då har han pratat bort det. Han säger att han har stökigt hemma och inte haft tid att städa. Jag har då sagt att det gör inget att det är stökigt men då har han börjat prata om annat.

    Det gör mig inget om han nu skulle bo hemma men känns inte så kul att han inte var ärlig om det från början.

    Lite konstigt om han fortfarande är skriven oss sina föräldrar trots att han i över 2 år hyrt en lägenhet i 1:hand enligt vad han berättat själv.
  • Anonym (eee)
    Sat 29 Aug 2020 07:23
    #3

    Ja men då säger man "ja bryr mig inte om att det är stökigt". Vi har träffat så här många gånger nu, det vore rimligt att vi vet mer om varandra, tex var man bor.

    Kan mycket väl vara så att han bor hos sina föräldrar men skäms över det, eller över dem, eller nåt. 

    Du kan testa med att vara mer tydlig i att detta är viktigt för dig och att det är konstigt att han inte vill visa var han bor. Du kan testa med att skratta och säja "haha, bor du med dina föräldrar eller vad är grejen?" 
    Om det är så, kanske han säger sanningen.

    Om det inte är det, så kanske det är så att det är så stökigt att han inte vill ta hem besök, men då är det väl inte säkert att du är så sugen på att vara med en person som lever på det viset? Man kan inte dölja en stor del av sitt liv hur länge som helst.

    Hur som helst, dags att ta tag i detta, ställ lite krav. Vägrar han så får du väl säga att det här gör att du verkligen undrar om ni som fortsätta. 

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 29 Aug 2020 07:37
    #4
    Anonym (eee) skrev 2020-08-29 07:23:47 följande:

    Ja men då säger man "ja bryr mig inte om att det är stökigt". Vi har träffat så här många gånger nu, det vore rimligt att vi vet mer om varandra, tex var man bor.

    Kan mycket väl vara så att han bor hos sina föräldrar men skäms över det, eller över dem, eller nåt. 

    Du kan testa med att vara mer tydlig i att detta är viktigt för dig och att det är konstigt att han inte vill visa var han bor. Du kan testa med att skratta och säja "haha, bor du med dina föräldrar eller vad är grejen?" 

    Om det är så, kanske han säger sanningen.

    Om det inte är det, så kanske det är så att det är så stökigt att han inte vill ta hem besök, men då är det väl inte säkert att du är så sugen på att vara med en person som lever på det viset? Man kan inte dölja en stor del av sitt liv hur länge som helst.

    Hur som helst, dags att ta tag i detta, ställ lite krav. Vägrar han så får du väl säga att det här gör att du verkligen undrar om ni som fortsätta. 


    Jo jag får göra det. Vi ska ses idag. Jag håller på att leta jobb och bostad i staden han bor men gjorde det redan innan vi fick kontakt men lite svårt med att hitta jobb nu pga corona.
  • Anonym (Mansb­äbis)
    Sat 29 Aug 2020 08:59
    #5

    Förmodligen handlar detta om en förvuxen tonåring som inte lyckas få sitt liv att fungera riktigt som han vill...

    Han anser sig själv vara för gammal för att bo hemma hos föräldrarna o tror att alla andra även ser det på det sättet, vilket de allra flesta också förmodligen gör.

    Han ljuger då ihop en historia kring detta för att han inser att han inte kommer få ligga annars?

  • Anonym (H)
    Sat 29 Aug 2020 09:05
    #6
    +3

    Det är möjligt att han bor med en partner. Känner flera som är sambos men inte adressändrat. Han kan då inte ta hem dig till sitt riktiga hem för där bor ju hon, och han kan inte heller ta med dig hem till föräldrarmmet för han har ju sagt att han bor i annan stadsdel (och vill säkert inte heller att du tror han bor hemma). Hur som helst hade jag krävt att få se hans hem och börjar han prata bort det hade jag ifrågasatt vad det är han döljer. Hade dumpat om jag sen ändå inte fick komma hem till honom.

  • Anonym (D)
    Sat 29 Aug 2020 09:56
    #7
    Anonym (eee) skrev 2020-08-29 07:23:47 följande:
    Du kan testa med att skratta och säja "haha, bor du med dina föräldrar eller vad är grejen?" 

    Så kan man göra om man har som mål att ge killen mindervärdeskomplex, eller om man tycker att det är en definitiv dealbreaker. Men vill man visa att man tycker att det är okej att han bor kvar hos päronen så är det bättre att inte skratta ut honom för det.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 29 Aug 2020 10:08
    #8
    Anonym (H) skrev 2020-08-29 09:05:56 följande:

    Det är möjligt att han bor med en partner. Känner flera som är sambos men inte adressändrat. Han kan då inte ta hem dig till sitt riktiga hem för där bor ju hon, och han kan inte heller ta med dig hem till föräldrarmmet för han har ju sagt att han bor i annan stadsdel (och vill säkert inte heller att du tror han bor hemma). Hur som helst hade jag krävt att få se hans hem och börjar han prata bort det hade jag ifrågasatt vad det är han döljer. Hade dumpat om jag sen ändå inte fick komma hem till honom.


    Svårt att tro att han skulle vara sambo.

    Dock när frågan om tv kom upp i ett samtal då jag funderar på att köpa en ny större tv så så han att han inte hade någon tv utan kollade på datorn hemma men att han hade en tv hemma hos sina föräldrar.

    Jag har själv varit utan tv i perioder så tycker det inte är konstigt att man inte har en tv hemma.
  • Sat 29 Aug 2020 10:09
    #9

    Tycker att du avböjer fler träffar. Han döljer något, vad detvän är.

    Säg bara att det inte känns rätt och att du inte vill fortsätta. Man ska kunna känna tillit i en relation.

  • Sat 29 Aug 2020 11:20
    #10
    Less is more skrev 2020-08-29 10:09:12 följande:
    Tycker att du avböjer fler träffar. Han döljer något, vad detvän är.

    Säg bara att det inte känns rätt och att du inte vill fortsätta. Man ska kunna känna tillit i en relation.
    Nej, TS måste reda ut detta en gång för alla, annars kommer hon bara gå och undra. Gör som övriga sagt, kräv att få se hans bostad och låt honom inte prata bort dig. Om han vägrar, DÅ är det läge att göra slut.

    Han behöver inte vara en dålig människa för att han bor hemma hos föräldrarna.
Svar på tråden Dejt som ljuger om sin bostad?