• Wed 2 Sep 2020 20:48
    683 visningar
    12 svar
    +3
    12
    683

    Ok att skriva nedsättande mot kvinnor enl Familjelivs moderatorer?

    Det startades 4 trådar

    - Borde kvinnor få rösta?

    - Borde män få rösta?

    - Borde araber få rösta?

    - Borde färgade få rösta?

    Alla vart anmälda. Den första ligger kvar! De tre under togs bort av FLs moderatorer! (Iofs helt riktigt att ta bort dem tycker jag. Det är inte ok att säga så om någon grupp i samhället!)

    Det är intressant att förtrycket mot kvinnor är så införlivat, att det är ok att säga vad För skit som helst om kvinnor.

    Något att tänka på...

  • Svar på tråden Ok att skriva nedsättande mot kvinnor enl Familjelivs moderatorer?
  • Wed 2 Sep 2020 21:03
    #1
    +3

    Men tråden om kvinnor borde få rösta var ju den som skapades först, resten var bara någon som snodde texten på och bytte ut ordet kvinnor mot det andra. Därför fick original-tråden vara kvar antar jag.

  • Wed 2 Sep 2020 21:21
    #2
    +1
    Användarenamnet skrev 2020-09-02 21:03:08 följande:

    Men tråden om kvinnor borde få rösta var ju den som skapades först, resten var bara någon som snodde texten på och bytte ut ordet kvinnor mot det andra. Därför fick original-tråden vara kvar antar jag.


    Alla trådarna hade identisk text, bara det att ordet kvinnor var utbytt mot rep. Män/ färgade/ araber.

    Inläggen blev ej bortplockade för att texten var kopierad.

    Trådarna blev nedplockade för att det ej är tillåtet att skriva kränkningar om vissa grupper.

    Och det med rätta anser jag!

    Men tydligen är det ok att publicera exakt lika kränkande text mot kvinnor! Detta är vad trådarna visar på, kvinnor utsätts för oacceptabla kränkningar som man inte accepterar mot andra grupper
  • MRAKas
    Wed 2 Sep 2020 21:32
    #3
    +2

    Jag har lyckats få en hel del inlägg raderade, i mitt tycke fullständigt omotiverat, jag har aldrig under mina snart 30år online kommit i kontakt med så känsliga moderatorer. De vägrar även helt försvara eller förklara hur de kommit fram till beslutet genom att helt enkelt vägra svara på fårgor alls kring modereringen.

    Självklart ska en tråd som ifrågasätter kvinnors rösträtt få fortsätta finnas, precis som att en tråd som ifrågasätter mäns rösträtt.

    Det finns garanterat ett stort antal kvinnor som anser att landet (och världen för den delen) skulle utvecklas bättre om män inte tilläts vara med o bestämma över de politiska besluten. Jag ser gärna att de tillåts att på ett sakligt sätt argumentera för sin sak, o jag tar mer än gärna den debatten.

    Självklart ska alla få säga o skriva precis vad de vill, det är väl underbart att vistas i en värld där ingen tystas eller är rädd att dela sin mening? Det enda som blir fel med just detta forum är ju att alla hela tiden skriver anonymt o slipper därmed stå för sina åsikter och uttalanden.

  • Wed 2 Sep 2020 21:40
    #4
    -2
    MRAKas skrev 2020-09-02 21:32:10 följande:

    Jag har lyckats få en hel del inlägg raderade, i mitt tycke fullständigt omotiverat, jag har aldrig under mina snart 30år online kommit i kontakt med så känsliga moderatorer. De vägrar även helt försvara eller förklara hur de kommit fram till beslutet genom att helt enkelt vägra svara på fårgor alls kring modereringen.

    Självklart ska en tråd som ifrågasätter kvinnors rösträtt få fortsätta finnas, precis som att en tråd som ifrågasätter mäns rösträtt.

    Det finns garanterat ett stort antal kvinnor som anser att landet (och världen för den delen) skulle utvecklas bättre om män inte tilläts vara med o bestämma över de politiska besluten. Jag ser gärna att de tillåts att på ett sakligt sätt argumentera för sin sak, o jag tar mer än gärna den debatten.

    Självklart ska alla få säga o skriva precis vad de vill, det är väl underbart att vistas i en värld där ingen tystas eller är rädd att dela sin mening? Det enda som blir fel med just detta forum är ju att alla hela tiden skriver anonymt o slipper därmed stå för sina åsikter och uttalanden.


    Kvinnor är så förtryckta att man inte ens ser det som konstigt med de kränkningar som uttalas mot dem. Däremot när samma kränkningar uttrycks mot andra grupper reageras det
  • MRAKas
    Wed 2 Sep 2020 22:05
    #5
    -1 +2
    Allis1000 skrev 2020-09-02 21:40:05 följande:
    Kvinnor är så förtryckta att man inte ens ser det som konstigt med de kränkningar som uttalas mot dem. Däremot när samma kränkningar uttrycks mot andra grupper reageras det
    Ursäkta, men detta är så verklighetsfrånvänt att det blir nästan sorgligt.

    Såvida du inte bor i nån ökenstat i mellanöstern så är ditt uttalande sen ett par generationer tillbaks förlegat och helt enkelt inte sant.

