• Anonym (?!)
    Tue 1 Sep 2020 13:48
    775 visningar
    12 svar
    12
    775

    Testerna ökar efter MF

    Hade MF förra lördagen, eller ja, jag slutade blöda. Varade 2 dagar med blödning utan större smärta. Efter märkte jag att testerna steg, och starkt. På clearblue är de jättestarka (aldrig haft det så starkt) och på clearblue digital fick jag från 1-2 till 2-3. Väntar på svar från gyn men de har tyvärr fullt upp så det finns inte heller telefontider.

    Innan blödning och under blödning såg testerna ut såhär:



    Och nu detta närmaste dagarna:

  • Svar på tråden Testerna ökar efter MF
  • Anonym (A)
    Tue 1 Sep 2020 13:57
    #1

    Det låter som du inte haft missfall. Det är vanligt med blödning i tidig graviditet. Håller tummarna!

  • Anonym (?!) Trådstartaren
    Tue 1 Sep 2020 16:49
    #2
    Anonym (A) skrev 2020-09-01 13:57:34 följande:

    Det låter som du inte haft missfall. Det är vanligt med blödning i tidig graviditet. Håller tummarna!


    Hoppas det! Tack för dina ord.
  • Anonym (Exakt samma)
    Sat 5 Sep 2020 18:12
    #3

    Exakt samma hände mig! Testade svagt positivt på ÄL + 9. Dagen efter fick jag en blödning som varade i ett dygn. Under blödningen blev testerna svagare och svagare, för att till slut vara helt negativa. Missfall, antog jag. Men så tog jag ett test en vecka senare och då var plusset starkare än någonsin. Känner mig nu gravid, med ömmande bröst och molvärk, men kan absolut inte glädjas förrän jag har sett något på ultraljud, vilket jag antar kan bli först om ett par veckor.

    Det som förbryllar mig är att det ju var negativt, och hsedan vände. Jag har själv funderat på om det kan ha varit en tvillinggraviditet med missfal på den ena. Eller kan det vara så att själva blödningen påverkar hcg-nivån?

    Hur har det gått för dig?

  • Anonym (?!) Trådstartaren
    Sat 5 Sep 2020 20:06
    #4
    Anonym (Exakt samma) skrev 2020-09-05 18:12:38 följande:

    Exakt samma hände mig! Testade svagt positivt på ÄL + 9. Dagen efter fick jag en blödning som varade i ett dygn. Under blödningen blev testerna svagare och svagare, för att till slut vara helt negativa. Missfall, antog jag. Men så tog jag ett test en vecka senare och då var plusset starkare än någonsin. Känner mig nu gravid, med ömmande bröst och molvärk, men kan absolut inte glädjas förrän jag har sett något på ultraljud, vilket jag antar kan bli först om ett par veckor.

    Det som förbryllar mig är att det ju var negativt, och hsedan vände. Jag har själv funderat på om det kan ha varit en tvillinggraviditet med missfal på den ena. Eller kan det vara så att själva blödningen påverkar hcg-nivån?

    Hur har det gått för dig?


    Har också funderat på det! Från nästan helt negativt blev det från 1-2 på digitala till 2-3 och testerna starkare. Ibland blir de svaga men ibland starkare. Ömmande i brösten försvann tyvärr vid blödningen med klumparna men fick lite illamående ibland och trött fortvarande men inte lika mycket. Slutade blöda några dagar men kom tillbaka brun flytning och nu sparsam röd mens i några dagar.. så har typ blödigt i 3 v nu.. :/ vet inte om jag tappat hoppet... fast fortvarande tydligt positivt. Men symptomerna har minskat :( har dock lätt mensvärk lite då o då under dagen sen jag plussade. Ingen aning, gyn tror att det är missfall då jag blödigt men barnmorskorna tror att jag ska fokusera på gravtestetna. Så jag är vilsen här tills jag får en vul igen... Hur går det för dig?
  • Anonym (Exakt samma)
    Sat 5 Sep 2020 21:18
    #5
    Anonym (?!) skrev 2020-09-05 20:06:29 följande:
    Har också funderat på det! Från nästan helt negativt blev det från 1-2 på digitala till 2-3 och testerna starkare. Ibland blir de svaga men ibland starkare. Ömmande i brösten försvann tyvärr vid blödningen med klumparna men fick lite illamående ibland och trött fortvarande men inte lika mycket. Slutade blöda några dagar men kom tillbaka brun flytning och nu sparsam röd mens i några dagar.. så har typ blödigt i 3 v nu.. :/ vet inte om jag tappat hoppet... fast fortvarande tydligt positivt. Men symptomerna har minskat :( har dock lätt mensvärk lite då o då under dagen sen jag plussade. Ingen aning, gyn tror att det är missfall då jag blödigt men barnmorskorna tror att jag ska fokusera på gravtestetna. Så jag är vilsen här tills jag får en vul igen... Hur går det för dig?
    Vad drygt att gå så länge utan att veta! Men du har alltså gjort ett vul? Vad visade det? Jag är bara i vecka 5, så på tok för tidigt för vul för min del, tyvärr...
  • Anonym (?!) Trådstartaren
    Sat 5 Sep 2020 21:53
    #6
    Anonym (Exakt samma) skrev 2020-09-05 21:18:39 följande:

    Vad drygt att gå så länge utan att veta! Men du har alltså gjort ett vul? Vad visade det? Jag är bara i vecka 5, så på tok för tidigt för vul för min del, tyvärr...


    Fick göra vul i v 5 men de kunde inte se något. Är i v 6 nu snart 7 så väntar tills man kan se något iallafall och kunna utesluta det andra eller det ena. Värsta är nog ovissheten. Men aldrig har jag fått höjning på alla gravtest typ 10 dagar efter MF. Det är ju konstigt. Och speciellt på digital som höjdes med veckor... jag uppdaterar så fort något nytt händer.
  • Anonym (Exakt samma)
    Tue 6 Oct 2020 10:50
    #7

    Ifall någon söker svar i den här tråden tänkte jag dela med mig av att jag igår, på 8+6, fick se fina, pigga hjärtslag, I mitt fall var jag således fortfarande gravid trots att testerna blev negativa. Har inte fått något riktigt tillfredsställande svar från sjukvården, utan mest olika teorier...

  • Anonym (Puffe­n)
    Tue 17 Nov 2020 22:54
    #11
    Anonym (?!) skrev 2020-09-05 21:53:11 följande:

    Fick göra vul i v 5 men de kunde inte se något. Är i v 6 nu snart 7 så väntar tills man kan se något iallafall och kunna utesluta det andra eller det ena. Värsta är nog ovissheten. Men aldrig har jag fått höjning på alla gravtest typ 10 dagar efter MF. Det är ju konstigt. Och speciellt på digital som höjdes med veckor... jag uppdaterar så fort något nytt händer.


    Drygt att behöva vänta :( hur har det gått för dig?
  • Anonym (?!) Trådstartaren
    Wed 2 Dec 2020 22:41
    #12
    Anonym (Puffen) skrev 2020-11-17 22:54:57 följande:

    Drygt att behöva vänta :( hur har det gått för dig?


    Jag hade Utomhavandeskap och hade gått runt med det i ca 3 mån (med blödningar varje dag) innan jag fick hjälp. De såg ett föremål på vänstra vägledare på ca 30mm ×13mm ungefär. Sen fick jag ta blodprov varje vecka tills jag fick 12 i HCG så de sa att jag kan bara ta det lugnt nu och leva som vanligt.
Svar på tråden Testerna ökar efter MF