    Denna mentalitet att du själv minsann ska tillåtas vara offer för att "alla andra" får vara offer är otroligt oattraktiv.

    Ifrågasätt istället varför de andra 3 trådarna togs bort, det vore en betydligt mer legitim fråga.
  • Wed 2 Sep 2020 22:16
    #6
    MRAKas skrev 2020-09-02 22:05:26 följande:

    Ursäkta, men detta är så verklighetsfrånvänt att det blir nästan sorgligt.

    Såvida du inte bor i nån ökenstat i mellanöstern så är ditt uttalande sen ett par generationer tillbaks förlegat och helt enkelt inte sant.

    Denna mentalitet att du själv minsann ska tillåtas vara offer för att "alla andra" får vara offer är otroligt oattraktiv.

    Ifrågasätt istället varför de andra 3 trådarna togs bort, det vore en betydligt mer legitim fråga.


    Jag håller ju med om varför de andra tre trådarna togs bort! Det är inte okej att ifrågasätta på ett nedsättande sätt om vissa grupper av Sveriges medborgare ska få rösta. Det är mycket kränkande, vare sig det riktas mot män kvinnor araber eller färgade, eller någon annan grupp
  • Pilsne­r
    Wed 2 Sep 2020 22:20
    #7
    +1
    Allis1000 skrev 2020-09-02 22:16:29 följande:
    Jag håller ju med om varför de andra tre trådarna togs bort! Det är inte okej att ifrågasätta på ett nedsättande sätt om vissa grupper av Sveriges medborgare ska få rösta. Det är mycket kränkande, vare sig det riktas mot män kvinnor araber eller färgade, eller någon annan grupp
    För att de var "retsamma" plagiat. Jag startade i ren trots en liknande om kvinnor då jag blev upprörd över manshatet i en tråd. Min blev borttagen, originalet fick vara kvar.

  • Wed 2 Sep 2020 22:27
    #8
    Pilsner skrev 2020-09-02 22:20:54 följande:

    För att de var "retsamma" plagiat. Jag startade i ren trots en liknande om kvinnor då jag blev upprörd över manshatet i en tråd. Min blev borttagen, originalet fick vara kvar.


    Nej, trådarna blev inte borttagna för att de var retsamma.

    I FLs motivering varför trådarna togs bort så nämndes endast att man inte fick skriva rasistiska aller kränkande inlägg.

    Syftet var heller inte att retas.

    Syftet med trådarna var att belysa hur normaliserat det blivit att kränka vissa grupper i samhället på ett sätt som inte accepteras om det gällt en annan grupp.
  • MRAKas
    Wed 2 Sep 2020 22:39
    #9
    -1 +1
    Allis1000 skrev 2020-09-02 22:16:29 följande:
    Jag håller ju med om varför de andra tre trådarna togs bort! Det är inte okej att ifrågasätta på ett nedsättande sätt om vissa grupper av Sveriges medborgare ska få rösta. Det är mycket kränkande, vare sig det riktas mot män kvinnor araber eller färgade, eller någon annan grupp
    Ja, o det är ju precis det som du enligt mig gör fel, framgick inte det?

    Klart som tusan att man får argumentera för precis vad som helst, hur som helst.

    Om man hela tiden ska behöva ta hänsyn till om ens tankar och åsikter på något sätt kan uppfattas kränkande eller nedsättande så kan man ju aldrig göra ett ljud.

    Det du eftersträvar är att ingen ska tillåtas säga något som du inte vill höra.

    Eller som Aron Flam så fyndigt myntade "Dina känslor sårar mina tankar".
  • Pilsne­r
    Wed 2 Sep 2020 22:51
    #10
    Allis1000 skrev 2020-09-02 22:27:20 följande:
    Syftet med trådarna var att belysa hur normaliserat det blivit att kränka vissa grupper i samhället på ett sätt som inte accepteras om det gällt en annan grupp.
    Det var syftet med min tråd med, den blev ändå orättvist borttagen.
  • Thu 3 Sep 2020 13:42
    #11
    Allis1000 skrev 2020-09-02 20:48:00 följande:
    Det startades 4 trådar
    - Borde kvinnor få rösta?
    - Borde män få rösta?
    - Borde araber få rösta?
    - Borde färgade få rösta?

    Alla vart anmälda. Den första ligger kvar! De tre under togs bort
    Den första ligger kvar.
    Den andra ligger kvar: https://www.familjeliv.se/forum/thread/80606676-borde-man-fa-rosta

    De två sista togs bort för hets mot folkgrupp.
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Thu 3 Sep 2020 13:47
    #12
    MRAKas skrev 2020-09-02 21:32:10 följande:

    Jag har lyckats få en hel del inlägg raderade, i mitt tycke fullständigt omotiverat, jag har aldrig under mina snart 30år online kommit i kontakt med så känsliga moderatorer. De vägrar även helt försvara eller förklara hur de kommit fram till beslutet genom att helt enkelt vägra svara på fårgor alls kring modereringen.


    Kan bara hålla med, vissa av inläggen jag fått borttagna har varit rent skrattretande!
Svar på tråden Ok att skriva nedsättande mot kvinnor enl Familjelivs moderatorer?